یک پزشک اورژانس می گوید که از دیدن بیماران مبتلا به آبله میمونی که به اشتباه تشخیص داده شده اند، حالش به هم می خورد، اما در نهایت با درد طاقت فرسایی در بیمارستان بستری شده است.

در نیجریه، جایی که دکتر دیمی اوگوینا از سال 2017 شیوع آبله میمون مرتبط با تماس جنسی را مطالعه کرده است، او می‌گوید که با مسائل مشابهی از سردرگمی و ننگ دست و پنجه نرم می‌کند، که هر دو درک دامنه واقعی هر شیوع را سخت‌تر می‌کنند.

بخشی از دلایلی که چرا آبله میمون کمتر تشخیص داده می شود این است که شیوع این بیماری مانند ارائه های «کتاب درسی» آبله میمون در گذشته عمل نمی کند، تب کلاسیک، غدد لنفاوی متورم در گردن، و سردرد همگی قبل از سطح آبله روی پوست ظاهر می شوند. صورت و روی دست ها

“من قبلاً دیده بودم، جایی که مردم آزمایش داده اند که منفی بوده است و من می گویم، “شما به معنای واقعی کلمه همه علائم آبله میمون را دارید، این دقیقاً مانند همه موارد دیگر آبله میمون است و ما می بینم.” موارد دیگر مانند تبخال، سیفلیس و هر چیز دیگری را رد کرده‌ام.»

برخی از افراد از تشخیص آبله میمون اجتناب می‌کنند زیرا می‌تواند انگ انگیزاننده، دردناک و تنها باشد

درمان زودهنگام برای مهار عفونت آبله میمون و جلوگیری از درد طاقت‌آوری که ایجاد می‌کند، کلیدی است. داروی ضد ویروسی Tecovirimat (TPOXX) و همچنین مسکن‌های تجویزی قوی‌تر از Motrin و Advil می‌تواند کمک کند.

دکتر جیسون زاکر، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان پرزبیتریان نیویورک، گفت: «حتی بیمارانی که بیماری خفیف دارند، زمانی که تشخیص آبله میمون را دریافت می‌کنند، بسیار سخت آن را تحمل می‌کنند».

بیش از 7100 بیمار آبله میمون در ایالات متحده از زمان شروع این بیماری با یک مورد در اواسط ماه مه تشخیص داده شده اند.

او گفت که در موارد دیگر، تشخیص‌ها نادیده گرفته می‌شوند، زیرا ارائه‌دهندگان یک “اسکراب خوب و تهاجمی” از ضایعات دریافت نمی‌کنند.

دکتر گراهام واکر، پزشک اورژانس، بیماران آبله میمون را در سانفرانسیسکو درمان می کند.با حسن نیت از گراهام واکر

  • دکتر لیلیان آبو، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه میامی، در سراسر کشور از بیمارستان واکرز، می‌گوید که متوجه همین موضوع شده است.

    مت فورد درد ناشی از آبله میمون را دست کم گرفت.مت فورد

    اوگوینا به اینسایدر گفت: «خیلی چیزها هنوز در مورد آبله میمون ناشناخته هستند» زیرا «این یک بیماری نادیده گرفته شده است». از آنجایی که شمال جهانی اکنون مواردی دارد، من مطمئن هستم که سرمایه‌گذاری‌هایی در تحقیقات انجام خواهد شد و ما قادر خواهیم بود بیشتر این ناشناخته‌ها را کشف کنیم.»

    اما، “در زمان رسیدن آنها”، بسیاری از بیمارانی که به اشتباه تشخیص داده شده اند، “ممکن است بهبود یافته باشند، یا برخی از آنها ممکن است پیشرفت بیماری داشته باشند.” این پیشرفت می تواند دردناک باشد.

    درعوض، ضایعات آبله میمون ممکن است در رکتوم مستقر شوند، تورم غدد لنفاوی ممکن است فقط در کشاله ران وجود داشته باشد، و غیرعادی نیست که یک گلوله تنها نشانگر کل عفونت یک فرد باشد.

    برخی از بیماران آزمایش آبله میمون منفی کاذب دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر به اشتباه تشخیص داده می شوند.

  • کلوئه اورکین، نویسنده مطالعه NEJM، به اینسایدر گفت: بیماران علائمی را نشان می دادند که بخشی از تعاریف مورد نبود. نکته مهم کمک به پزشکان برای تشخیص آن است.»

    تب، خستگی، دردهای عضلانی و سردرد برخی از رایج‌ترین نشانه‌های پیش از راش در جوانه زدن عفونت آبله میمون بودند، که همچنین باعث می‌شود افراد در ابتدا این بیماری را با کووید اشتباه بگیرند.

    بیماران در این شیوع، در برخی از شدیدترین تظاهرات، قادر به استفاده از توالت نبوده اند، زیرا درد اطراف مقعد و اندام تناسلی آنها بسیار شدید می شود. واکر گفت: «یکی از بیمارانم گفت: «حتی نمی‌توانم بدون درد شلوار یا لباس زیر بپوشم».

    توصیف علائم «کتاب درسی» همیشه دقیق نیست

    مت فورد لکه های آبله میمون را نشان می دهد

    اغلب، او مشکوک است که بیماران مبتلا به “ضایعات تناسلی” به بیمارستان نمی آیند تا به درستی تشخیص داده شوند، در عوض، آنها فقط برای درمان STD به داروخانه می روند.

    آگاهی بهتر می تواند پیامدهای بزرگی هم برای درمان و هم برای مهار بیماری داشته باشد. این امکان وجود دارد که اگر افراد نزدیک در طول دوره عفونت خود به سرعت متوجه شوند (یعنی در 4 روز اول پس از قرار گرفتن در معرض)، واکسن آبله Jynneos ممکن است برای جلوگیری از عفونت آبله میمون استفاده شود.

    او روز جمعه در تماس تلفنی زوم به خبرنگاران گفت: «علاوه بر این انگ، بیمارانی که تشخیص داده می‌شوند تا چهار هفته به تنهایی در خانه ایزوله می‌شوند. این مهم است که مطمئن شویم همه ما از این موضوع آگاه هستیم، همه با هم برای کاهش انگ کار می کنیم، و سلامت روان و سایر منابع حمایتی را پس از تشخیص بیماران ارائه می دهیم.

    یک پزشک نیجریه ای این نوع آبله میمون را در سال 2017 شناسایی کرد. او امیدوار است که مردم در نهایت شروع به تأمین مالی تحقیقات در مورد این ویروس کنند.

    واکر می‌گوید که «چند بیمار» را دیده است که تشخیص آبله میمون‌ها توسط یک ارائه‌دهنده دیگر قبل از اینکه با درد شدید در اورژانس او ​​فرود بیایند، «از دست داده» است.

    یکی از بیماران واکر دو هفته کامل ضایعات خود را به تنهایی مدیریت می کرد که سرانجام تصمیم گرفت به دنبال درمان باشد.

    او در جریان کنفرانس تلفنی اخیر انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا، با تاکید بر لزوم آگاهی بهتر از چگونگی بروز آبله میمون

    واکر توضیح داد: “او فقط می خواست آن را در خانه مدیریت کند. او نگران این ننگ بود، او گفت که قبلاً هرگز به بیماری مقاربتی مبتلا نشده بود. اما درد آنقدر شدید بود که بالاخره وارد شد.” او افزود: “ترس زیادی وجود دارد، اضطراب زیادی وجود دارد، و صادقانه بگویم، احتمالا افراد زیادی هستند که هنوز تشخیص داده نشده اند.”

    سایر پزشکان و دانشمندان در ایالات متحده، بریتانیا و غرب آفریقا نیز همین را می گویند: آبله میمون به طور گسترده ای تشخیص داده نمی شود.

    برخی از بیمارانی که به اشتباه تشخیص داده شده اند در نهایت آنقدر درد دارند که نمی توانند لباس بپوشند

    او به اینسایدر گفت: “من یک بیمار داشتم که پرونده آنها را از یک مرکز دیگر دیدم و در آن نوشته بود “ضایعات فقط در اندام تناسلی، بنابراین بعید است که آبله میمون باشد.”

    عکس دکتر واکر با اسکراب، ماسک جراحی روی

    اما دکتر گراهام واکر، یک پزشک اورژانس در سانفرانسیسکو، می‌گوید که بسیاری از بیماران مبتلا به آبله میمون مراقبت و توجه لازم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مؤثر این بیماری عفونی را ندارند.

    واکر می‌گوید: «هر بیمار که با آنها صحبت کرده‌ام، زمانی که تب داشتند، آزمایش کووید را انجام داده‌اند و می‌گویند: «اوه، این کووید نیست».

    مجله پزشکی نیوانگلند در 21 ژوئیه مجموعه ای از 528 گزارش مورد از 16 کشور در سراسر جهان، الگوهای واضحی را برای این شیوع ایجاد می کند. نزدیک به دو سوم از بیماران مورد مطالعه ضایعاتی در ناحیه آنوژنیتال (خصوصی) خود داشتند که اکثر بیماران کمتر از 10 ضایعه را در کل بدن خود می‌شمردند.

    کارشناسان در سانفرانسیسکو، میامی، و بریتانیا می گویند که بسیاری از موارد آبله میمون “از دست رفته” هستند.

  • اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

اما بسیاری از بیماران، از ترس انگ و کمبود اطلاعات، به دنبال کمک نیستند.

ترس، انگ، سوءتفاهم و سوء تفاهم همگی نقش دارند.