دولت بایدن قصد دارد وضعیت اضطراری کووید را تمدید کند

تعیین اضطراری همچنین به مقامات اجازه داده است تا دسترسی به Medicaid، واکسن‌های Greenlight را سریع‌تر گسترش دهند و آزمایش‌ها و درمان‌ها را به صورت رایگان ارائه دهند. اگر وضعیت اضطراری پایان یابد، این انعطاف‌پذیری‌ها باید از بین بروند – فرآیند پیچیده‌ای که بیمارستان‌ها و گروه‌های بهداشت عمومی هشدار داده‌اند که می‌تواند توانایی آنها برای درمان بیماران کووید را مختل کند.

با گزارش ارین بانکو.



منبع

کووید تمام نشده است. یکی از مقامات ارشد بایدن گفت: همه‌گیری تمام نشده است. “این منطقی نیست که این را بردارید [declaration] با توجه به آنچه ما در زمین از نظر موارد می بینیم.”

بر اساس تمدید پیشنهادی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی این اعلامیه را پس از انتخابات نوامبر و احتمالاً تا اوایل سال 2023 ادامه می دهد – ایالات متحده را به چهارمین سال تقویمی خود تحت شرایط اضطراری بهداشت عمومی کووید سوق می دهد.

دو نفر مطلع گفتند که در دور اخیر مذاکرات، برخی از مقامات اجازه داده اند که این اعلامیه در ماه اکتبر منقضی شود، مشروط به این است که دولت دور بعدی واکسن های خود را با موفقیت عرضه کند و از افزایش موارد سقوط جلوگیری کند. پایان اعلام وضعیت اضطراری در سال جاری می‌تواند نشان دهد که کشور در واقع وارد مرحله جدیدی از مبارزه با همه‌گیری شده است.

سه نفر با اطلاع از این موضوع به پولیتیکو گفتند که انتظار می رود دولت بایدن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کووید-19 را یک بار دیگر تمدید کند و اطمینان حاصل کند که اقدامات فدرال برای گسترش دسترسی به پوشش بهداشتی، واکسن ها و درمان ها پس از انتخابات میان دوره ای باقی می ماند.

با این حال، بحث در مورد ادامه بیانیه بحث برانگیزتر شده است. با توزیع گسترده واکسن‌ها و درمان‌ها و عدم وجود انتظاری که دولت می‌تواند کووید را ریشه کن کند، مقامات بهداشتی در چند ماه گذشته به طور فزاینده‌ای بحث کرده‌اند که این حذف تدریجی چه زمانی رخ می‌دهد و چگونه باید باشد.

برخی از مقامات بهداشتی همچنین نگران بودند که پایان دادن رسمی به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی هرگونه احساس فوریت باقی مانده در کنگره برای تخصیص پول اضافی برای پاسخ به کووید را کاهش دهد. درخواست دولت برای میلیاردها دلار بیشتر برای تقویت ذخایر واکسن‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌هایش برای ماه‌ها در سنا متوقف شده است، حتی در شرایطی که مقامات هشدار می‌دهند خطر کمبود بودجه مانع از ادامه مبارزه با همه‌گیری می‌شود.

تمدید برنامه ریزی شده به دنبال گفتگوهای گسترده بین مقامات بایدن در مورد آینده اعلام وضعیت اضطراری است، از جمله برخی که این سوال را مطرح کردند که آیا زمان آن رسیده است که تعیین نامش لغو شود.

سخنگوی HHS از اظهار نظر خودداری کرد و افرادی که از این موضوع مطلع بودند هشدار دادند که وضعیت همچنان ممکن است قبل از مهلت 15 اوت برای تصمیم گیری برای ادامه دادن اعلامیه تغییر کند.

یکی از مقامات ارشد دولت با جمع بندی نگرش داخلی نسبت به این اعلامیه گفت: «هر زمان که وضعیت اضطراری تمام شود، پایان می یابد.

دولت فدرال از زمان اولین موارد کووید در ایالات متحده در ژانویه 2020 به طور مداوم این اعلامیه را تمدید کرده است. و در حالی که HHS متعهد شده است 60 روز قبل از انقضای آن به ایالت ها اخطار دهد، دولت از تعیین معیارهای خاص برای حذف تدریجی آن خودداری کرده است. مقامات اضطراری آن

اما چنین اقدامی احتمالاً باعث واکنش شدید صنعت بهداشت و انتقاد از گروه‌های بهداشت عمومی در خط مقدم تلاش‌ها برای مبارزه با ویروس و واکسیناسیون بیشتر آمریکایی‌ها می‌شود.

دولت بایدن به طور فزاینده ای به در دسترس بودن واکسن ها و درمان های کووید به عنوان شواهدی مبنی بر اینکه آمریکایی هایی که واکسینه شده و تقویت شده اند، می توانند با این ویروس در ایمنی نسبی زندگی کنند، اشاره کرده است. اما حتی با این وضعیت جدید، بسیاری از مقامات بهداشتی دولت نسبت به پیامی که پایان دادن به اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی در زمانی که تعداد موارد از 100000 نفر در روز می‌گذرد، محتاط هستند.