آدام شیف، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد ترامپ حتی «خطرناک‌تر» از آن چیزی است که فکر می‌کردیم

از نظر ترامپ، او می‌تواند «به سادگی هر چیزی را که در گزارش روزانه ریاست‌جمهوری می‌خواند یا هر چیزی را که توسط مدیر سیا به یک هیئت روسی می‌آید، به گوشش برساند… و به سادگی بگوید: «خب، به آن فکر کردم و بنابراین، هنگامی که کلمات از دهان من خارج شد، آنها از طبقه بندی خارج شدند.» شیف به تمسخر گفت.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

شیف، که در هیئت بررسی شورش 6 ژانویه سال گذشته در مجلس حضور دارد، گفت که مردم برای به دست آوردن اطلاعات مهم «سخت کار می کنند».

«مردم برای به دست آوردن این اطلاعات جان خود را به خطر می اندازند. این اطلاعات از جان آمریکایی ها محافظت می کند. این قانونگذار اضافه کرد: و رفتار او با این خصلت هم نشان می‌دهد که این مرد چه خطر مستمری دارد، بلکه نشان می‌دهد که چقدر به چیزی جز خودش اهمیت نمی‌دهد.»

“یعنی نه شیف پاسخ داد که چگونه کار می کند. این نظرات هیچ نوع هوش و ذکاوتی را نشان نمی دهند. اگر بتوانید با فکر کردن به آن به سادگی از طبقه بندی خارج کنید، رک و پوست کنده، اگر این دیدگاه اوست، او حتی خطرناک تر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم.» او به تاپر گفت.

کارشناسان هشدار داده‌اند که توزیع یا مخفی کردن اطلاعات در مورد هویت جاسوسان یا مکان و جزئیات سیستم‌های تسلیحاتی می‌تواند به قیمت جان‌های بیشماری تمام شود. با این حال، جان کلی، رئیس دفتر سابق ترامپ در کاخ سفید، به واشنگتن پست گفت که رئیس جمهور سابق از سپر اسرار بیزار بود و اهمیت آن را درک نمی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از آن چیزی که تصور می کرد، یک تهدید بود، زیرا او به اندازه کافی نادان بود که می توانست با ذهن خود اسناد حساس فوق سری را از حالت طبقه بندی خارج کند – و امنیت کشور را به خطر بیندازد، نماینده آدام شیف (D-Calif) .) گفت یکشنبه.

جیک تاپر، خبرنگار سی‌ان‌ان، کلیپی در مورد «وضعیت اتحادیه» پخش کرد که در آن ترامپ در اوایل این هفته به شان هانیتی اصرار داشت که می‌تواند هر چیزی را فقط با گفتن آن از طبقه‌بندی خارج کند – حتی صرفاً با «فکر کردن درباره آن».

استاد ویژه منصوب شده از سوی دادگاه، ریموند دیری، که در حال بررسی سوابق ضبط شده توسط اف بی آی از مار-آ-لاگو است، وکلای ترامپ را به چالش کشیده است تا ثابت کنند که هر یک از اسناد با علامت “محرمانه” در واقع به نوعی توسط ترامپ از طبقه بندی خارج شده است.

“آیا اینجوری کار میکند؟” تاپر از شیف پرسید.

تا کنون، فقط کش پاتل، مرید QAnon و دستیار سابق وزارت دفاع دولت ترامپ، از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه او «دستور ثابتی» برای از حالت طبقه بندی کردن همه چیزهایی که از کاخ سفید به مارآلاگو برده شده بود، حمایت کرده است.

یک فرآیند برای از بین بردن طبقه بندی اسناد مورد نیاز است. این کار را نمی توان به صورت مخفیانه انجام داد زیرا چندین ادارات و مقامات فدرال باید برای رسیدگی متفاوت به مطالب مطلع شوند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ، خاطرنشان کرد: اولاً، سوابق پس از آن برای قانون آزادی اطلاعات و سایر درخواست‌های سوابق مطبوعاتی و عمومی قابل دسترسی خواهند بود.

شیف روز یکشنبه همچنین از تاپر شکایت کرد که وزارت دادگستری برای تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه بسیار کند عمل کرده است.

کلی به پست گفت: “احساس او این بود که افرادی که در تجارت اینتل هستند بی کفایت هستند و او بهتر می دانست.” او به سیستم طبقه بندی اعتقادی نداشت.