واکسن RSV فایزر برای زنان باردار از نوزادان در برابر بیماری های شدید محافظت می کند

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، فصل RSV در اکثر مناطق ایالات متحده در طول پاییز، زمستان و بهار رخ می دهد. با این حال، امسال، در اواخر تابستان – خیلی زودتر از حد انتظار شروع شد. برای هفته ها، بسیاری از بیمارستان ها در سراسر کشور مملو از تعداد زیادی از کودکان بیمار هستند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

چانگ گفت: «آنتی بادی‌های مادر علیه بسیاری از عفونت‌ها از طریق جفت به جنین در حال رشد، عمدتاً در 4 تا 6 هفته آخر بارداری منتقل می‌شوند. “اگر مادران در اواخر سه ماهه دوم تا اوایل سه ماهه سوم واکسیناسیون دریافت کنند و پاسخ ایمنی قوی داشته باشند، این آنتی بادی های محافظ … می توانند به نوزاد منتقل شوند.”

به گفته فایزر، این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2022 درخواست مجوز را به FDA ارائه کند. در صورت تایید، این واکسن می تواند تا اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 در دسترس باشد.

دکتر مایکل چانگ، متخصص بیماری های عفونی اطفال در بیمارستان UTHealth هیوستون و کودکان یادبود هرمان، به یاهو گفت: «به عنوان فردی که بخشی از آموزش شناسایی خود را بر روی تحقیقات RSV متمرکز کرده است، این خبر فوق العاده ای است.

فایزر روز سه شنبه اعلام کرد که یک واکسن آزمایشی RSV برای زنان باردار از نوزادان در برابر بیماری های شدید حداقل تا شش ماه پس از تولد محافظت می کند.

در مرحله III از یک مطالعه تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما، که استاندارد طلایی مطالعات اپیدمیولوژیک در نظر گرفته شد، مشخص شد که واکسن حدود 82 درصد در پیشگیری از موارد شدید ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV در نوزادانی که مادرشان هستند موثر است. واکسینه شدند. این سطح محافظت از بدو تولد تا 3 ماهگی مشاهده شد. به گفته این شرکت، در سن 6 ماهگی، کاهش محافظت وجود داشت، اما واکسن فایزر همچنان 69 درصد در برابر بیماری موثر بود.

بار اپیدمی سالانه RSV از دیدگاه احساسی و منابع بسیار زیاد است (هزینه سالانه 2.6 میلیارد دلار تخمین زده می شود). چانگ در مورد این واکسن گفت: هر راهبردی که بتواند تاثیر قابل توجهی در کاهش این بار داشته باشد بسیار قدردانی می شود. حتی «تنها» کاهش 50 درصدی از 55000 تا 125000 بستری در سال، تسکین قابل توجهی برای خانواده ها و سیستم مراقبت های بهداشتی خواهد بود.

علاوه بر آزمایش این واکسن بر روی زنان باردار، فایزر اعلام کرده است که قصد دارد آن را در گروه‌های سنی جوان‌تر و همچنین در افراد مسن که در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید هستند، آزمایش کند. در ماه اوت، این شرکت نتایج امیدوارکننده ای را برای آزمایش واکسن خود در افراد مسن گزارش کرد.

به منظور ارزیابی ایمنی و اثربخشی واکسن، زنان باردار شرکت کننده در مطالعه از طریق واکسیناسیون و به مدت شش ماه پس از زایمان تحت نظر قرار گرفتند. نوزادان حداقل به مدت یک سال و بیش از نیمی از آنها به مدت دو سال پیگیری شدند.

با این حال، او گفت که مقدار آنتی بادی های مادر در گردش در یک نوزاد معمولاً تا 6 ماهگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و احتمالاً با واکسن RSV مادر فایزر نیز این اتفاق می افتد. اینکه آیا کودکان باید بعداً واکسینه شوند تا محافظت شوند، توسط مطالعات بیشتر مشخص خواهد شد.

به گفته چانگ، اگرچه این واکسن پتانسیل این را دارد که یک «تغییرگر بازی» باشد، او اشاره کرد که عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، از جمله اینکه بار قابل توجهی از بیماری در کودکان بزرگ‌تر از 1 سال رخ می‌دهد. . علاوه بر این، وی گفت که مرگ و میر ناشی از RSV در میان نوزادانی که نارس هستند یا مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی سیانوتیک هستند، بیشترین میزان را دارد. وی افزود: این بیماران ممکن است از این نوع واکسیناسیون سود نبرند. وی گفت: “تاثیر واکسیناسیون مادر بر این جمعیت ها باید دیده شود.”

چانگ گفت: «پس از سال‌ها گفتن به والدین، فقط باید علائم را درمان کنیم و منتظر بمانیم تا فرزندشان از عفونت RSV خود بهبود یابد، من از روزی استقبال می‌کنم که شاید دیگر مجبور نباشم به RSV فکر کنم.»



منبع

چانگ خاطرنشان کرد که واکسیناسیون مادری قبلاً برای سیاه سرفه (سیاه سرفه) با موفقیت استفاده شده است و داده‌های در حال ظهور نشان داده‌اند که مادرانی که واکسن کووید-19 را در دوران بارداری دریافت می‌کنند، می‌توانند آنتی‌بادی‌های محافظ را نیز به نوزادان خود منتقل کنند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، روز سه‌شنبه، مقامات در اورنج کانتی، کالیفرنیا، در بحبوحه افزایش موارد RSV، وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کردند، که به شدت دسترسی را در بیمارستان‌های کودکان منطقه محدود می‌کند.

RSV یک ویروس تنفسی رایج است که علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند. حتی با وجود اینکه اکثر کودکان و بزرگسالان آلوده به RSV به طور کلی بدون اثرات طولانی مدت قابل توجهی بهبود می یابند، چانگ توضیح داد که این ویروس می تواند برای نوزادان، کودکان کوچکتر و بزرگسالان مسن تر جدی و حتی تهدید کننده زندگی باشد. عفونت های شدید می تواند منجر به برونشیت، التهاب در ریه و همچنین ذات الریه شود.