چنی می‌گوید: هیئت 6 ژانویه در حال بحث درباره شهادت احتمالی ترامپ با وکلای او

اما چنی که به عنوان نایب رئیس کمیته خدمت می کند، در گفتگو با “PBS NewsHour” قبل از مهلت روز جمعه برای تحویل سوابق ترامپ، مقدار کمی شفافیت ارائه کرد.

عموماً تصور می‌شود که ترامپ احضاریه کمیته را به چالش می‌کشد و راه را برای نبرد دادگاه بر سر اینکه آیا کنگره می‌تواند رئیس‌جمهور سابق را مجبور به ارائه شهادت و واگذاری طیف گسترده‌ای از ارتباطات کند، باز می‌کند.

در نامه‌ای به تاریخ 21 اکتبر، رهبران این هیئت به ترامپ گفتند که «شواهد زیادی از جمله از ده‌ها منصوب و کارمند سابق شما جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد شما شخصاً یک تلاش چندجانبه برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 و مانع تراشی را سازماندهی و نظارت کرده‌اید. انتقال مسالمت آمیز قدرت».

چنی از اظهار نظر درباره اتهامات احتمالی که ممکن است از تحقیقات کمیته ناشی شود، خودداری کرد. انتظار می‌رود که این هیئت تا سال جدید گزارشی با جزییات یافته‌های خود ارائه دهد – در آن زمان ممکن است توازن قوا در کنگره به نفع جمهوری‌خواهانی که مایل به انحلال این گروه هستند تغییر کند.

لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه فاش کرد که کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد حمله کنگره آمریکا تحقیق می کند، در حال مذاکره با وکلایی است که به نمایندگی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، درباره شرایط شهادت احتمالی او که با سوگند انجام می شود، صحبت می کند.

ما معتقدیم که این مسائل بسیار جدی است. ما در مورد قالب خود تصمیمی نگرفته ایم، اما این کار با سوگند انجام خواهد شد. چنی در مورد استعفای ترامپ گفت: این کار احتمالاً طی چند روز انجام خواهد شد.

او به جودی وودراف، مجری برنامه “PBS NewsHour” گفت: “این وضعیتی نیست که کمیته قرار باشد خود را از نظر تلاش های دونالد ترامپ برای ایجاد یک سیرک در اختیار او بگذارد.”

او ادامه داد: «ما بر اساس شواهدی که ایجاد کرده‌ایم و همانطور که گفتم، آنچه قبلاً می‌دانیم سؤالات مهمی داریم. [about] او تا چه حد شخصاً و مستقیماً در تمام جنبه‌های این تلاش مشارکت داشت.»

او گفت: «من فکر می‌کنم که او یک تعهد قانونی برای شهادت دارد، اما این همیشه برای دونالد ترامپ مهم نیست.

خانم جمهوریخواه کنگره در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که ترامپ شهادت بدهد، با تردید پاسخ داد.

نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش داد که ترامپ به مردم گفته است که طرفدار اجرای این احضاریه است، تا زمانی که بتواند این کار را در تلویزیون زنده انجام دهد. چنی قبلاً از این ایده که ترامپ اجازه دارد احضاریه را به یک “سیرک” تبدیل کند، عقب نشینی کرده بود و او این موضع را روز سه شنبه تکرار کرد.

در روزهای پس از صدور آن در ماه گذشته، جزئیات کمی در مورد احضاریه هیئت رئیسه از ترامپ منتشر شده است.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

به ترامپ دستور داده شد تا روز جمعه، 4 نوامبر، سوابق ارتباطی را تحویل دهد و تا روز دوشنبه، 14 نوامبر، در مراسمی شهادت دهد.