یک کاندیدای جمهوری‌خواه را تماشا کنید که با عصبانیت از حرف‌های خودش در مورد سقط جنین عقب‌نشینی می‌کند

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

درو آلتمن، رئیس KFF در یک بیانیه خبری گفت که سقط جنین می‌تواند در رای‌گیری در نوامبر، زمانی که کنترل بر مجلس و سنا تصمیم‌گیری می‌شود، به یک تفاوت‌آفرین تبدیل شود.

جنسن در مصاحبه ای در ماه مارس با رادیو عمومی مینه سوتا قول داد: “من سعی می کنم سقط جنین را ممنوع کنم.” در گذشته، او همچنین گفته بود که برای ممنوع کردن آن بدون استثناء برای تجاوز جنسی و زنای با محارم تلاش خواهد کرد «مگر اینکه جان مادر در خطر باشد».

جنسن که در بهار 5 امتیاز از فرماندار فعلی تیم والز (D) عقب بود، در آخرین نظرسنجی از KSTP/SurveyUSA 18 امتیاز کاهش یافته است. اعتقاد بر این است که سقط جنین یکی از دلایل اصلی آن است.

از زمان تصمیم دادگاه عالی، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با اختلاف زیادی از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند و این موضوع در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به یک موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی تبدیل شده است.

او گفت: “این انگیزه بسیاری از زنان جوان را برای رای دادن است و اکثر دموکرات ها، نیمی از مستقل ها و حتی برخی جمهوری خواهان قصد دارند به نامزدهایی رای دهند که از دسترسی به سقط جنین حمایت می کنند.”

اکنون، با خشم رای دهندگان از این موضوع پس از لغو دادگاه عالی Roe v. Wade، جنسن ویدئوی جدیدی منتشر کرده است که تاکید می کند سقط جنین یک “حق قانون اساسی محافظت شده” در ایالت است و “هیچ فرمانداری نمی تواند آن را تغییر دهد.”

نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر (KFF) در ماه گذشته نشان داد که در حالی که اقتصاد به عنوان یک عامل محرک اصلی باقی مانده است، علاقه به سقط جنین در حال افزایش است و درصد رأی دهندگانی که دسترسی به سقط جنین را «بسیار مهم» می‌خوانند از فوریه 9 درصد افزایش یافته است.

اسکات جنسن، نامزد جمهوری خواه برای فرمانداری در مینه سوتا، پس از کاهش تعداد نظرسنجی هایش، از موضع خود علیه سقط جنین فرار می کند.

TargetSmart، یک شرکت داده دموکرات، گفت که تعداد زنان در ثبت نام رای دهندگان جدید در چندین ایالت از جمله پنسیلوانیا، اوهایو، ویسکانسین، جورجیا و کارولینای شمالی از مردان بیشتر است.

اما او تنها نیست. چندین نامزد حزب جمهوری خواه برای پنهان کردن، سرپوش گذاشتن و پاک کردن نظرات گذشته خود در مورد سقط جنین عجله کرده اند. همین ماه گذشته، بلیک مسترز، نامزد جمهوری‌خواه برای سنا در آریزونا، زبان ضد سقط جنین را در وب‌سایت خود کمرنگ کرد و حتی اشاره‌هایی مبنی بر اینکه یک نامزد 100% طرفدار زندگی است را پاک کرد.