پوتین غرب را مسخره می‌کند و می‌گوید روسیه در اوکراین ادامه خواهد داد

پوتین افزود: «تلاش برای محدود کردن قیمت ها از طریق ابزارهای اداری فقط یک فریب است، این یک مزخرف محض است». این فقط به افزایش قیمت ها منجر می شود.

پوتین بار دیگر بر استدلال روسیه مبنی بر اینکه تحریم‌های غرب مانع از تعمیر آخرین توربین است که همچنان فعال است، تاکید کرد و باعث تعطیلی آن شد.

وی گفت: “تمام اقدامات ما با هدف کمک به مردم ساکن در دونباس بوده است، این وظیفه ماست و تا آخر به آن عمل خواهیم کرد.”

پوتین تاکید کرد که روسیه در برابر آنچه که وی تلاش آمریکا و متحدانش برای حفظ سلطه جهانی خود توصیف کرد، به حفاظت از حاکمیت خود ادامه خواهد داد و گفت: “جهان نباید بر اساس دستور کشوری بنا شود که خود را می داند. نماينده حق تعالي يا حتي بالاتر و سياستهاي خود را بر اساس انحصاري بودن آن استوار كرد.»

رهبر روسیه گفت که وضعیت اقتصادی و مالی در روسیه تثبیت شده است، تورم قیمت مصرف کننده کاهش یافته و بیکاری پایین مانده است.

مسکو (AP) – ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه گفت که مسکو تا رسیدن به اهداف خود به اقدامات نظامی خود در اوکراین ادامه می‌دهد و تلاش‌های غرب برای کشاندن روسیه به گوشه‌ای با تحریم‌ها را به سخره گرفت.

او تکرار کرد که مسکو آماده است تا “دکمه” را فشار دهد و “از فردا” پمپاژ گاز را از طریق نورد استریم 2 آغاز کند که توسط مقامات آلمانی متوقف شده است.



منبع

او استدلال اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه روسیه با تعلیق گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم 1 به آلمان از انرژی به عنوان سلاح استفاده می کند، رد کرد.

او تلاش های غرب برای محدود کردن قیمت نفت و گاز روسیه را به سخره گرفت و این ایده را “احمقانه” خواند و گفت که روسیه مشتریان کافی در آسیا خواهد داشت. او گفت: «تقاضا در بازارهای جهانی به قدری زیاد است که برای فروش آن مشکلی نخواهیم داشت.

پوتین در یک مجمع اقتصادی سالانه در شهر بندری ولادی وستوک در شرق دورتر گفت که هدف اصلی از اعزام نیرو به اوکراین، حفاظت از غیرنظامیان در شرق آن کشور پس از هشت سال جنگ بود.

پوتین گفت: روسیه در برابر تهاجم اقتصادی، مالی و فناوری غرب مقاومت کرده است. “من مطمئن هستم که ما چیزی را از دست نداده‌ایم و چیزی را از دست نخواهیم داد. مهمترین دستاورد تقویت حاکمیت ما است، این نتیجه اجتناب ناپذیر آنچه در حال رخ دادن است است.”

وی افزود: دوقطبی‌بندی خاصی در جهان و داخل کشور وجود داشته است، اما من آن را یک نکته مثبت می‌دانم. هر چیز غیرضروری، مضر، هر چیزی که ما را از پیشروی باز داشته است رد خواهد شد و سرعت توسعه را به دست خواهیم آورد زیرا توسعه تنها بر اساس حاکمیت می تواند باشد.

پوتین مدعی شد که روسیه حاکمیت خود را در مواجهه با تحریم های غرب تقویت کرده است که به گفته وی این تحریم ها با یک تجاوز هم مرز است.

پوتین با تاکید مجدد بر استدلال خود مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین برای حفاظت از مناطق جدایی طلب تحت حمایت مسکو در اوکراین که با نیروهای اوکراینی جنگیده اند، گفت: “این ما نبودیم که اقدام نظامی را آغاز کردیم، ما تلاش می کنیم به آن پایان دهیم.” در درگیری که در سال 2014 پس از الحاق کریمه به روسیه آغاز شد.