کارگران کالیفرنیا نگران اخراج یا استخدام نشدن آنها برای مصرف بی‌سابقه ماری‌جوانا نخواهند بود.

بر اساس قانون جدید ایالتی، به زودی برای کارفرمایان کالیفرنیا غیرقانونی خواهد بود که اجازه دهند استفاده از ماری جوانا در خارج از محل کار و خارج از محل کار، عاملی در تصمیم گیری برای استخدام یا اخراج باشد.

نیوسام در بیانیه ای گفت: «برای بسیاری از کالیفرنیایی ها، وعده قانونی شدن حشیش دور از دسترس است. این اقدامات مبتنی بر گام‌های مهمی است که دولت ما به سمت این هدف برداشته است، اما کار زیادی برای ایجاد یک صنعت حشیش قانونی عادلانه، ایمن و پایدار باقی مانده است.»

قانون جدید استثناهایی را برای افرادی که در ساختمان سازی و ساخت و ساز کار می کنند، و همچنین افرادی که برای مشاغلی که نیاز به مجوز فدرال دارند، درخواست می کنند یا در آنها کار می کنند، در نظر گرفته است.

وست هالیوود، کالیفرنیا  -- سه شنبه، 1 اکتبر 2019: ریچارد ایستمن، سمت راست، در روز افتتاحیه در وست هالیوود، کالیفرنیا، در 1 اکتبر 2019، داخل کافه Lowell سیگار می کشد. رستوران و بار حشیش جدید در غرب هالیوود به مهمانان اجازه می دهد تا دود ماری جوانا در داخل و خارج به لطف مجوز جدید صادر شده توسط شهر.  (برایان ون در بروگ / لس آنجلس تایمز)

این قانون کارفرمایان را از اتخاذ تصمیمات استخدام، اخراج یا سایر تصمیمات استخدامی بر اساس آزمایش دارویی که «متابولیت‌های غیرروان‌فعال حشیش» را در مو یا ادرار فردی پیدا می‌کند، که نشان‌دهنده آسیب فعلی نیست، اما فردی اخیراً تا هفته‌ها قبل حشیش مصرف کرده است، منع می‌کند. طبق لایحه مجمع 2188 که عضو مجمع، بیل کویرک (دی-هیوارد) از آن حمایت کرد.

ریچارد ایستمن، سمت راست، در اکتبر 2019 داخل کافه Lowell در غرب هالیوود سیگار می کشد. کارفرمایان کالیفرنیا به زودی قادر نخواهند بود کارگران را برای استفاده بی‌ساعته ماری جوانا آزمایش و جریمه کنند. (برایان ون در بروگ / لس آنجلس تایمز)

دیل گیرینگر، مدیر بخش NORML کالیفرنیا، که از سیاست های مترقی ماری جوانا حمایت می کند، در مورد این لایحه پس از تصویب، گفت: “آزمایش ادرار تجاوز به حریم خصوصی بدنی شخصی کارگران است.” کارگران باید همان حق استفاده از حشیش را داشته باشند که از سایر مواد قانونی خارج از کار استفاده کنند.»

قوانین جدید هفته‌ها پس از انتشار تحقیقاتی در مورد عواقب صنعت حشیش در ایالت توسط روزنامه تایمز منتشر شد و دریافت که صنعت غیرقانونی حشیش تنها از زمان قانونی شدن در سال 2016 رشد کرده است و کارگران مزرعه، محیط‌زیست، ایمنی جوامع و بازار دارای مجوز اغلب رشد کرده است. پرداخت بهای

نیوسام لایحه تبعیض شغلی را روز یکشنبه به همراه 9 تغییر دیگر در سیاست حشیش امضا کرد، از جمله تغییری که محکومیت های جنایی مرتبط با حشیش را مهر و موم می کند و فرآیندی را برای معاملات تجاری بین ایالتی حشیش ایجاد می کند.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

عربی گفت: “هیچ کارمندی سزاوار این نیست که در محل کار خود احساس انگ و ناامنی کند، زیرا یک روش آزمایش منسوخ شده است.” روش‌های بسیار دقیق‌تر و مدرن‌تری برای آزمایش حشیش، مانند سواب‌های خوراکی، وجود دارد که می‌توانند استفاده اخیر را تشخیص دهند و ایمنی محل کار را افزایش دهند.»

جیم عربی، مدیر کمپین‌های راهبردی اتحادیه کارگران غذایی و تجاری محلی 5، قانون جدید را “پیروزی همه کارگران” خواند.

این قانون همچنان به کارفرمایان اجازه می دهد که غربالگری مواد مخدر را به عنوان شرط استخدام الزامی کنند، تا زمانی که این آزمایش ها “متابولیت های غیرروانی حشیش را غربال نکنند.” پس از استفاده از حشیش، ترکیب شیمیایی که می تواند اثرات روانگردان ایجاد کند، تتراهیدروکانابینول یا THC، به یک متابولیت غیرروانی حشیش تبدیل می شود که می تواند هفته ها در سیستم باقی بماند. آن متابولیت نشان دهنده اختلال فعلی نیست.

فرماندار گاوین نیوسام روز یکشنبه لایحه‌ای را امضا کرد که کالیفرنیا را به هفتمین ایالت ایالات متحده تبدیل می‌کند که به کارفرمایان اجازه نمی‌دهد نسبت به کارگرانی که «خارج از محل کار و دور از محل کار» علف‌های هرز می‌کشند تبعیض قائل شوند. قانون جدید از 1 ژانویه 2024 اجرایی می شود.