دانش آموزان ویرجینیا برای تیراندازی آماده شده بودند، نه برای عواقب بعدی

اما چگونه با آن برخورد کنیم؟ او پرسید. “یک هفته، یک ماه دیگر چگونه خواهد بود؟”

___

رئیس دانشگاه جیم رایان گفت که مقامات “درک کامل” از انگیزه یا شرایط مربوط به تیراندازی ندارند.

او به مدت 12 ساعت با دوستان و دانش‌آموزان دیگر مخفی می‌شد و بیشتر آن زمان در یک کمد نگهداری می‌شد، در حالی که مقامات تا صبح دوشنبه قبل از دستگیری مظنون را جستجو می‌کردند.

هنوز مشخص نیست که آیا جونز وکیل دارد یا اینکه چه زمانی برای اولین بار در دادگاه حاضر می شود.

او گفت: “من برای درک این موضوع مشکل دارم که این اتفاق می افتد.” “با وجود اینکه تمام دوران تربیت خود را صرف دانستن این امر می کنید.”

«فکر می‌کنم نسل ما آنقدر به این تمرین‌ها و معمول بودن عادت کرده است که حتی فکر نمی‌کردم آنقدر جدی باشد تا زمانی که ایمیلی دریافت کردم که می‌گفت: «فرار کنید». پنهان شدن. بجنگ، “همه کلاه” او گفت.

پاسخ به تهدید فوری تیراندازی در محوطه دانشگاه، لحظه ای بود که از سال های اول دبستان برای آن آماده شده بودند. اما برخورد با آسیب روحی حمله ای که سه نفر از اعضای تیم فوتبال مدرسه را در اواخر یکشنبه کشته شدند، دانش آموزان را متزلزل و درک کرد.

پلیس در حالی که دانشجویان قبل از لغو دستور قرنطینه اواخر صبح دوشنبه در محل پناه گرفته بودند، ساختمان به ساختمان را جستجو کرد.

ساعاتی پس از دستگیری جونز، تونی الیوت، سرمربی سال اول فوتبال، به تنهایی بیرون از ساختمان ورزشی مورد استفاده تیم نشسته بود و گاهی سرش را در دستانش می گرفت. او گفت که قربانیان “همه بچه های خوبی بودند.”

Seewer از تولدو، اوهایو گزارش داد. بن فینلی، نویسندگان آسوشیتدپرس در نورفولک، ویرجینیا، در تهیه این گزارش مشارکت داشتند. دنیس لاووی در ریچموند، ویرجینیا؛ سارا برامفیلد در Silver Spring، Md. هنک کورز در شارلوتزویل، ویرجینیا؛ هالی رامر در کنکورد، نیوهمپشایر؛ و روندا شافنر، پژوهشگر خبری؛ و همچنین ناتان الگرن، خبرنگار ویدئویی و استیو هلبر عکاس در شارلوتزویل.



منبع

شارلوتز ویل، ویرجینیا (AP) – دانشجویان در داخل کمدهای آزمایشگاهی و اتاق‌های تاریک خوابگاه در سراسر دانشگاه ویرجینیا جمع شده بودند، در حالی که دیگران از پنجره‌های کتابخانه فاصله گرفتند و درهای ساختمان‌های دانشگاهی باشکوه آن را پس از اینکه هشداری شوم بر روی صفحه نمایش آنها چشمک زد: «دور کن». . پنهان شدن. مبارزه کردن.”

وقتی لیک و بقیه شنیدند که ممکن است کسی درست بیرون ساختمان مدرسه بازرگانی باشد، همه تصمیم گرفتند به داخل کمد بروند، چراغ‌ها را خاموش کنند و در را سد کنند.

او گوشی را برداشت اما به مادرش گفت: «الان باید تلفن را قطع کنم. من نمی توانم اینجا سر و صدا کنم.»

شانون لیک، دانشجوی سال سوم از Crozet، ویرجینیا، گفت: “این احتمالاً برای مدت بسیار بسیار طولانی بر محوطه دانشگاه ما تأثیر خواهد گذاشت.”

شارلوت گوب، دانش آموزی که در آپارتمانی در فاصله 800 متری از محل تیراندازی زندگی می کند، بلافاصله پس از دریافت هشدار از مدرسه، درهای خانه را بررسی کرد و چراغ ها را خاموش کرد.

الیزابت پل در یک کامپیوتر رومیزی در کتابخانه کلمونز کار می کرد که از مادرش در مورد تیراندازی تماس گرفت. او فکر کرد که احتمالاً چیزی جزئی است تا اینکه رایانه ای که از آن استفاده می کرد با هشداری در مورد تیراندازی فعال روشن شد.

او به همه کسانی که در طبقه او بودند گفت که به اتاق های خود بروند، پرده های خود را ببندند و چراغ ها را خاموش کنند. او گفت که دانش آموزان از تمرینات تیراندازی فعال می دانند که چگونه پاسخ دهند.

“این احتمالاً وحشتناک ترین لحظه بود زیرا برای ما واقعی تر شد و ما را به یاد تمرین تعطیلی مدارس در کودکی انداخت. و این فقط یک لحظه سورئال بود که، می دانید، فکر نمی کنم هیچ یک از ما واقعاً در حال پردازش آنچه در حال رخ دادن بود، بودیم.

الی ویلکی، دانشجوی سال چهارم، می‌خواست اتاقش را در محوطه تاریخی و معتبر دانشگاه در مرکز محوطه دانشگاه ترک کند که پیام‌های گروهی او با دوستانش با صدای تیراندازی شروع به انفجار کردند. اما او فوراً خود را سد نکرد.

ویلکی یک صندوق عقب بزرگ را که برای نگهداری از آن استفاده می‌کرد، جلوی در برد و تشک خود را روی آن گذاشت. چراغ‌ها را خاموش کرد، هر چیزی را که ممکن بود سر و صدا کند از برق جدا کرد، تلفنش را روی حالت مزاحم نشوید، زیر روکش بالای تختش قرار گرفت و به مادرش پیام داد که وحشت‌زده زنگ زد.

او حدود 12 ساعت را با چند نفر دیگر زیر پنجره‌های کتابخانه جمع کرده بود، به این امید که اگر شلیک گلوله بلند شود، آنها از دید خارج خواهند شد. او بیشتر شب را با مادرش تلفنی می گذراند.

رئیس پلیس دانشگاه تیموتی لونگو پدر گفت که مظنون یک بار در تیم فوتبال بوده است، اما حداقل یک سال است که در تیم حضور نداشته است. وب سایت فوتبال UVA جونز را به عنوان یکی از اعضای تیم در طول فصل 2018 فهرست کرد و گفت که او در هیچ بازی بازی نکرده است.

پلیس کریستوفر دارنل جونز جونیور دانشجوی 22 ساله را به سه فقره قتل درجه دوم متهم کرد و گفت که سه قربانی درست بعد از ساعت 10:15 شب هنگام بازگشت یک اتوبوس چارتر پر از دانشجویان از دیدن یک نمایش در واشنگتن کشته شدند. دو دانش آموز دیگر زخمی شدند.

پل گفت: «حتی لزوماً تمام مدت با او صحبت نمی‌کردم، اما او می‌خواست خط روشن باشد تا اگر به چیزی نیاز داشتم، او آنجا باشد».

ام گانتر، دانشجوی سال دوم مردم‌شناسی، هنگامی که در اتاق خوابگاهش مشغول مطالعه ژنتیک بود، سه تیر و سپس سه گلوله دیگر را شنید.