جمهوری خواهان جورجیا احضاریه ها در تحقیقات انتخاباتی جعلی ترامپ را به چالش می کشند

جلسه استماع این موضوع در 21 ژوئیه برگزار خواهد شد. جونز قرار است در 26 جولای در مقابل هیئت منصفه بزرگ حاضر شود.

(رویترز) – اسناد دادگاه روز سه‌شنبه نشان داد که جمهوری‌خواهان جورجیا که متهم به ایفای نقش در تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و حامیانش برای لغو شکست وی در انتخابات 2020 هستند، از قاضی خواستند احضاریه‌های صادر شده برای جلسات آتی را کنار بگذارد.

هیئت منصفه بزرگ ویژه در شهرستان فولتون، جورجیا در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد تخلفات احتمالی است.

ترامپ به دروغ ادعا کرده است که تقلب گسترده در رأی دهندگان باعث از دست دادن او در جورجیا شده است، ایالتی که جو بایدن در آن پیروز شد و به او کمک کرد تا در کاخ سفید پیروز شود.

برت جونز، سناتور ایالت جورجیا نیز از دادگاه خواسته است تا فانی ویلیس، دادستان منطقه را از نقش مشاور حقوقی در این پرونده رد صلاحیت کند.

بر اساس یک پرونده جداگانه در دادگاه، به شانزده نفر که گواهینامه انتخابات غیررسمی را امضا کرده اند، مطلع شده اند که شهادت آنها لازم است و آنها هدف تحقیقات هستند.

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده است.

وزارت دادگستری در حال بررسی طرح ادعایی ترامپ و حامیانش برای ارائه فهرست های جایگزین برای انتخاب کنندگان ایالتی برای معکوس کردن پیروزی بایدن در انتخابات است.

دادستانی منطقه در پاسخ گفت: “جونز هیچ اقدامی برای اثبات تضاد منافع واقعی در پرونده انجام نداده است.”

پرونده ای در دادگاه عالی شهرستان فولتون به نمایندگی از 11 نفر از 16 منتخب احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری جورجیا، احضاریه ها برای جلسه استماع اواخر این ماه را “غیر منطقی و ظالمانه” توصیف کرد.

این یکی از جدی‌ترین پرونده‌هایی است که ترامپ با آن روبرو شده است، او در تماس تلفنی دوم ژانویه ضبط شد که یک مقام ارشد دولتی را تحت فشار قرار می‌دهد تا آرای کافی برای لغو شکست خود در برابر بایدن در ایالت بیابد.

(گزارش توسط کاستاس پیتاس در لس آنجلس؛ ویرایش توسط اسکات مالون و کنت ماکسول)



منبع