آتش بازی در مجلس نمایندگان پس از اینکه دموکرات گفت شورشیان باید از رهبری پیمان وفاداری منع شوند

نماینده هنک جانسون، نماینده دموکرات، خاطرنشان کرد که بسیاری از جمهوری‌خواهان در کمیته به تایید انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در 6 ژانویه 2021 رای منفی دادند. نماینده دیوید سیسیلین، DR.I. سپس گفت که در حال ارائه اصلاحیه‌ای برای گیتز است. اصلاحیه ای که تصریح می کند که این تعهد نمی تواند توسط کسی که به هیچ وجه از شورش علیه ایالات متحده حمایت کرده است، رهبری شود.

سیسیلین: «این تعهد تأییدی بر دفاع شما از دموکراسی و قانون اساسی است. سخت است که این ادعا را جدی بگیریم، اگر در واقع، فردی به هر نحوی از شورش علیه دولت حمایت کرده باشد.»

واشنگتن – جلسه معمول کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به بحثی داغ و تقریبا یک ساعته بر سر بیعت وفاداری منجر شد و یکی از قانونگذاران دموکرات گفت که “شورشیان” که از تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای براندازی انتخابات 2020 حمایت کردند، باید از رهبری آن منع شوند.

گاتز شروع به دعوا با سیسیلین کرد و گفت که نگران است پیشنهاد دموکرات باعث شود بسیاری از دموکرات‌های عضو هیئت مدیره نیز واجد شرایط رهبری این تعهد نباشند، زیرا در انتخابات قبلی که برخی از اعضای حزبشان با انتخاب کنندگان مخالفت کردند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

سیسیلین گفت: “من در مورد مقامات منتخب صحبت می کنم که به قانون اساسی ایالات متحده سوگند یاد می کنند و به هر طریقی در قیام علیه ایالات متحده شرکت کردند، حمایت کردند، تسهیل کردند و تشویق کردند.” “این یک استاندارد خیلی سخت نیست.”

در نهایت، اصلاحیه سیسیلین با رای 24-13 در کمیته تحت رهبری GOP شکست خورد.

وسلی هانت، نماینده تازه‌کار در تگزاس، گفت که او این تعهد را در مدرسه ابتدایی قرائت کرد و استدلال کرد که خواندن آن در جلسات کمیته ضروری است، زیرا نشان دهنده مرگ هزاران آمریکایی است. او گفت: «حداقل کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که به آمریکایی هایی که این فداکاری را برای ملت انجام داده اند، ادای احترام کنیم. “دموکرات یا جمهوری خواه، ما در این با هم هستیم. این پرچم تنها چیزی است که ما را متحد می کند.”

این رفت و آمد آتشین در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان صورت گرفت که در آن اعضا قوانینی را برای کنگره فعلی تعیین کردند. این جلسه پس از آن آغاز شد که نماینده مت گاتز، R-Fla.، اصلاحیه ای را ارائه کرد که به کمیته این فرصت را می داد تا هر یک از جلسات خود را با تعهد وفاداری آغاز کند. او گفت که این قانون به اعضا «توانایی دعوت از عناصر الهام‌بخش» را می‌دهد تا بتوانند در این تعهد سهیم شوند و رهبری کنند.

جف ون درو، نماینده RN.J.، نماینده RN.J.، به طعنه در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا بیعت وفاداری خوانده شود، گفت: “می دانم که این یک کمرشکن واقعی است.” “ما میتوانیم [go] آن مایل کمی بیشتر، بایستیم، دستمان را روی سینه‌مان بگذاریم، آنچه را که باور داریم بگوییم، و دوباره بر این آمریکا که دوست داریم تاکید کنیم. بیا دیگه. این نمی تواند واقعی باشد. من نمی توانم باور کنم که ما در حال انجام این بحث هستیم.”

از سوی دیگر اصلاحیه گاتز به اتفاق آرا با نتیجه 39-0 به تصویب رسید.

نماینده جری نادلر، DN.Y.، عضو رتبه بندی کمیته، بلافاصله با این استدلال مخالفت کرد که اعضای مجلس از قبل این تعهد را هر روز روی زمین می خوانند. او گفت: “نمی دانم چرا باید دو بار در یک روز بیعت کنیم تا نشان دهیم چقدر میهن پرست هستیم.”

گاتز گفت: “من نگران این هستم که شما ممکن است تعداد زیادی از اعضای خود را رد صلاحیت کنید.”

اعضای دیگر به این بحث پیوستند و بسیاری از جمهوری خواهان از اصلاحیه گاتز دفاع کردند و از تلاش سیسیلین انتقاد کردند.