کویتوا برای قهرمانی زنان در میامی اوپن، ریباکینا را ارتقا داد

در فینال دونفره مردان، سانتیاگو گونزالس و ادوارد راجر-واسلین موفق شدند آستین کرایچک و نیکلاس ماهوت را 7-6 (4) و 7-5 شکست دهند.

فینال انفرادی مردان یکشنبه برگزار می شود و جانیک سینر به مصاف یانیک سینر می رود.

ریباکینا که در ایندین ولز پیروز شد، پس از تای بریک از این سفر به خستگی خود اعتراف کرد. تور بانوان به زودی برای فصل زمین خاکی راهی اروپا خواهد شد.

کویتوا که اهل جمهوری چک است، با اعلام ویمبلدون برای پذیرش بازیکنان روسی در سال جاری مخالفت کرد. ریباکینا، قهرمان ویمبلدون، اهل مسکو است اما نماینده قزاقستان است.

تنیس AP: https://apnews.com/hub/tennis و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

کویتووا 33 ساله که 10 سال از حریفش بزرگتر بود، برد 13 بازی ریباکینا را شکست و تلاش او برای بردن سان شاین دابل (ایندیان ولز و میامی اوپن) را متوقف کرد.

کویتووا گفت: “تای بریک قرار بود کل مسابقه را تعیین کند.” او گفت: «تای شکن – به خدا – طولانی ترین بازیکن در دوران حرفه ای من بود. من تای بریک را بردم آنقدر از نظر احساسی که در سمت بهتری قرار گرفتم. بعد از تای بریک می توانستید توپ ها را ببینید. آنها توپ های کرکی بزرگی بودند.»

این ست 66 دقیقه به طول انجامید که در طی آن هر بازیکن سرویس را تا 4-4 نگه داشت و سپس سرویس بریک را رد و بدل کرد. ریباکینا با 10 آس برای ست اول به پایان رسید و در حالی که رکورد بیشترین تعداد آس در یک تورنمنت WTA را به نام خود ثبت کرد و امتیاز مدیسون کیز را شکست. ریباکینا که در مجموع 12 آس برای این مسابقه داشت، مسابقات را با 69 امتیاز برای مسابقات به پایان رساند.

ریباکینا گفت: “من فکر می کنم در مجموع ست دوم بعد از ست اول آسان نبود.” “من فکر می کنم دومی که او برای ضربه زدن آزادتر بود، تا شاید کمی بیشتر خطر کند. فکر می‌کنم در دومی من نظم و انضباط نداشتم و کمی عجله داشتم.»

کویتووا که جایزه اول 1.26 میلیون دلاری را به دست آورد، گفت: “من این را به عنوان یک نکته مثبت می دانم که هنوز هم می توانم با بهترین ها بازی کنم.” من افتخار می کنم، حتی در سنم که می توانستم تورنمنت های بزرگ را ببرم.»

پس از اینکه ریباکینا یک فورهند طولانی در نقطه مسابقه زد، کویتووا دست هایش را بالا برد و دستانش را روی سرش گذاشت. او فقط یک بار در مسابقه شکسته شد. این چهل و یکمین حضور او در فینال WTA بود اما اولین فینال در میامی بود. او همچنین به 10 نفر برتر راه خواهد یافت.

در پیروزی با اراده، دفاع مستحکم و یک برنده فورهند هیجان‌انگیز در ست دوم که تماشاگران را برانگیخت، کویتووا چپ سی‌امین عنوان انفرادی WTA و اولین قهرمانی خود را از سال 2018 در مادرید به دست آورد.

میامی گاردنز، فلوریدا (AP) – پترا کویتووا، نفر دوازدهم، در سیزدهمین حضور خود در مسابقات آزاد میامی قهرمان شد، و النا ریباکینا، نفر هفتم را با تای بریک ماراتن در پیروزی 7-6 (14)، 6-2 شنبه شکست داد.

مدودف در 23 بازی از 24 بازی پیروز شده و سینر را در فینال ماه گذشته در روتردام شکست داده است. سینر، نفر دهم از ایتالیا، 0-5 مقابل مدودف قرار گرفت و در یک جنگ فیزیکی سه ست و سه ساعته با آلکاراز که اواخر جمعه شب به پایان رسید، به پایان رسید.

کویتووا ریباکینا را در گیم دوم ست دوم با یک بک هند برنده در سرویس برگشت داد و 2-0 پیش رفت و این روند خیلی زود برای ریباکینا تمام شد.

قهرمان گذشته ویمبلدون، کویتووا 6 فوتی، در ست پوینت پنجم خود، ست اول را با نتیجه 16-14 برد. ریباکینای ناگهانی متزلزل با یک فورهند بلند ضربه ای زد تا تای بریک 22 دقیقه ای را پایان دهد. او در سال 2023 با نتیجه 7-0 در تای بریک شکست نخورده بود.

ریباکینا می‌گوید: «شاید اگر ست اول مطابق با من پیش می‌رفت، اوضاع فرق می‌کرد. چون از نظر بدنی خسته بودم و به همین دلیل نظم و انضباط نداشتم.

___