کنت مجیا سوار موج چپ جدید شد و تشکیلات سیاسی لس آنجلس را زیر گرفت.

مجیا گفت که هیچ علاقه ای به استفاده از این شغل به عنوان پله ای برای نامزدی برای شهرداری یا برخی از مناصب دیگر ندارد. من پرسیدم که او چگونه بین بخش های حسابرسی و پیشبرد یک دستور کار سیاسی مرزی می کشد.

او همچنین توانست قواعد مبارزات انتخاباتی سنتی را به گونه‌ای زیر پا بگذارد که حمایت را به ویژه در میان جوانان جلب کند.

مجیا در دفتر مبارزات انتخاباتی خود به من گفت: «مردم سؤالات زیادی در مورد نحوه عملکرد شهر و نحوه خرج کردن پول دارند… و این تخصص من است.

[email protected]

کنت مجیا، کنترل‌کننده منتخب شهر لس‌آنجلس، به دفتر کمپین انتخاباتی‌اش در مرکز شهر می‌رود. (استیو لوپز / لس آنجلس تایمز)

مجیا گفت، افرادی که از او و سایر مترقیان حمایت کردند، «از وضعیت موجود خسته شده‌اند».

او دوباره با کارکنان کمپین در یک ویدیوی TikTok رقصید و توجه پلیس و آتش نشانانی را که خارج از ایالت زندگی می کردند، جلب کرد.

مجیا یکی از فعالان اتحادیه مستاجران لس آنجلس شد، او سه بار ناموفق را برای کنگره در انتخابات حزب سبز نامزد کرد و در سال 2015 زمانی که سناتور ورمونت برای ریاست جمهوری نامزد شد، مرید برنی سندرز شد.

این ممکن است درست باشد، اما کنترل کننده شهر هیچ اختیار مستقیمی بر شهردار یا شورای شهر ندارد، که می تواند حسابرسی ها و اعلامیه ها را نادیده بگیرد. اما مجیا فکر می‌کند که با افشای ناکارآمدی‌ها و زیر سؤال بردن اولویت‌های هزینه، می‌تواند رای‌دهندگان و مقامات منتخب را آموزش دهد و احتمالاً بر سیاست‌ها تأثیر بگذارد.

«هزاره‌ها یا ژنرال Zs، وقتی کسی را در سیاست می‌بینیم که واقعاً به مسائلی اهمیت می‌دهد که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید، به ویژه به کسانی که درآمد پایینی دارند یا به کسانی که توسط سیستم‌ها به حاشیه رانده شده‌اند، خواه مسکن یا بی‌خانمانی، یا عدالت کیفری یا پلیس کمک می‌کند. مجیا گفت، این یک شوک است و نادر است.

لورا چیک، کنترل کننده سابق شهر، او را نامنظم و افراطی خواند و گفت که “برای مناصب دولتی ناشایست است.” او خاطرنشان کرد که مجیا در توئیتی از رئیس جمهور بایدن را نژادپرست و تجاوزگر نامیده بود و در حالی که برای نامزد حزب سبز برای ریاست جمهوری مبارزه می کرد، او این کار را انجام داد. عکسی از خود در حالی که تصویر فتوشاپ شده هیلاری کلینتون را پشت میله های زندان در دست گرفته بود، توییت کرد.

او گفت که کار این است که داده‌ها را تولید کنیم، ببینیم آیا «معیارهای عملکرد» برآورده شده‌اند یا خیر، و شهردار و شورای شهر را پاسخگو بدانیم.

مجیا گفت در مورد بی خانمانی، او می خواهد “ببیند که پول کجا می رود.” در مورد مسکن، او می خواهد به آنچه که اداره مسکن شهر انجام می دهد “برای تسهیل مسکن ارزان تر” نگاه کند.

در مورد LAPD، او گفت: «ما فقط می‌خواهیم بفهمیم… این 3.2 میلیارد دلار چگونه استفاده می‌شود؟ آیا از آن برای امنیت عمومی استفاده می شود؟»

او گفت کد لباس غیر رسمی خواهد بود.

مجیا چند روز پیش به دفتر تبلیغاتی خود در بلوار ویلشایر رفت و با لباس های تبلیغاتی گچ بری شد و روی هودی آبی تیره، کتانی و شلوار ورزشی اش «مجیا برای کنترلر» نقش بسته بود. در پشت او یک نمودار دایره ای با خلاصه بودجه شهر برای سال 2021-2022 وجود داشت که 46٪ از درآمدهای نامحدود به LAPD می رفت.

کنت مجیا، 32 ساله، یکی از چهره‌های یک تحول سیاسی محلی است که در آن یک سپاه جوان جایگزین گارد قدیمی می‌شود، دموکرات‌های مستحکم توسط چپ جدید کنار گذاشته می‌شوند، و سیاستمداران با فعالان جایگزین می‌شوند.

مجیا، که در دره سان فرناندو بزرگ شد، گفت والدینش زمانی که او 7 ساله بود از هم جدا شدند و مادرش اساساً او و سه خواهر و برادر بزرگ‌ترش را با پولی که به‌عنوان یک پرستار ثبت‌نام کرده بود بزرگ کرد. او گفت که علاقه او به عدالت اجتماعی ریشه در تماشای مبارزات مادر مجردش دارد.

او از دو کورگی خود به عنوان خوشامدگوی مبارزات انتخاباتی استفاده کرد و کورتز را که رهبری کمیته خدمات حیوانات شورای شهر را بر عهده داشت، به دلیل شرایط غیرانسانی در پناهگاه های شهر مورد ضرب و شتم قرار داد.

او گفت: “صرف نظر از اینکه من چه احساسی دارم یا چیزها را می بینم، مردم باید بدانند که دلارهای مالیاتی آنها چگونه استفاده می شود.”

و در رقابت برای کنترل، مجیا، حسابداری که مادرش در فیلیپین به دنیا آمد، پل کورتز، عضو قدیمی شورای شهر را با 20 امتیاز شکست داد و اولین آسیایی آمریکایی شد که دفتری در سطح شهر در لس آنجلس داشت. او سه هفته دیگر جانشین رون گالپرین خواهد شد.

هوگو سوتو مارتینز، که توسط سوسیالیست های دموکرات آمریکا حمایت می شد و می گفت که میچ اوفارل عضو شورا ممکن است جمهوری خواه باشد، به راحتی اوفارل را از تالار شهر بیرون کرد.

من با مجیا در سال گذشته ارتباط داشتم، زمانی که در مورد آتش نشانان لس آنجلس می نوشتم که از واکسینه شدن خودداری کردند، مبالغ سرسام آور اضافه کاری دریافت کردند و خارج از ایالت زندگی می کردند. مجیا، یک نامزد در آن زمان، قبلاً مانند یک کنترل کننده عمل می کرد و فهرستی از 20 کارمند پردرآمد شهری را در 9 ماه اول سال 2021 در توییتر منتشر کرده بود.

در طول راه، مجیا پرهای تشکیلات را به هم زد، که صلاحیت های او را زیر سوال برد و نگران بود که او بخشی را سیاسی کند که به عنوان یک شاخه نظارتی حکومت وجود دارد.

این در هر مسابقه در برگه رای محلی درست نبود. اما یونیس هرناندز که خواستار لغو اداره پلیس شد، گیل سدیلو، عضو شورا را کنار زد.

در سه هفته، مرد جوانی که توسط مؤسسه دوری گزیده بود، مراقب آن خواهد بود.

مجیا گفت که او همچنین به عملیات خدمات حیوانات و ابتکارات انرژی پاک و پایداری نگاه خواهد کرد.

مجیا دپارتمان بیش از 160 نفر را اداره خواهد کرد.

مجیا دریافته بود که 18 نفر از 20 نفر در سازمان آتش نشانی کار می کردند و هر یک از آنها تا سپتامبر بیش از 500000 دلار با احتساب مزایا و اضافه کاری به خانه برده بودند.

مجیا به عنوان بخشی از کمپین خود، نقشه ای از واحدهای مسکونی مقرون به صرفه با دستورالعمل هایی درباره نحوه درخواست مردم برای آنها تهیه کرد. او مناطقی را که بیشترین بلیط پارکینگ در آن نوشته شده است را شناسایی کرد. و او در جریان بحث شورای شهر در مورد ممنوعیت کمپ های بی خانمان ها در نزدیکی مدارس و مراکز مهدکودک، داده ها را خرد کرد و دریافت که 20 درصد از شهر ممنوعیت چادر است.

کنت مجیا، کنترل‌کننده منتخب شهر لس‌آنجلس، به دفتر کمپین انتخاباتی‌اش در مرکز شهر می‌رود.

به نظر چیک، من فکر می‌کنم مجیا رای‌های زیادی را برای آن توئیت‌های بمب‌افکن از دست داد، و با این حال او به‌طور قاطع پیروز شد. و اگرچه مجیا گفت که پشیمان است، اما در میان برخی از ترقی‌خواهان جوان و مطلق‌گرایان که درهای قدرت را در انجمن‌های کاندیدا لس‌آنجلس می‌کوبند، بی‌تفاوتی وجود دارد و بمب‌های اف‌اف در جلسات شورای شهر پخش می‌شود.

کنترل کننده شهر لس آنجلس ورودی برای مصاحبه ما با یک اسکوتر وارد شد.

او لباس پوکمون به نام شخصیت پیکاچو را پوشید و در توکیوی کوچک رقصید.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

مجیا به من گفت: «قطعاً از انجام آن کارها پشیمانم. او گفت که علیرغم اختلافات سیاسی اش با چهره های حاکمیتی، شیوه «اظهار» خود «قطعاً اینطور نیست که من امروز انجامش می دادم».

شما می‌توانید تاکتیک‌ها را زیر سؤال ببرید، اما نمی‌توانید وجود یک جنبش چند نژادی که توسط فعالان کارگری، سازمان‌دهندگان جامعه و کسانی که از فساد شهرداری، رسوایی نژادپرستی، و همه مسائل فلج‌کننده حل‌نشده مانند بی‌خانمان‌ها و… بحران مسکن مقرون به صرفه و دستمزدهایی که کفاف اجاره را نمی دهد.