آخرین دو افسر سابق به زندان محکوم شدند


تصویر تو تائو (چپ) و جی الکساندر کوئنگ (راست) را نشان می دهد.

تو تائو (چپ) و جی الکساندر کوئنگ (راست) در دستگیری مرگبار جورج فلوید در می 2020 کمک کردند.

دو افسر سابق پلیس مینیاپولیس که در دستگیری مرگبار جورج فلوید کمک کردند، به اتهامات حقوق مدنی فدرال محکوم شدند.

جی الکساندر کوئنگ و تو تائو در ماه فوریه به دلیل نقض حقوق مدنی این مرد سیاهپوست غیرمسلح با عدم ارائه مراقبت یا مداخله محکوم شدند.

کوئنگ سه سال را پشت میله های زندان سپری خواهد کرد در حالی که تائو به 42 ماه محکوم شد.

مرگ آقای فلوید که توسط یکی از تماشاچیان فیلمبرداری شد، اعتراضات جهانی را به دنبال داشت.

به مدت 9 دقیقه، در حالی که افسر ارشد درک شووین روی گردن آقای فلوید زانو زد، کوئنگ پاهای او را نگه داشت در حالی که تائو تماشاگران را نگه داشت.

شووین در ژوئن گذشته به جرم قتل مجرم شناخته شد و در حال حاضر در زندان ایالتی دوران محکومیت خود را می گذراند. در ماه دسامبر، او به اتهامات فدرال در مورد نقض حقوق مدنی آقای فلوید اعتراف کرد و از برگزاری دادگاه دوم جلوگیری کرد.

تائو 36 ساله و کوئنگ 28 ساله و افسر سوم به نام توماس کی لین 39 ساله که همگی در جریان قتل حضور داشتند به “بی تفاوتی عمدی نسبت به قتل” متهم شدند. [Mr Floyd’s] نیازهای پزشکی جدی».

لین هفته گذشته به دو سال و نیم زندان محکوم شد. ابتدا در صحنه با شووین، او پاهای آقای فلوید را در حالی که او نفس نفس می زد، نگه داشت. فیلم‌های این حادثه نشان می‌دهد که او دو بار از شووین می‌پرسد که آیا آقای فلوید باید به پهلویش بغلتد تا بتواند نفس بکشد. شووین یک افسر آموزش میدانی برای لین و کوئنگ بود.

نه لین و نه کوئنگ در جلسات صدور حکم خود صحبتی نکردند، اما تائو در بیانیه‌ای به دادگاه در روز چهارشنبه تاکید کرد که پس از زندانی شدنش در قتل آقای فلوید، “دوباره متولد شده است”.

او گفت: «وقتی وارد آن سلول زندان شدم، یک کتاب مقدس برداشتم، و دنبال آن گشتم، به دنبال پاسخی برای این همه شرارت گشتم و نتوانستم آن را پیدا کنم.

کورتنی راس دوست دختر آقای فلوید در اظهارات تاثیر قربانی برای هر دو مرد قبل از صدور حکم، او را به عنوان “عشق زندگی من” توصیف کرد.

او گفت: “او در آن روز سعی نمی کرد مقاومت کند، فقط خیلی ترسیده بود.” “وقتی در آن سلول کوچک زندان می ترسید، احساس فلوید را به یاد بیاورید.”



منبع