چگونه یک دموکرات مبهم به ترسناک ترین مرد لاس وگاس تبدیل شد؟

تصویر از لوئیس جی.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

کیهیل به دیلی بیست گفت که در آن زمان، هیچ کس هیچ مشکل احتمالی را با تلز مطرح نکرده بود. و در نهایت، حمایت او از پدر سه فرزند متاهل که در سال 2014 به عنوان «وکیل مدافع سال» توسط خدمات حقوقی نوادا انتخاب شده بود، زمانی که تلس نامزد دموکرات‌ها و سپس انتخابات عمومی شد، مثمر ثمر بود.

او می‌گوید: «انگار یک تشییع جنازه چنین جنجالی‌ها در جریان است. این دفتر قرار است به خانواده های عزادار کمک کند تا نحوه رسیدگی به اموال عزیزان از دست رفته خود را پیدا کنند. اکنون شخصی در آن دفتر متهم است که باعث این ضرر شده است. این سورئال است.»

“هر تماسی که داشتم [with Telles] کیهیل گفت که مثبت بود. “همکلاسی های او در دانشکده حقوق، چند نفر از آنها وکیل بودند که می گفتند او کار بزرگی انجام می دهد.”

تلس هنوز درخواست خود را اعلام نکرده است و قرار بود روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود. نه خانواده و نه وکیل او برای اظهار نظر نمی توانند تماس بگیرند.

قتل هولناک – و دستگیری بعدی تلز پس از اینکه مقامات DNA او را زیر ناخن های آلمانی یافتند – روزنامه نگاران را به لرزه درآورده است، شور و حرارت رسانه های راستگرا را برانگیخته و در جامعه لاس وگاس شوک ایجاد کرده است.

برای پتسی براون، نامزد جمهوری خواه که برای موقعیتی که تلس قرار بود در ماه دسامبر آن را خالی کند، رقابت می کرد، ماهیت کنسرت، ادعای قتل را بیش از پیش ترسناک کرد.

این سیاستمدار رسوایی پس از اینکه پس از دستگیری در روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی به دلیل “زخم زدن به خود” تحت درمان قرار گرفت، بدون ضمانت در بازداشتگاه شهرستان کلارک نگهداری می شود. پلیس پس از یک درگیری چشمگیر یک ساعته تلز را دستگیر کرد که در طی آن او خود را در خانه اش سد کرد و پلیس با فومو تماس گرفت تا به مردشان کمک کند تا تسلیم شود.

در سال 2018، کیهیل پس از 12 سال خدمت به عنوان مدیر عمومی شهرستان کلارک، یک پست انتخابی کم‌اهمیت و مسئول تامین امنیت دارایی‌های لاس وگان‌هایی که اخیراً درگذشته بودند، یکی از دموکرات‌ها را به عنوان جانشین احتمالی خود انتخاب کرد. انتخاب او؟ یک تکنسین تهویه مطبوع 45 ساله متولد می سی سی پی که به نام رابرت تلس وکیل دادگستری شد.

در واقع، کورن در روز پنج‌شنبه توضیح داد که چگونه فیلم‌های نظارتی ضبط شده است که مظنون یک کلاه بزرگ حصیری و پیراهن سبک ساختمانی به تن داشت، ظاهراً برای کمک به پنهان کردن هویت او. اما بازرسان به سرعت توانستند خودروی مظنون را شناسایی کنند – یک GMC Yukon Denali – که به گفته کورن چندین بار در اطراف محله آلمان دیده شده بود.

جان کیهیل هرگز آن را ندید.

تصویر از لوئیس جی.

اما حتی پس از اینکه دو متحد قدیمی در فیس‌بوک با یکدیگر رد و بدل کردند، کیهیل تاکید کرد که تلس را – که در پی گزارش‌های آلمانی در تلاش برای انتخاب مجدد شکست خورد – به عنوان یک مرد خشن توصیف نمی‌کند.

چگونه همکاران جف ژرمن، روزنامه نگار مقتول، قاتل ادعایی او را تعقیب کردند

مشتاقانه منتظر دراز کشیدن قطعه اسمیر شماره 4 توسط [Jeff German]تلس در 18 ژوئن، درست یک هفته قبل از اینکه شکست را پذیرفت، توییت کرد. “یک پونی حقه من فکر می کنم او دیوانه است که من در یک سوراخ خزیدم و نمردم.”

مقامات توانستند خودروی شاسی بلند را با خودروی تلس تطبیق دهند و در نهایت دستور بازرسی خانه او را در روز چهارشنبه اجرا کنند. در حالی که هیچ سلاح قتلی در خانه پیدا نشد، پلیس کفش های بریده شده و کلاه حصیری مشابه، اما تخریب شده و همچنین کفش های خونی را کشف کرد. ساعاتی بعد برای دستگیری او بازگشتند.

علیرغم شور و اشتیاق آنلاین تلس، فومو روز جمعه اصرار داشت که دوست دیرینه اش بیشتر از اینکه عصبانی باشد از گزارش آلمانی “غمگین” است. فومو گفت که تلز حتی پس از اولین داستان آلمانی در ماه می با او تماس گرفت و او را به ایجاد یک محل کار سمی متهم کرد و گفت که “از این موضوع ناراحت و ناراحت است … اما به طور خاص در مورد جف چیزی نگفت.”

هنگامی که تلز مسئولیت را به دست گرفت، کیهیل شروع به دردسر کرد – مانند زمزمه های کارمندان مبنی بر اینکه تلز “بسیار خصمانه است اگر فکر کند مردم او را پس می زنند.”

او تاکید کرد: «این معمولاً مانند یک موقعیت پایین رای است که اتفاقاً با مرگ همراه است. من بیشتر وقتم را صرف توضیح دادن این موقعیت به مردم می‌کنم، زیرا آنها حتی نمی‌دانند چیست.»

که اتفاق بعدی را خیره کننده تر کرد.

مقامات انگیزه صریحی برای چاقوکشی 2 سپتامبر ارائه نکرده اند. اما کاپیتان اداره پلیس مترو لاس وگاس، دوری کورن، پنجشنبه گفت: «تلز از مقالاتی که توسط آلمانی به عنوان یک روزنامه‌نگار تحقیقی نوشته می‌شد و تخلفات احتمالی را افشا می‌کرد، ناراحت بود و تلز علناً مشکلات خود را با این گزارش بیان کرده بود.»

نمی دانم چرا با من تماس گرفتند، اما دو بار فکر نکردم. من فکر می کردم “البته” می خواستم به آنها کمک کنم. می‌خواستم به راب کمک کنم.» فومو با یادآوری این رانندگی عجیب ۲۲ دقیقه‌ای گفت. او را قبل از اینکه من به آنجا برسم، او را از خانه بیرون کردند. فقط خوشحالم که حال همه خوب است.»

سپس، لاس وگاس بررسی-ژورنال مقاله‌های جف جرمن، روزنامه‌نگار تحقیقی، در ماه مه منتشر شد درباره اینکه تلس بر فضایی مملو از قلدری و طرفداری در محل کار قدیمی کیهیل نظارت می‌کرد. (تلز این اتهامات را رد کرد.)

آزی فومو، وکیل مدافع جنایی، که می‌گوید هم با ژرمن و هم با تلز دوست بود، با اشاره به ملاقات آتی از زندان به دیلی بیست گفت: “فردا می‌روم او را ببینم و بفهمم چه خبر است.” “سوالات زیادی وجود دارد.”

براون همچنین احتمال نگران کننده ای را مطرح کرد: اینکه خانواده ژرمن ممکن است مجبور شوند با دفتر قدیمی تلس کار کنند تا املاک خبرنگار محبوب را مدیریت کنند. به هر حال، اداره امور عمومی علاوه بر تأمین اموال افراد اخیراً فوت شده در حالی که اعضای خانواده آنها شناسایی و قرار دارند، می تواند در شرایط سخت به عنوان مدیر املاک نیز عمل کند.

چهارشنبه شب، تلز پس از اینکه ظاهراً خود را تغییر شکل داده و با چاقو به آلمانی وارد کرده بود، در صبح جمعه گذشته در جریان درگیری در کنار گاراژ روزنامه نگار دستگیر شد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

گزارش قبلی آلمان ممکن است کمپین انتخاباتی مجدد تلس را در ژوئن محکوم کرده باشد و مدیران دولتی را تشویق کند تا علناً به روزنامه نگار آنلاین حمله کند.

کورن افزود: «و در نهایت تلز نیز از آنچه بعداً فهمیدیم، ناراحت شد که گزارش‌های دیگری در انتظار وجود داشت.»

«درباره این که آیا نشانه‌ای وجود داشت که از دست داده‌ام، به عقب و جلو می‌روم؟ نوعی سیگنال؟” کیهیل گفت. «این یک مسئله خلق و خوی نبود. اینطور نیست که در یک بار به سمت او رفت و با مشت به صورتش زد.»

سابز گفت که خودش یوکان را ندیده و فیلم را به پلیس تحویل داده است. (پلیس وگاس به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.) در نهایت، خبرنگاران در مرور-ژورنال همانطور که روزنامه نگاران به Daily Beast گزارش دادند، پس از تماس پلیس و درخواست اطلاعات، ماشین تلس را از طریق نقشه گوگل پیدا کردند.

او به The Daily Beast گفت: «ذهن من را به هم می ریزد که او به خاطر داستانی برای انجام کاری آنقدر عصبانی می شود.

فومو گفت که با خانواده تلس در تماس بوده است و همسرش تا بعدازظهر جمعه هنوز با شوهرش صحبت نکرده است اما “ویران شده و فقط روی بچه هایشان تمرکز کرده است.”

او افزود: “این خیلی گیج کننده است.” “[Telles] او را تعقیب کرد. او را شکار کرد. او لباس مبدل گرفت. او در این مورد فکر زیادی کرد. هنوز باورش سخت است.»

با این حال کیهیل گفت که شایعات در مورد رفتار تلز آنقدر نگران کننده بود که او در واقع پیشنهاد داد با جانشین خود در سال گذشته صحبت کند. او گفت که این ایده به دستور برخی از کارمندان فعلی که می‌ترسیدند تلس به خاطر صحبت با رئیس قدیمی‌شان تلافی کند، کنار گذاشته شد.

“چطور میتونه اینقدر گنگ باشه؟ چطور می‌توانست فکر کند که می‌تواند از این موضوع خلاص شود؟» کیهیل پرسید. “هیچ کدام معنی ندارد.”

اما برای برخی از افرادی که این مرد را می‌شناختند یا در نزدیکی او کار می‌کردند، پیچاندن سرهای خود در مورد اینکه چگونه یک حسابدار مرگ ممکن است خود را به یک قاتل خونسرد تبدیل کرده باشد، اودیسه‌ی خودش بود.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

یکی از همسایه‌ها، جی سابز، به Daily Beast گفت که دوربین امنیتی خانه‌اش مردی را که پلیس به‌عنوان تلز شناسایی کرده بود، در ساعت 11 صبح جمعه گذشته در گوشه شمال غربی برنز دایره و وینترگرین درایو بیرون از خانه‌اش در حال قدم زدن در خارج از خانه‌اش ضبط کرد. سابس، 30 ساله، این فیلم را به گونه‌ای توصیف کرد که یوکان قهوه‌ای رنگ در حال عبور از خانه‌اش و سپس مردی که حدود 10 تا 15 دقیقه قدم می‌زد، نشان می‌دهد.