یک “SuperAger” 85 ساله با خاطره فردی که چندین دهه جوان تر است، آنچه ذهن او را تیز نگه می دارد به اشتراک می گذارد.

دانشمندان در حال مطالعه روی مغز و رفتار SuperAgers برای درک بهتر زوال شناختی هستند.

  • امیلی روگالسکی، عصب‌شناس شناختی، می‌گوید رعایت نکردن یک برنامه روتین می‌تواند برای مغز مفید باشد.

  • سیگلر ذهن خود را از طریق پازل و خواندن تیز نگه می دارد. او سه کتاب بزرگ جدول کلمات متقاطع خرید و در یک مسابقه آنلاین برای گروه سنی خود برنده شد. او همچنین Wordle و Sudoku را در iPad خود بازی می کند و از تماشای مستندهای دیوید آتنبرو لذت می برد و از اخبار روزانه و بازار سهام مطلع می شود.

    خوردن گیاهان و غذاهای کامل، ورزش منظم، و حفظ پیوندهای اجتماعی، همگی راه‌هایی هستند که با تحقیقات انجام شده برای تیز ماندن در دوران پیری انجام شده است.

    SuperAger Carol Siegler گفت که او یک روال روزانه را دنبال نمی کند و هر کاری را که “حس می کند” انجام می دهد.کارول سیگلر

    • سیگلر گفت: «شما وارد یک شیار می‌شوید و اگر خیلی طولانی بمانید، یک شیار است، پس یک سنگر است، سپس یک تونل است». فقط سرت را بچرخان و به اطراف نگاه کن.»

      کارول سیگلر، یک SuperAger مستقر در شیکاگو که درخواست حضور در آن را داده است خطر! دو برابر. سیگلر، یکی از این سالمندان نادر و استثنایی، به اینسایدر گفت که ورزش روتین سختی ندارد یا رژیمی که صرفاً سوپرغذا باشد، ندارد.

      او به اینسایدر گفت: «من روال خاصی ندارم، فقط کارهای متوسطی را انجام می دهم که مردم انجام می دهند. من به رختخواب می روم، داروی زیادی مصرف نمی کنم، رژیم غذایی خاصی ندارم.

      تیز نگه داشتن ذهن، مستلزم این است که به ورطه نیافتن

      اما، دوباره، سیگلر قوانین زیادی در مورد رژیم غذایی ذهنی خود ندارد. او یک کتاب پازل را کنار تختش نگه می‌دارد و گاهی آن را شب‌ها می‌نوازد و گاهی نمی‌کند.

      امیلی روگالسکی، عصب شناس شناختی و محقق SuperAgers، به اینسایدر گفت، شاید به طرز شگفت انگیزی، سبک زندگی SuperAgers می تواند بسیار متفاوت باشد. بر اساس داده‌های حکایتی، روگالسکی گفت که برخی از SuperAger‌ها “فوق العاده ورزشکاران” هستند، اما برخی دیگر بعداً در زندگی فعال‌تر شدند. روگالسکی گفت که در مورد رژیم غذایی نیز همینطور است، روگالسکی گفت که برخی از SuperAger ها آجیل های سلامتی هستند در حالی که برخی دیگر اذعان می کنند که در بزرگسالی شام تلویزیونی زیادی خورده اند.

      سیگلر به جای پیروی از یک برنامه سخت روزانه، سایر افرادی را که می خواهند سبک زندگی سالمی داشته باشند تشویق می کند تا مرتباً روال خود را تغییر دهند. برای مثال، سیگلر به‌جای پیاده‌روی‌های برنامه‌ریزی‌شده، با پارک کردن در فاصله‌ای دور از فروشگاه مواد غذایی یا کتابخانه، یا بردن محموله‌های کوچک لباس‌های شسته‌شده به ماشین و از ماشین، پله‌های اضافی را مخفیانه طی می‌کند.

      دانشمندان در حال مطالعه رفتار “SuperAgers” هستند – که توسط Northwestern به عنوان گروه نادری از سالمندان تعریف شده است که مغز افراد 30 سال کوچکتر از آنها را دارند – تا دریابند چگونه انسان ها می توانند حافظه خود را با افزایش سن حفظ کنند.

      روگالسکی و سایر محققانی که روی این افراد مطالعه می‌کنند، دریافته‌اند که یکی از الگوهای رایج در بین SuperAgers تمایل آنها به چالش کشیدن خود با خواندن کتاب‌های جدید، انجام پازل و بازی‌های فکری یا یادگیری چیزهای جدید است.

      SuperAger گفت که اخیراً شروع به استفاده از غذاهای گیاهی بیشتری کرده است، اما او نمی گوید که از هیچ نوع رژیم غذایی پیروی می کند. او سعی می کند در خانه تنقلات نخورد یا غذاهای ناسالم نگه ندارد، اما خود را فراتر از آن محدود نمی کند.

      سیگلر گفت که در «زمان متوسط» از خواب بیدار می‌شود و «متوسط ​​صبحانه» با وعده‌هایی مانند بلغور جو دوسر، املت و نان تست فرانسوی می‌خورد. این پیرمرد 85 ساله گفت که اول صبح قهوه می‌نوشد و در حالی که منتظر دم کردن آن است وردل یا اسپلینگ بی در نیویورک تایمز را بازی می‌کند – اما به شرطی که “دوست داشته باشد”.

      کارول سیگلر، 85 ساله، با بالا رفتن سن، حافظه خود را قوی نگه داشته است – همه اینها بدون رژیم غذایی یا روتین خاص.

    • اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    پیرمرد 85 ساله «عصر فوق العاده»  کارول سیگلر برای عکس گرفتن

    روگالسکی افزود: “توجه به این تفاوت ها به محافظت از ما کمک می کند.”

    او گفت: “من دوست دارم چیزهایی یاد بگیرم.” “من همیشه آن بچه کوچکی بودم که همه چیز را می خواند.”

    در مورد ورزش، سیگلر گفت که بیش از یک سال پیش به‌دلیل مرگ همسرش به‌طور منظم ورزش را شروع کرد. سیگلر هفته‌ای دو بار به صندلی کلاس‌های یوگا می‌رود و از سالن بدنسازی بیمارستانش برای انجام تمرینات دیگر در روزهای دیگر استفاده می‌کند. او والیبال کالج بازی کرده بود، اما در بیشتر دوران بزرگسالی‌اش در کنار زمین تماشا می‌کرد که شوهر و بچه‌هایش ورزش می‌کردند.

    روگالسکی گفت: «مغز ما در واقع تغییر را دوست دارد. “تغییر چیزها و داشتن مقداری تنوع به ما کمک می کند تا ما را سرپا نگه داریم.”

    فقدان یک برنامه ورزشی سختگیرانه یا برنامه غذایی سیگلر ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما روگالسکی گفت که تغییر مداوم ممکن است دلیلی برای تیزبینی او باشد.

    روگالسکی گفت که مغز انسان طوری تکامل یافته است که با جنبه های غیرعادی یا چالش برانگیز محیط ما هماهنگ باشد. این تمایل به روزهای اولیه انسانی ما برمی گردد، زمانی که مردم باید به صدای خش خش در جنگل گوش دهند که می تواند نشانه مار یا خرس باشد.