پنج بدترین رئیس جمهور برای زندگی سیاه پوستان، آزادی و جستجوی خوشبختی

دکتر رابرت سی اسمیت، استاد بازنشسته در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو، کارشناس مشهور سیاست آمریکایی آفریقایی تبار است که 10 کتاب و تعداد زیادی مقاله نوشته است.

او افکار خود را بدون ترتیب خاصی در مورد بدترین رئیس جمهور برای سیاه پوستان به اشتراک گذاشت. لیست بهترین روسای جمهور را می توانید در اینجا بیابید. نظرات زیر سخنان اسمیت است و گفتگو برای اختصار و وضوح ویرایش شده است.

جانسون اولین قانون حقوق مدنی تصویب شده توسط کنگره در سال 1875 را وتو کرد. کنگره وتوی او را نادیده گرفت. هنگامی که کنگره قانون حقوق مدنی را تصویب کرد، او از اجرای آن امتناع کرد و سوگند قانون اساسی خود را برای مراقبت از اجرای صادقانه قوانین زیر پا گذاشت. این یکی از دلایلی بود که کنگره او را استیضاح کرد و او با یک رای برکنار شد.

دکتر رابرت سی اسمیت، کارشناس سیاست آمریکایی آفریقایی تبار، معتقد است، از اجازه کدهای سیاه تا ایجاد مسیری برای تروریسم کلان، این پنج رئیس جمهور موقعیت های ناعادلانه و خطرناکی را برای سیاهپوستان آمریکایی ایجاد کردند.

ما هنوز تا حدودی با ریگان زندگی می کنیم، به ویژه در حزب جمهوری خواه، اما پس از آن با عموم مردم. هنوز این احساس وجود دارد که دولت نباید برای رفع مشکلات فقر، به ویژه در آمریکای سیاه، کاری انجام دهد. این یکی از میراث رونالد ریگان است.

او جداسازی را در مشاغل خدمات مدنی دولت فدرال ایجاد کرد و فرصت های شغلی ارزشمندی را برای سیاه پوستان از بین برد.

نژادپرستی ریگان نه از خصومت نژادی فی نفسه، بلکه از پایبندی سخت او به این ایدئولوژی محافظه کارانه، مفهوم حکومت محدود و این باور که دولت نباید سعی در اصلاح شرایط اجتماعی داشته باشد، سرچشمه می گیرد.

زمانی که دولت‌ها «کدهای سیاه» را که حقوق افرادی را که اخیراً از بردگی آزاد شده‌اند، محدود می‌کردند، مانعی نداشت.

در طول مسیر، برخی از روسای جمهور آشکارا با سیاه پوستان دشمنی کرده اند. برخی از قدرت دولت فدرال برای انکار آزادی و برابری سیاه‌پوستان استفاده کرده‌اند.

هیز، ژنرال جنگ داخلی، یک سیاستمدار لیبرال منطقی در زمینه نژاد بود. اما او در سال 1877 با خروج آخرین نیروهای فدرال در ایالت های جنوبی که از حقوق افراد تازه آزاد شده محافظت می کردند، موافقت کرد. این منجر به تروریسم کوکلوکس کلان و تلاشی هماهنگ برای کاهش دادن سیاه پوستان به ظرفیت تقریباً برده داری از نظر نیروی کار و سلب حق رأی از آنها شد.

اندرو جانسون (WhiteHouse.gov)

رادرفورد بی هیز: 19هفتم رئیس جمهور، 1877-1881

وودرو ویلسون (whitehouse.gov)

اندرو جانسون: هفدهمین رئیس جمهور، 1865-1869

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز جمعه در ائتلاف ایمان و آزادی در نشویل، تنسی سخنرانی کلیدی ارائه می‌کند. (عکس: ست هرالد/گتی ایماژ)

او محافظه کاری را بهانه ای برای عدم استفاده از دولت فدرال برای بهبود زندگی سیاه پوستان قرار داد.

The post پنج بدترین رئیس جمهور برای زندگی سیاه پوستان، آزادی و جستجوی خوشبختی appeared first on TheGrio.



منبع

جانسون یک نژادپرست و برتری طلب آشکار سفیدپوستان بود. او آشکارا در اسناد دولتی خود گفت که آفریقایی ها مردمی پست هستند و بنابراین باید در موقعیتی زیردست از سفیدپوستان قرار گیرند. نباید بین نژادها برابری وجود داشته باشد. او به سفیدپوستان جنوب گفت: “ما شما را تنها می گذاریم و شما می توانید با بردگان رهایی یافته خود هر کاری که می خواهید بکنید.” و البته، آنچه آنها آرزو می کردند این بود که سیاه پوستان را در بردگی به همان اندازه که اصلاحیه سیزدهم (که برده داری را غیرقانونی اعلام می کرد) مجاز نگه دارند. و به این ترتیب، ایالت ها، تحت نظارت جانسون، کدهای سیاه، برده داری را با نام دیگری ایجاد کردند. (کدهای سیاه توسط ایالت های جنوبی در جریان بازسازی برای محدود کردن حقوق سیاه پوستان وضع شدند).

اندرو جانسون (WhiteHouse.gov)

او ناسیونالیسم سفیدپوست را در حزب جمهوری خواه و تا حدودی کشور نهادینه کرده است که سیاه پوستان را در معرض خطر قرار می دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، روز جمعه در ائتلاف ایمان و آزادی در نشویل، تنسی سخنرانی کلیدی ارائه می‌کند.  (عکس: ست هرالد/گتی ایماژ)

رونالد ریگان: 40هفتم رئیس جمهور، 1981-1989

ویلسون یک برتری طلب سفیدپوست و یک نژادپرست بود. او معتقد بود که سیاهپوستان باید در موقعیت‌های زیردست سفیدپوستان قرار بگیرند. قبل از ریاست جمهوری او، سیاه پوستان و سفیدپوستان در خدمات ملکی در واشنگتن در یک محیط یکپارچه کار می کردند. وارد شد و تفکیک کامل را تحمیل کرد. او روندی را آغاز کرد که در نهایت منجر به کاهش نسبتاً قابل توجهی در تعداد سیاه‌پوستان در استخدام خدمات ملکی شد.

وودرو ویلسون: بیست و هشتمین رئیس جمهور، 1913-1921

جدایی، تحقیر نیست، بلکه منفعت است و شما آقایان باید به آن توجه کنید. اگر سازمان شما بیرون برود و به رنگین پوستان کشور بگوید که این یک تحقیر است، آنها به آن توجه خواهند کرد… تنها ضرری که به شما وارد می شود این است که آنها را تحقیر کنید. وودرو ویلسون

از زمانی که آمریکا در سال 1776 استقلال خود را به دست آورد، این کشور شاهد حضور 46 مرد به عنوان رئیس جمهور بوده است. این مردان کشور را از سال‌های تأسیسش به آزادی برده‌ها، تصویب قوانین حقوق شهروندی، و برداشتن برخی از موانع نهادینه شده برای فرصت‌ها رسانده‌اند.

وودرو ویلسون (Whitehouse.gov)

او با خروج نیروهای فدرال از جنوب برای تضمین ریاست جمهوری خود موافقت کرد. این اقدام منجر به تروریسم کوکلوکس کلان علیه سیاه پوستان و برتری سفیدپوستان در جنوب شد.

دونالد ترامپ: 45هفتم رئیس جمهور، 2017-2021

TheGrio بر روی تلویزیون شما از طریق Apple TV، Amazon Fire، Roku و Android TV رایگان است. همچنین، لطفا برنامه های موبایل گریو را دانلود کنید امروز!

ترامپ ناسیونالیسم مسیحی سفیدپوست را در حزب جمهوری خواه و تا حدودی در کشور نهادینه کرد. سیاست‌های ناسیونالیستی سفیدپوستان مدعی هستند که منابع بیشتر به سمت سیاه‌پوستان می‌رود تا سفیدپوستان. حامیان او به ویژه نگران مهاجرت هستند که ترامپ موضوع این کمپین را مطرح کرد. او گفت که از شر هائیتی ها خلاص شوید، از شر سالوادوری ها خلاص شوید و سعی کنید چند نروژی برای مهاجرت به آمریکا پیدا کنید. به طور ضمنی، او این مفهوم از یک سلسله مراتب نژادپرستانه را بین سفیدپوستان و سپس بقیه جهان تنظیم می کند.

ویلسون این سخنان را در جریان تبادل نظر در کاخ سفید با هیئتی از شهروندان سیاه‌پوست به رهبری روزنامه‌نگار ویلیام مونرو تروتر بیان کرد که طبق کتاب «رئیس‌جمهورها و آمریکای سیاه: تاریخ مستند»، از موافقت ویلسون مبنی بر جداسازی مجدد کارمندان خدمات ملکی مخالفت کرد. که نویسندگان استفن ای. جونز و اریک فریدمن در مورد وب سایت The Conversation نوشته اند.