پنس، سونونوی نیوهمپشایر، دسانتیس را سرزنش کرد و به اوکراین کمک کرد

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا خواستار اختصاص منابع به مسائل داخلی به جای اوکراین شده‌اند، چندین نامزد اعلام‌شده و احتمالی ریاست‌جمهوری دیگر خود را به عنوان مدافعان تزلزل‌ناپذیر کشور اروپای شرقی معرفی کرده‌اند.

پنس که قرار است نامزد انتخابات نیز شود، در سخنرانی در آیووا، فرماندار فلوریدا را مورد ضرب و شتم قرار داد.

واشنگتن (رویترز) – مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و کریس سونونو فرماندار نیوهمپشایر روز شنبه گفتند که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد، موضعی که آنها را با دو نامزد اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری در تضاد قرار می دهد.

من واقعاً معتقدم که این لحظه آزمایش برای جهان آزاد برای تضمین صلح در اروپای شرقی است.»

در ستون نظری واشنگتن پست، سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، مستقیما ترامپ و دیسانتیس را دنبال کرد.

سونونو نوشت: «برخی در حزب جمهوری‌خواه قطب‌نمای اخلاقی خود را در مورد سیاست خارجی از دست داده‌اند، همانطور که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که زمانی تهاجم پوتین را «نابغه» و «دانا» نامید، گواه آن است.

با داغ شدن رقابت نامزدی 2024، سیاست خارجی به عنوان شکاف ایدئولوژیک اصلی در حزب جمهوری خواه ظاهر شده است.

پنس به خوبی پشت سر ترامپ و دیسانتیس قرار دارد و با نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، یکی دیگر از حامیان اوکراین، برای کسب مقام سوم دور رقابت می کند.

پنس و سونونو هر دو قبلاً از اوکراین دفاع کرده بودند، اما اظهارات روز شنبه آنها به ویژه مورد توجه قرار گرفت و با تشدید اختلافات سیاست خارجی جمهوری خواهان بیان شد.

Sununu، نسبتاً معتدلی که در نظر دارد دوندگی کند، در نظرسنجی تک رقمی پایین است.

این هفته، دیسانتیس در بیانیه ای که به مجری محافظه کار رادیویی تاکر کارلسون ارائه شد، گفت که جنگ اوکراین یک “مناقشه ارضی” است که یک منافع ملی حیاتی برای ایالات متحده نیست.

توسط Gram Slattery

پنس از ترامپ انتقاد نکرد، حتی در شرایطی که رئیس جمهور سابق مخالف اختصاص منابع بیشتر به اوکراین است و یک بار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به دلیل حمله به کشور همسایه، “نابغه” خواند.

(گزارش توسط Gram Slattery؛ ویرایش توسط Josie Kao)



منبع

او به گروهی از جمهوریخواهان در نزدیکی دموین گفت: “باید به شما بگویم که جنگ در اوکراین یک مناقشه ارضی نیست. این یک تهاجم روسیه است.”

دیسانتیس نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است، اما انتظار می رود که او این کار را انجام دهد، و او با اختلاف بسیار قوی ترین رقیب جمهوری خواه ترامپ است.