مردان در قتل احمد آربری به جرم نفرت محکوم می شوند

هنگامی که آنها دوشنبه در جورجیا به دادگاه باز می گردند، مک مایکل، پدرش گرگ مک مایکل و همسایه اش ویلیام “رودی” برایان پس از اینکه هیئت منصفه آنها را در ماه فوریه آنها را به جرم نفرت فدرال محکوم کرد و به این نتیجه رسید که آنها حقوق مدنی آربری را نقض کرده و او را به دلیل هدف قرار دادند، ممکن است به حبس ابد محکوم شوند. نژاد او هر سه مرد همچنین به اتهام تلاش برای آدم ربایی مجرم شناخته شدند و مک مایکل ها به دلیل استفاده از سلاح گرم برای ارتکاب جنایت خشونت آمیز با مجازات های بیشتری روبرو هستند.

از آنجایی که آنها ابتدا در دادگاه ایالتی به قتل متهم و مجرم شناخته شدند، پروتکل از آنها می خواهد که آنها را به اداره اصلاحات جورجیا تحویل دهند تا حبس ابد خود را در یک زندان ایالتی بگذرانند.

قتل آربری در 23 فوریه 2020، بخشی از یک حسابرسی ملی بزرگتر در مورد بی عدالتی نژادی و کشتار سیاهپوستان غیرمسلح از جمله جورج فلوید در مینیاپولیس و برونا تیلور در کنتاکی شد. این دو پرونده همچنین منجر به طرح اتهامات فدرال توسط وزارت دادگستری شد.

خانواده آربری اصرار دارند که مک مایکل و برایان باید محکومیت خود را در یک زندان ایالتی بگذرانند و استدلال می کنند که یک ندامتگاه فدرال به این سختی نخواهد بود. والدین او قبل از محاکمه فدرال به شدت مخالفت کردند، زمانی که هر دو مک مایکل به دنبال توافقی بودند که شامل درخواست انتقال آنها به زندان فدرال می شد. قاضی در نهایت موافقتنامه را رد کرد.

ساوانا، گا (AP) – سه مرد سفیدپوست که احمد آربری را در یکی از محله‌های جورجیا تعقیب کردند و کشتند، ماه‌ها پس از محکوم شدن به حبس ابد، روز دوشنبه به دلیل جرایم ناشی از نفرت فدرال که در این حادثه مرگبار مرتکب شده‌اند، با دور دوم مجازات‌های کیفری روبرو شدند. تعقیب مرد سیاهپوست 25 ساله

در جریان محاکمه جنایات نفرت در ماه فوریه، دادستان ها با نشان دادن تقریباً دوجین پیام متنی و پست های رسانه های اجتماعی که در آن تراویس مک مایکل و برایان از توهین های نژادپرستانه و اظهارنظرهای تحقیرآمیز در مورد سیاه پوستان استفاده می کردند، پرونده خود را تقویت کردند که قتل آربری با انگیزه نژادپرستی بوده است. زنی در سال 2015 به شنیدن یک فحش خشمگین از گرگ مک مایکل شهادت داد که در آن او گفت: “همه سیاهان چیزی جز دردسر نیستند.”

هر مجازاتی که آنها در دادگاه فدرال دریافت کنند، در نهایت می تواند بیش از هر چیز نمادین باشد. یک قاضی دادگاه عالی ایالتی در ماه ژانویه برای هر سه مرد به دلیل قتل آربری به حبس ابد محکوم شد و هر دو مک مایکل هر گونه امکان آزادی مشروط را رد کردند.

هر سه متهم پس از محکومیت فدرال خود در ژانویه، در زندان ساحلی گلین، در بازداشت مارشال های ایالات متحده باقی مانده اند.

وکلای مدافع این سه مرد استدلال کردند که مک مایکل ها و برایان آربری را به دلیل نژاد او تعقیب نکردند، اما بر اساس یک سوء ظن جدی – هر چند اشتباه – عمل کردند که آربری در همسایگی آنها مرتکب جنایات شده است.



منبع

لیزا گادبی وود، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، جلسات پی در پی را برای احکام جداگانه هر یک از متهمان برنامه ریزی کرد، که با تراویس مک مایکل شروع شد، که پس از تعقیب و گریز خیابانی که توسط پدرش آغاز شد و یکی از همسایه ها به آن ملحق شد، آربری را با تفنگ ساچمه ای منفجر کرد.

مک‌مایکل‌ها خود را به اسلحه مسلح کردند و پس از اینکه آربری را دیدند که در 23 فوریه 2020 از کنار خانه‌شان در خارج از شهر بندری برانزویک می‌دوید، سوار کامیون شدند تا او را تعقیب کنند. برایان با کامیون خود به تعقیب و گریز پیوست و به قطع فرار آربری کمک کرد. او همچنین ویدیویی را با تلفن همراه ضبط کرد که تراویس مک مایکل به آربری از فاصله نزدیک شلیک می‌کرد، در حالی که آربری مشت‌هایی را پرتاب کرد و به تفنگ ساچمه‌ای چنگ زد.

اد تارور، وکیل آگوستا و وکیل سابق ایالات متحده در ناحیه جنوبی جورجیا، گفت که یک قاضی فدرال این اختیار را ندارد که به ایالت دستور دهد که حضانت قانونی خود را از زندانیان به اداره فدرال زندان ها واگذار کند. او گفت قاضی می تواند از سازمان اصلاحات ایالتی درخواست کند که متهمان را به یک زندان فدرال تحویل دهد.

مک مایکل به پلیس گفت که آنها مشکوک هستند که آربری از یک خانه در حال ساخت نزدیک دزدی کرده است. اما مقامات بعداً به این نتیجه رسیدند که او مسلح نبود و هیچ جنایتی مرتکب نشده بود. خانواده آربری مدت‌هاست که اصرار داشتند که او فقط برای دویدن بیرون بود.

با این حال، بیش از دو ماه قبل از طرح اتهامی در مورد مرگ آربری می گذرد. مک مایکل و برایان تنها پس از آن دستگیر شدند که ویدئوی گرافیکی تیراندازی در فضای مجازی به بیرون درز کرد و اداره تحقیقات جورجیا این پرونده را از پلیس محلی تحویل گرفت.

در پرونده های دادگاهی در هفته گذشته، تراویس و گرگ مک مایکل هر دو از قاضی خواستند در عوض آنها را به یک زندان فدرال هدایت کند و گفتند که در سیستم زندان جورجیا که موضوع تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده با تمرکز بر خشونت بین زندانیان است، در امان نخواهند بود. .