گزارش می‌گوید سرویس مخفی پیام‌های متنی گمشده بالقوه از حدود 6 ژانویه در تلفن‌های 10 مامور را شناسایی کرده است.

این آژانس پس از اینکه فاش شد که پیام های متنی پس از حمله کنگره حذف شده است، مورد انتقاد قرار گرفته است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان هفته گذشته پس از اینکه یک ناظر دولتی به او گفت که مجموعه ای از متن های آژانس پاک شده است، پیام های متنی و سایر اطلاعات را احضار کرد.

    آنتونی گوگلیلمی، سخنگوی سرویس مخفی، به سی ان ان گفت که آژانس پس از هشت ساعت جستجو، هیچ سابقه ای از رسیدن آن نامه به سرویس مخفی پیدا نکرد.

    این آژانس پس از اینکه فاش شد که پیام های متنی از تلفن های آنها در پی حمله کنگره حذف شده است، خود را در مرکز یک طوفان سیاسی قرار داد، که به گفته آنها به دلیل تنظیم مجدد تلفن ها و جایگزینی دستگاه ها در سراسر آژانس از پیش برنامه ریزی شده بود.

    اعضای کمیته به نامه ای از کمیته های کنگره از 16 ژانویه 2021 استناد کرده اند که به گفته آنها به سرویس مخفی دستور داده شده تا سوابق آنها را حفظ کند.

    یک افسر سرویس مخفی ایالات متحده در نزدیکی کاخ سفید در 8 نوامبر 2020.J. Scott Applewhite/AP

    • بازرس کل وزارت امنیت داخلی سال گذشته برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، که سرویس مخفی از او محافظت می کند، سوابق متنی 24 پرسنل سرویس مخفی را که در 6 ژانویه 2021 در حال انجام وظیفه بودند، درخواست کرد. در روز شورش

      این خبرگزاری گفت که آژانس در حال انجام تحقیقات داخلی در مورد متون مفقود شده بود، اما پس از آغاز تحقیقات جنایی بازرس کل وزارت امنیت داخلی در مورد این موضوع، به آنها گفته شد که متوقف شود.

      به گزارش سی ان ان، سرویس مخفی پیام های متنی گمشده احتمالی را در تلفن های 10 مامور شناسایی کرده است که در حدود 6 ژانویه 2021 ارسال و دریافت شده است.

      محققان اکنون در حال بررسی تلفن‌هایی هستند که حاوی فراداده‌هایی هستند که پیام‌هایی را از اطراف شورش نشان می‌دهند.

    سرویس مخفی به طور مستمر رد کرده است که این متون را با قصد بدخواهانه حذف کرده است.

    سی ان ان به نقل از دو منبع ناشناس گفت که بازرسان سرویس مخفی اکنون در حال بررسی تلفن هایی هستند که حاوی فراداده هایی هستند که نشان می دهد پیام ها در روز شورش کنگره یا در حوالی آن ارسال و دریافت شده است.

    افسر سرویس مخفی

    به گزارش سی ان ان، سرویس مخفی پیام های متنی احتمالی گم شده را در تلفن های 10 مامور شناسایی کرده است.

  • منابع به سی ان ان گفتند از 24 پرسنل سرویس مخفی که اکنون تحت تحقیق هستند، 10 نفر دیگر از پرسنل سرویس مخفی پیامک نداشتند و سه نفر فقط سوابق شخصی داشتند.

    به گزارش سی ان ان، اعضای کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا گفته اند که آژانس باید برای حفظ متون بیشتر تلاش می کرد.

    این رسانه گزارش داد که بازرسان در حال کار برای تعیین اینکه آیا محتوای پیام های متنی 10 مامور حاوی اطلاعات مرتبطی است که باید حفظ می شد یا خیر.

    آژانس در پاسخ به احضاریه فقط یک متن را به کمیته ارسال کرد.