کنگره چند ساعت قبل از شنیدن، مدیر عامل نورفولک جنوبی را در مورد بازیابی اوهایو و خروج قطار جدید از ریل تحت فشار قرار می دهد.


واشنگتن در حالی که او با سؤالات سخت قانونگذاران در مورد خروج قطار اوهایو از ریل مواجه بود، از آلن شاو، مدیرعامل نورفولک جنوبی در مورد یکی دیگر از قطارهای شرکتش که صبح پنجشنبه از ریل خارج شد، سؤال شد.

سناتور شلدون وایت هاوس، دکتر، “آقای شاو، اخبار گزارش می دهد که به تازگی یکی از قطارهای شما در آلاباما از ریل خارج شده است. من مطمئناً امیدوارم که تمام اعضای تیم شما و هرکسی که در اطراف است سالم و سلامت باشد.” آی.، به شاو در جلسه استماع کنگره در پنجشنبه گفت. “شاید لازم باشد این موضوع را بررسی کنید.”

شاو به این اظهارات پاسخی نداد، اما توماس کراسون، سخنگوی نورفولک جنوبی گفت که شاو قبلاً از آخرین خروج از ریل آگاه بوده است.

آژانس مدیریت اضطراری آلاباما در بیانیه ای گفت: «تقریبا 30 خودرو از ریل خارج شدند. “هیچ مجروحی و گزارشی از نشت hazmat وجود ندارد.”

شاو روز پنجشنبه در اولین حضور خود در کاپیتول هیل پس از خروج از ریل در 3 فوریه در شرق فلسطین، اوهایو، که منجر به نشت مواد شیمیایی سمی، سوختگی کنترل شده و تخلیه گسترده در شهر شد، با قانونگذاران به رقابت پرداخت.

مدیر عامل راه‌آهن جنوبی نورفولک در جلسه استماع کمیته محیط‌زیست و کارهای عمومی سنا (EPW) شهادت می‌دهد، زیرا سناتورها او را در مورد تلاش‌های پاک‌سازی و موجی از تصادفات اخیر شرکت راه‌آهن نگران می‌کردند.

شاو در بیانیه افتتاحیه خود به قانونگذاران گفت که به خاطر تأثیری که خروج قطار اوهایو از ریل بر مردم فلسطین شرقی و جوامع همسایه داشته است «عمیقاً متاسفم» و «مصمم است آن را درست کند».

شاو به اعضا گفت: «ما سایت را با خیال راحت، کامل و با فوریت تمیز خواهیم کرد. “شما تعهد شخصی من را دارید.”

این هفته، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) اعلام کرد که تحقیقات ویژه ای را درباره سازمان و فرهنگ ایمنی راه آهن نورفولک جنوبی آغاز کرده است. از دسامبر 2021، NTSB اعلام کرد که تیم‌های تحقیقاتی را برای پنج حادثه مهم در نورفولک ساترن راه‌اندازی کرده است، از جمله در روز شنبه هنگامی که یک قطار باری در نزدیکی اسپرینگفیلد، اوهایو از ریل خارج شد و روز سه‌شنبه زمانی که یک کارمند نورفولک جنوبی در طی یک برخورد کشته شد.

این شرکت روز دوشنبه یک برنامه شش ماده ای را برای شروع رسیدگی به نگرانی های ایمنی اعلام کرد.

تام کارپر، رئیس EPW، D-Del.، گفت که به نظر می رسد نورفولک ساترن با دستور دولت همکاری می کند و موافقت کرده است که هزینه پاکسازی محیط زیست را بپردازد. اما، کارپر گفت، شرکت راه آهن به طور کامل به قربانیان در شرق فلسطین پاسخ نداده است.

کارپر در سخنان افتتاحیه خود گفت: «عدم شفافیت آشکار از سوی نورفولک جنوبی، حداقل در روزهای اولیه واکنش، باعث شده است که برخی از اعضای جامعه با بی اعتمادی و جستجوی پاسخ درگیر شوند. نتوانست به اولین پاسخ دهندگان اطلاع دهد که می تواند یک سوختگی کنترل شده در پنج واگن راه آهن انجام دهد.

لاشه یک قطار نورفولک جنوبی در شرق فلسطین، اوهایو از ریل خارج شد (جین جی. پوشکار / فایل AP)

لاشه یک قطار نورفولک جنوبی در شرق فلسطین، اوهایو از ریل خارج شد (جین جی. پوشکار / فایل AP)

رئیس‌جمهور افزود: اولین پاسخ‌دهندگان این تصور را داشتند که تنها یک خودرو به جای پنج خودرو، تخلیه و سوزانده می‌شود. “این ارتباط نادرست باعث شد تا اولین پاسخ دهندگان برای اطمینان از الزامات ایمنی عمومی یک ستون بسیار بزرگتر تلاش کنند.”

شاو که از می 2022 رئیس و مدیر عامل نورفولک ساترن بوده است، روز پنجشنبه در کنار دبرا شور، مدیر منطقه ای آژانس حفاظت از محیط زیست ظاهر می شود. آن ووگل، مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست اوهایو؛ و مقامات محلی که می توانند در مورد اثرات زیست محیطی خروج از ریل بر جامعه صحبت کنند.

دولت بایدن نیز در این جلسه با انتقاداتی مواجه است. شلی مور کاپیتو، سناتور ویرجینیای غربی، جمهوری خواه ارشد در هیئت، در بیانیه افتتاحیه خود EPA را مورد هدف قرار داد و گفت که ارتباطات آژانس فدرال در مورد ایمنی هوا و آب “کمبود”.

“در غیاب شفافیت کافی برای عموم، این فقط شکافی را برای شهروندان دانشمندان و کارشناسان سیاسی رسانه های اجتماعی در هر دو طرف باز می کند تا به روایت های نادرستی دامن بزند که صلاحیت عمومی و واکنش به خروج از ریل را تضعیف کرده است.” کاپیتو گفت.

او افزود: «با گذشت هر هفته، به نظر می رسید سردرگمی بیشتر می شد.

ساکنان شرق فلسطین گفته اند که از قرار گرفتن احتمالی در معرض مواد شیمیایی خطرناک پس از خروج از ریل در آنجا ترس و نگرانی دارند و برخی از آنها از آب آشامیدنی اجتناب می کنند، علیرغم تضمین مقامات فدرال مبنی بر اینکه هوا و آب سالم است.

EPA به Norfolk Southern دستور داده است که هرگونه آلودگی خاک و آب را پاکسازی کند و هزینه آن را بپردازد.

در زیر سوال Capito، EPA’s Shore گفت که پس از یک تاخیر کوتاه، زباله های آلوده به زودی به تعدادی از تاسیسات مورد تایید EPA در سراسر کشور منتقل خواهند شد. او بدون نام بردن از سایت‌های خاص گفت: «هیچ گزینه‌ای از روی میز خارج نیست.

شور گفت که نتایج آزمایش موادی که قبلاً به تأسیسات ایندیانا فرستاده شده بود، “میزان بسیار پایین” دیوکسین را نشان داد.

شاو در روز پنجشنبه نحوه کار این شرکت با EPA را بر روی یک برنامه حذف بلند مدت که آزمایش کیفیت آب، هوا و خاک را راهنمایی می کند، توضیح داد. وی بر اهمیت ارائه کمک های مالی به ساکنان آسیب دیده تاکید کرد و خاطرنشان کرد که این شرکت متعهد به بازپرداخت و سرمایه گذاری بیش از 21 میلیون دلار و کمک به 4400 خانواده و اولین امدادگران در شرق فلسطین شده است.

شاو گفت: “همه اینها فقط یک پیش پرداخت است.” “برای روشن بودن، هیچ رشته ای برای کمک های ما وجود ندارد. اگر ساکنان نگرانی دارند، ما از آنها می خواهیم که با ما صحبت کنند.”

تا روز دوشنبه، حداقل 18 پرونده قضایی علیه این شرکت تشکیل شده است.

جلسه استماع در ساعت 10 صبح به وقت شرقی با یک هیئت اولیه از قانونگذاران آغاز شد: دو سناتور اوهایو، شرود براون دموکرات و ج. فلسطین شرقی در مرز اوهایو و پنسیلوانیا قرار دارد.

ونس از انتقاد محافظه کارانه از لایحه دو حزبی که با همکاری براون تهیه کرده بود، که ایمنی راه آهن را در پی خروج از خط فلسطین شرقی افزایش می داد، عقب نشینی کرد. او گفت که منتقدان استدلال کرده اند که هرگونه ارتقای ایمنی عمومی در صنعت ریلی، بازار آزاد را نقض می کند.

ونس به همکارانش در سنا گفت: «این استدلال مسخره است.

ونس گفت: “شما نمی توانید ادعای امتیازات ویژه دولتی داشته باشید، نمی توانید از دولت بخواهید که شما را نجات دهد و سپس در برابر امنیت عمومی عمومی مقاومت کنید.”

علاوه بر سؤالاتی در مورد پاکسازی، شاو با سؤالات تهاجمی از سوی سناتور برنی سندرز، در مورد اینکه آیا او متعهد به استخدام کارگران بیشتری برای بهبود ایمنی راه آهن و دادن هفت روز مرخصی استعلاجی به همه کارکنانش است، مواجه شد.

وال استریت گفت، ما به اندازه کافی پول در نمی آوریم. سندرز به شاو گفت. “سؤال من از شما … آیا شما صنعت را در کنار گذاشتن راه آهن دقیق برنامه ریزی شده هدایت خواهید کرد؟”

شاو پاسخ داد که از زمان ورود او در سال گذشته، نورفولک ساترن در یک «جذاب استخدام» بوده و 1500 کارگر دیگر اضافه کرده است و او «متعهد است که با آنها در مورد مسائل مهم کیفیت زندگی بحث کند».

سندرز مداخله کرد: “با تمام احترامی که برای شما قائل هستم، شما اینجا شبیه یک سیاستمدار به نظر می رسید، آقای شاو.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع