ادعای نادرستی مبنی بر اینکه پادشاه چارلز سوم گفته ترامپ در انتخابات پیروز شده است

در پست اینستاگرامی ۱۱ سپتامبر آمده است: «شاه چارلز سوم اعلامیه‌ای را امضا می‌کند که می‌گوید دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و طبق قانون رئیس‌جمهور قانونی است». به بایدن و کامالا هشدار می‌دهد که ظرف ۴۸ ساعت محل را تخلیه کنند وگرنه بین آمریکا و انگلیس وضعیت جنگی ایجاد خواهد شد.»

بررسی واقعیت: ملکه الیزابت دوم بر خلاف ادعاهای نادرست با استناد به مکان های ایالات متحده در اسکاتلند درگذشت

USA TODAY برای نظر دادن با کاربری که پست را به اشتراک گذاشته است تماس گرفت.

کینگ اعلام نکرد که ترامپ در انتخابات پیروز شده است

کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

خاندان سلطنتی، 10 سپتامبر، شورای الحاق و اعلامیه اصلی

  • ادعا: پادشاه چارلز سوم اعلامیه ای را امضا کرد که می گوید ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز شد

    همچنین مسئولیت اعلام جنگ بر عهده نخست وزیر است نه پادشاه.

    بر اساس تحقیقات ما، این ادعا که پادشاه اعلامیه‌ای را امضا کرده است که می‌گوید ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 پیروز شده است، نادرست ارزیابی می‌کنیم. هیچ مدرکی وجود ندارد که پادشاه چنین اعلامیه ای را امضا کرده باشد. چارلز در مراسم الحاق خود سوگندنامه ای را امضا کرد که امنیت کلیسای اسکاتلند را تقویت می کند.

    منابع بررسی حقایق ما:

    • بر اساس این گزارش، اگرچه این یک الزام قانونی نیست که پارلمان قبل از اعلان جنگ مورد مشورت قرار گیرد، اما در گذشته این امر رایج بوده است.

      در یک مقاله توجیهی که در سال 2018 توسط مجلس عوام منتشر شد، آمده است: “در صورت اعلام جنگ یا تعهد نیروهای بریتانیا به اقدام نظامی، کنوانسیون قانون اساسی ایجاب می کند که از طرف ولیعهد، نخست وزیر مجوز داده شود.” «تصمیمات مربوط به اقدام نظامی در داخل کابینه با مشورت، از جمله، شورای امنیت ملی و رئیس ستاد دفاعی اتخاذ می شود».

      عکسی که در این پست نشان داده شده است، چارلز را در حال امضای سندی در طی مراسم الحاق خود در کاخ سنت جیمز، جایی که به طور رسمی به عنوان پادشاه بریتانیا معرفی شد، نشان می دهد. وب سایت خانواده سلطنتی

      USA TODAY، 8 سپتامبر، نسخه ویژه: ملکه الیزابت دوم در 96 سالگی درگذشت

    • USA TODAY قبلاً ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را رد کرده بود. ممیزی، شکایت و بازشماری انتخابات ثابت می کند که نتایج انتخابات مشروع بوده است.

      امتیاز ما: نادرست

      USA TODAY، 6 ژانویه، بررسی حقایق: چگونه می دانیم که نتایج انتخابات 2020 مشروع بوده است، همانطور که دونالد ترامپ ادعا می کند “تقلب” نشده است

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: ادعای نادرست مبنی بر اینکه پادشاه چارلز سوم گفت ترامپ در سال 2020 پیروز شد





  • منبع

    ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

    واشنگتن پست، 10 سپتامبر، چارلز به طور رسمی پادشاه را به عنوان شاهزاده های ویلیام و هری اعلام کرد.

  • کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی هستند که پادشاه استفاده از قدرت جدید خود را برای اعمال فشار بر سیاست ایالات متحده آغاز کرده است.

    این پست تصویری از پادشاه در حال امضای یک سند را نشان می‌دهد و در یک روز بیش از 200 لایک به دست آورد. یک پست فیس بوک که اکنون حذف شده است، بیش از 400 لایک در یک روز جمع کرده است. تکرارهای ویروسی مشابه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است و توییتر.

    یوتیوب، 10 سپتامبر، خانواده سلطنتی

  • ملکه الیزابت دوم در 8 سپتامبر در سن 96 سالگی درگذشت و به سلطنت 70 ساله خود پایان داد. پسر او، شاه چارلز سوم، در 10 سپتامبر رسماً به عنوان پادشاه کشور معرفی شد.

    هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پادشاه چنین اعلامیه ای را امضا کرده است. در مراسم الحاق خود، او سوگندنامه ای را امضا کرد که امنیت کلیسای اسکاتلند را تقویت می کند.

    USA TODAY، 10 سپتامبر، به‌روزرسانی‌های ملکه الیزابت: پادشاه چارلز سوم رسما اعلام شد، تاریخ تشییع جنازه تعیین شد، خانواده جمع شدند

  • با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

    این مراسم برای اولین بار در تاریخ فیلمبرداری شد. پادشاه در هیچ نقطه ای از این رویداد هیچ اعلامیه ای در مورد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق یا انتخابات ریاست جمهوری 2020 نداد.

    مجلس عوام، 8 مه 2018، تصویب پارلمان برای اقدام نظامی