چرا خرید داروی بیماری اشعه Nplate در ایالات متحده دلیلی برای هشدار نیست

کریس میکینز، معاون سابق دستیار وزیر آمادگی و پاسخ در HHS، گفت که دلیلی برای هشدار در مورد خرید نمی بیند.

او گفت: «ما به محصولاتی نیاز داریم که بتوان مدت طولانی تری استفاده کرد.

او افزود که Nplate داروی ایده آلی برای استفاده برای یک رویداد هسته ای گسترده نخواهد بود.

در میان نگرانی‌ها در مورد تهدیدات هسته‌ای اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یک خبر شگفت‌آور منتشر شد: وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲۹۰ میلیون دلار برای دارویی برای درمان بیماری تشعشعات هزینه کرده است.

با این حال، میکینز گفت که خریدهای دولت در بحبوحه درگیری روسیه ارزش تماشا دارد.

به عبارت دیگر، علیرغم هشدار رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر اینکه خطر “آرماگدون” هسته ای بالاترین میزان از زمان بحران موشکی کوبا بوده است، طبق گفته HHS، خرید دارو برای بیماری تشعشعات تصادفی است.

گرگ بورل، مدیر سابق انبار ملی استراتژیک، با این موضوع موافقت کرد و گفت که فکر نمی‌کند خرید دارو توسط HHS مربوط به حمله روسیه به اوکراین در فوریه باشد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خرید این دارو به نام Nplate بخشی از «تلاش‌های طولانی‌مدت و مداوم اداره آمادگی و واکنش استراتژیک برای آماده‌سازی بهتر ایالات متحده برای تأثیرات بالقوه سلامت طیف وسیعی از داروها است. تهدیدی برای امنیت ملی است.»

او گفت: «در پایان، ما همه چیز را زیر نظر داریم، اما این نباید به عنوان یک نقطه داده استفاده شود تا تصور کنیم که تهدیدی بزرگتر از آنچه مردم پیش بینی می کنند وجود دارد.

به این دلیل که به گفته او، خرید 290 میلیون دلاری Nplate معادل 50000 دوره دارو است، که کمتر از مقداری است که او در صورت نزدیک شدن به جنگ هسته ای با روسیه از ایالات متحده انتظار خرید آن را داشت.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

او گفت: «این محصول چندان زیاد نیست. اگر این در پاسخ به اتفاقی باشد که آن‌ها را ملزم می‌کند هم برای ایالات متحده و هم برای دادن به شرکای خارج از کشور به اندازه کافی داشته باشند، انتظار خرید بزرگ‌تری را داشتم.»

دنبال کردن NBC HEALTH بر توییتر & فیس بوک.

او گفت که این دارو باید ظرف 24 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض استفاده شود، اگرچه آژانس مدیریت اضطراری فدرال یا FEMA توصیه می کند که افراد حداقل 24 ساعت پس از انفجار هسته ای در داخل خانه بمانند.

Amgen عرضه دارو را حفظ خواهد کرد، رویکردی که HHS می گوید هزینه های مالیات دهندگان را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا دارو قبل از انقضا در بازار تجاری استفاده شود.

HHS در مورد زمان تصمیم گیری برای سفارش این دارو یا اینکه آیا قبل از تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه بوده است توضیحی نداد، اما خاطرنشان کرد که این وزارتخانه در سال 2019 پس از دخالت قبلی از سوی National شروع به حمایت از توسعه این دارو کرده است. موسسات بهداشت.

Nplate که توسط داروساز آمریکایی Amgen تولید می شود، در سال 2021 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان آسیب های ناشی از سندرم تشعشع حاد، که به عنوان بیماری تشعشع نیز شناخته می شود، تایید شد. (همچنین در سال 2008 برای درمان یک اختلال خود ایمنی که باعث خونریزی بیش از حد می شود تأیید شد.)