پنس خواستار اصلاحات تامین اجتماعی و حساب های پس انداز خصوصی است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که اولین بار نامزدی خود را اعلام کرد، آخر هفته گذشته مبارزات انتخاباتی خود را به طور جدی آغاز کرد. و نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، قرار است کمپین خود را برای ریاست جمهوری در 15 فوریه آغاز کند.

پنس رسماً نامزدی ریاست جمهوری را اعلام نکرده است، اما به طور گسترده انتظار می رود که پس از گذراندن نزدیک به دو سال در سفرهای کمپین انتخاباتی به سراسر کشور، وارد رقابت شود.

واشنگتن – مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، یکی از رقبای احتمالی نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024، پنجشنبه گفت که می خواهد امنیت اجتماعی را “اصلاح” کند و حساب های پس انداز خصوصی برای دریافت کنندگان ایجاد کند.

جمهوری خواهان مجلس، با در دست گرفتن مجدد کنترل اتاق، به کاهش برنامه محبوب فدرال پرداختند. اما خود ترامپ که در سال 2020 پیشنهاد حذف مالیات بر حقوق و دستمزد را که تامین کننده تامین اجتماعی است را مطرح کرد، در ژانویه به جمهوری‌خواهان هشدار داد که برنامه‌ها را رها کنند.

این اظهارات یکی از اولین پیشنهادات سیاستی پنس را نشان می دهد زیرا زمینه برای نامزدی جمهوری خواهان به سرعت در حال شکل گیری است.

پنس تقریباً دو دهه پیش، زمانی که او یکی از اعضای کنگره بود و بوش این ایده را مطرح کرد، از تلاش‌های بوش برای بازنگری اساسی تأمین اجتماعی حمایت کرد.

این ایده مدت‌ها در میان محافظه‌کاران رواج داشت، اما به دلیل واکنش منفی رای‌دهندگانی که نگران کاهش میزان دریافتی خود بودند، به عنوان «ریل سوم سیاست آمریکا» تلقی می‌شد.

منتقدان مدتهاست که ایده بازنگری اساسی تامین اجتماعی را به عنوان تلاشی برای “خصوصی کردن” برنامه دولتی محبوب، که احتمالاً منجر به کاهش میزان دریافتی افراد مسن و ناتوان آمریکایی از این برنامه می شود، مورد تمسخر قرار می دهند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق در ماه نوامبر. (توس رابینسون/گتی ایماژ برای نیویورک تایمز)

پنس گفت: «کاملاً ضروری است که ما در این کشور رهبری ایجاد کنیم که مستقیماً با مردم آمریکا باشد و ما را از این مسیر بدهی‌های هنگفتی که روی پشت آن نوه‌ها جمع می‌کنیم دور کند».



منبع

پنس به حضار در اجلاس انجمن ملی توزیع کنندگان عمده فروشی در واشنگتن دی سی گفت: «اصلاحات متوسطی در حقوق وجود دارد که می توان بدون آسیب رساندن به کسی در نقطه مورد نیاز انجام داد. معامله جدید با یک معامله بهتر. به معنای واقعی کلمه به آمریکایی‌های جوان‌تر این امکان را می‌دهد که بخشی از تکلیف‌های تامین اجتماعی خود را بگیرند و آن را در یک حساب پس‌انداز خصوصی قرار دهند.»

پنس این ایده را از نظر کاهش بدهی فدرال و محدود کردن هزینه‌ها بیان کرد – ایده‌ای که در دوران دولت ترامپ در جایگاه دوم قرار گرفت، اما با رئیس جمهور بایدن در کاخ سفید مورد پسند جمهوری‌خواهان قرار گرفت.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که به طور گسترده به عنوان رقیب اصلی ترامپ برای نامزدی در حال حاضر شناخته می شود – اگر تصمیم بگیرد در رقابت شرکت کند – زمانی که در کنگره بود، مرتباً از افزایش سن بازنشستگی برای تامین اجتماعی حمایت می کرد.

ویدئوی این رویداد توسط گروه ردیابی دموکرات American Bridge 21st Century به دست آمده است.

سخنگوی پنس از اظهار نظر درباره این ماجرا خودداری کرد.

او در ویدئویی که در کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2024 خود منتشر کرد، گفت: “جمهوری خواهان تحت هیچ شرایطی نباید به کاهش یک پنی از مدیکر یا تامین اجتماعی رای دهند.”

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق.

پیشنهاد مایک پنس برای ریاست جمهوری در بدو ورود مرده است. گریس هگرتی، سخنگوی امریکن بریج، گفت: در تلاشی ناموفق برای جان بخشیدن به آن، او به برنامه راست افراطی، نامحبوب و عمیقاً مضر جرج دبلیو بوش برای خصوصی سازی تامین اجتماعی متمایل شده است. «آن موقع کار نکرد. اکنون کار نخواهد کرد.»