آخرین انتخابات مقدماتی شامل انکارکنندگان پست های انتخاباتی ایالتی است

بر اساس سیستم مقدماتی واشنگتن، دو رأی‌دهنده برتر بدون در نظر گرفتن حزب، به انتخابات عمومی در ماه نوامبر راه می‌یابند. نتایج احتمالاً روزها طول می کشد زیرا این یک انتخابات تمام پستی است.

آنها شامل مارک فینچم، نماینده ایالتی هستند که در تجمع ترامپ در 6 ژانویه 2021 که منجر به حمله به ساختمان کنگره آمریکا شد، شرکت کرد. او امسال تلاش کرد تا مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان را به اطلاع کنگره برساند که آریزونا می خواهد پیروزی بایدن در انتخابات را تایید کند.

فینچم مورد تایید ترامپ است و در مصاحبه اخیر خود گفته است که نگرانی در مورد تأثیر پیروزی احتمالی وی بر انتخابات آزاد و عادلانه بی اساس است. او گفت که فقط قوانین را همانطور که نوشته شده اجرا خواهد کرد.

انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه برای وزیر امور خارجه جدیدترین انتخابات سال جاری است که در آن نامزدهایی حضور دارند که با وجود فقدان شواهدی مبنی بر هرگونه مشکلی که به اندازه کافی گسترده باشد تا نتایج را تغییر دهد، به امنیت انتخابات ایالت خود شک دارند. رای دهندگان جمهوری خواه در جاهای دیگر در مورد فرستادن آن نامزدها به رای گیری نوامبر اختلاف نظر دارند.

در دو انتخابات مقدماتی ایالت واشنگتن، استیو هابز، وزیر امور خارجه دموکرات، حضور دارد. او نوامبر گذشته توسط فرماندار جی اینسلی منصوب شد و امیدوار است که در دو سال باقی مانده از دوره چهار ساله وزیر خارجه سابق جمهوری خواه کیم وایمن، کرسی خود را حفظ کند.

یک وزیر امور خارجه مقدماتی در ایالت واشنگتن شامل چندین نامزد جمهوری خواه و نامزد غیر وابسته است، از جمله یکی که بدون مدرک ادعای تقلب در رأی دهندگان را مطرح کرده است. ایالت واشنگتن یک سیستم اولیه دارد که در آن دو رای دهنده برتر بدون توجه به وابستگی حزبی به انتخابات عمومی راه می یابند.

جولی اندرسون، حسابرس کانتی هابز و پیرس، که به‌عنوان یک فرد غیرحزبی نامزد می‌شود و گفت که او با تجربه‌ترین فرد در اجرای انتخابات است، بیشترین پول را جمع‌آوری کرده‌اند. جمهوریخواهان در این رقابت شامل سناتور سابق ایالتی مارک میلوشیا و سناتور فعلی کیت واگنر هستند.

دو نامزد جمهوری خواه دیگر در آریزونا حضور دارند: سناتور ایالتی میشل اوجنتی-ریتا، که پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را تصدیق می کند، اما یک دهه برای تشدید قوانین انتخاباتی تلاش کرده است، و تاجر بو لین، که توسط داگ دوسی، فرماندار جمهوری خواه حمایت می شود.

اسکات شواب، وزیر امور خارجه، از استفاده از صندوق‌های رای که ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان می‌گویند مستعد سوءاستفاده هستند، دفاع کرده است، حتی اگر وزرای خارجه جمهوری‌خواه و دموکرات در سراسر کشور هیچ مشکل مهمی با آن‌ها گزارش نکرده‌اند. او نظریه های بی اساس در مورد تقلب را حداقل در انتخابات کانزاس رد کرده است.

نویسندگان آسوشیتدپرس، جان هانا در توپکا، کانزاس، و راشل لا کورته در المپیا، واشنگتن، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

شواب با مایک براون، کمیسر سابق شهرستان در حومه شهر کانزاس روبرو می شود که تردیدهایی را در مورد امنیت انتخابات این ایالت در مرکز مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است. او قول داده است که صندوق های رای را ممنوع کند و گفته است که از دفتر وزیر امور خارجه برای پیگیری پرونده های تقلب در انتخابات استفاده خواهد کرد، نه اینکه از رویکرد شواب در کار از طریق دادستان ها استفاده کند.

هابز با چندین رقیب جمهوری خواه و غیروابسته از جمله تامبورین بورلی، نامزد “اول آمریکا” روبرو است که اوایل تابستان امسال توسط دادگاه عالی ایالتی به دلیل ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب گسترده در رای دهندگان جریمه شد.

جنا ریپاس، دموکرات کانزاس در انتخابات مقدماتی حزب خود بدون مخالفت است.

نامزدهای دموکرات در هر سه ایالت، پیش‌فرض انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 را رد می‌کنند و هشدار می‌دهند که پیروزی در ماه نوامبر توسط هر یک از کسانی که توطئه‌ها را ترویج می‌کنند، انتخابات آزاد و منصفانه را به خطر می‌اندازد. در هر سه ایالت، وزیر امور خارجه بالاترین مقام انتخاباتی است.

دو دموکرات، رجینالد بولدینگ، رهبر اقلیت مجلس و آدریان فونتس، رکورددار سابق شهرستان ماریکوپا، به دنبال نامزدی حزب خود هستند.

در آریزونا، میدان اصلی نبرد رئیس جمهور و سنای ایالات متحده، دو نفر از چهار نامزد حزب جمهوری خواه مدعی هستند که انتخابات از ترامپ ربوده شده است و قصد دارند در صورت پیروزی در انتخابات مقدماتی و انتخابات عمومی نوامبر، تغییرات عمده ای را انجام دهند.

من فکر می‌کنم جالب است که افرادی، به‌ویژه دموکرات‌ها وجود دارند که ادعا می‌کنند، اوه، او سیستم را خراب می‌کند. فینچم گفت: او این کار را خواهد کرد، او تهدیدی برای دموکراسی است. با این حال، او ادعا می کند که ده ها هزار برگه رای جعلی منجر به پیروزی بایدن شده است، ادعایی که هیچ مدرک معتبری برای آن وجود ندارد.

فینیکس (AP) – رأی دهندگان مقدماتی جمهوری خواه در آریزونا و کانزاس در روز سه شنبه در حال تصمیم گیری هستند که آیا وفاداران به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که از ادعاهای نادرست او مبنی بر شکست وی در انتخابات 2020 حمایت می کنند، ارتقا دهند و آنها را به انتخابات عمومی بفرستند.

___

جمهوری خواه دیگری که از ادعاهای ترامپ حمایت می کند نیز یکی از اعضای مجلس آریزونا است. نماینده شاونا بولیک سال گذشته لایحه ای را ارائه کرد که به اکثریت ساده مجلس اجازه می داد تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری را لغو کند. جمهوری خواهان مجلس قانونگذاری آریزونا را کنترل می کنند.

در کانزاس، رای دهندگان بین رقیب جمهوری خواه که نتایج ریاست جمهوری 2020 را زیر سوال می برد و جمهوری خواه فعلی که معتقد است انتخابات در ایالت او امن بوده است، یکی را انتخاب خواهند کرد.