78000 کارمند دولتی دیگر با تغییر دولت بایدن وام های دانشجویی دریافت می کنند

واشنگتن (AP) – دولت بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که 78000 آمریکایی دیگر وام های دانشجویی فدرال خود را از طریق برنامه ای که به معلمان، پرستاران، آتش نشانان و سایر کارمندان دولتی کمک می کند، لغو می کنند.

وزارت آموزش وام وام گیرندگان را لغو می کند زیرا آنها در حین کار در خدمات دولتی به 10 سال پرداخت رسیده اند و آنها را واجد شرایط دریافت تسهیلات تحت برنامه بخشودگی وام خدمات عمومی می کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت: «این کارکنان خدمات عمومی حرفه خود را وقف خدمت به جوامع خود کرده اند، اما به دلیل نارسایی های اداری گذشته، هرگز از تسهیلاتی که بر اساس قانون مستحق آن بودند، برخوردار نشدند.

کنگره این برنامه را در سال 2007 ایجاد کرد، اما قوانین سفت و سخت و اشتباهات ارائه دهندگان وام دانشجویی باعث شد بسیاری از وام گیرندگان نتوانند لغو وعده داده شده را دریافت کنند. دولت بایدن برخی از قوانین را کاهش داد و به طور عطف به ماسبق به بسیاری از وام گیرندگان اعتباری برای پرداخت 10 سال پرداخت کرد.

از طریق این اقدامات، دولت بایدن وام بیش از 871000 کارمند خدمات عمومی را لغو کرد. پیش از این، حدود 7000 وام گیرنده با موفقیت وام خود را لغو کرده بودند.

آخرین دور بخشش حدود 5.8 میلیارد دلار وام های دانشجویی فدرال را لغو می کند.

از هفته آینده، کسانی که بخشش را دریافت می‌کنند، ایمیلی از بایدن دریافت می‌کنند که در آن به آنها تسلیت می‌گوید. همچنین پیامی از سوی رئیس جمهور دموکرات، که برای انتخاب مجدد نامزد شده است، برای 380000 وام گیرنده ارسال خواهد شد که در مدت دو سال پس از بخشش تحت این برنامه هستند.

در این پیام آمده است: «امیدوارم به کار مهم خدمت به جامعه خود ادامه دهید، و اگر این کار را انجام دهید، در کمتر از دو سال می توانید وام های دانشجویی باقی مانده خود را از طریق بخشودگی وام خدمات عمومی بخشیده شوید.»

این برنامه برای تشویق آمریکایی ها به کار در خدمات عمومی، از جمله معلمان، آتش نشانان، پرستاران، کارمندان دولت و کسانی که برای گروه های غیرانتفاعی کار می کنند، ایجاد شد. پس از 10 سال پرداخت ماهانه وام های آنها، برنامه قول داد که باقی مانده را پاک کند.

اما هنگامی که موج اول کارگران به مرز 10 ساله خود رسید، اکثریت قریب به اتفاق رد شدند. بسیاری متوجه نشدند که وام هایشان بر اساس قوانین این برنامه واجد شرایط نیست، و بسیاری از آنها به طور نادرست توسط سرویس دهندگان وام خود به مدارا کشیده شده بودند، و پرداخت ها را موقتاً متوقف کردند و پیشرفت آنها به سمت لغو را متوقف کردند.

در سال 2021، دولت بایدن راه‌حلی یک‌بار پیشنهاد داد که به‌طور عطف به ماسبق به وام‌گیرندگان اعتباری برای پرداخت‌های گذشته می‌دهد، حتی اگر آنها تحمل کرده باشند یا وام غیرقابل قبولی داشته باشند. بعداً برخی از قوانین را برای همیشه از بین برد. برای مثال، پرداخت‌هایی که بیش از 15 روز پس از سررسید انجام شده‌اند، در 10 سال محاسبه نمی‌شوند، اما قوانین جدید پرداخت‌هایی را که با تأخیر یا اقساط انجام می‌شوند، محاسبه می‌کنند.

میگل کاردونا، وزیر آموزش، پنجشنبه گفت: «امروز، بیش از 100 برابر بیشتر از وام گیرندگان PSLF واجد شرایط دریافت PSLF هستند که در ابتدای دولت وجود داشت.

دولت بایدن می گوید اکنون نزدیک به 144 میلیارد دلار وام های دانشجویی فدرال را از طریق برنامه خدمات عمومی و سایر برنامه ها، از جمله برنامه ای برای وام گیرندگانی که توسط کالج های خود گمراه شده اند، لغو کرده است.

بایدن به طور جداگانه برای لغو گسترده تر وام گیرندگانی که ده ها سال است پرداخت می کنند و کسانی که به کالج هایی می روند که به نظر می رسد ارزش کمی برای فارغ التحصیلان دارند، فشار می آورد.

پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده تلاش قبلی بایدن برای لغو گسترده بایدن را مسدود کرد، وزارت آموزش این طرح را از طریق یک فرآیند قوانین فدرال دنبال می کند.

___

پوشش آموزشی آسوشیتدپرس از چندین بنیاد خصوصی حمایت مالی دریافت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. استانداردهای AP را برای کار با بشردوستان، لیستی از حامیان و مناطق تحت پوشش تامین مالی را در AP.org بیابید.

منبع