راننده جت تراک بر اثر تصادف در نمایشگاه هوایی میشیگان جان خود را از دست داد


به گفته پلیس، راننده یک نیمه کامیون جت بر اثر تصادف خودرو در روز شنبه در میشیگان جان خود را از دست داد.

پلیس بتل کریک قربانی را کریس دارنل، 40 ساله شناسایی کرد که پشت فرمان کامیون جت شاک ویو هنگام عبور یا انفجار و به نظر می رسید که در شعله های آتش است و رگه ای از دود و آوار ضبط شده در ویدئو ایجاد می کند.

مشخص نبود اولین انفجار شعله های آتش، که ابری از دود سیاه ایجاد کرد، بخشی از نمایش مورد انتظار در نمایشگاه هوایی سالانه Battle Creek Field of Flight و جشنواره بالون بود یا خیر. وب سایت دولت ایالتی این رویداد را تبلیغ می کند و اشاره می کند که “پیرو و دیوار آتش” در آن نمایش داده می شود.

دو هواپیمای سرپایی در حال انجام ترفندهای هوایی و پرواز در ارتفاع پایین کامیون در حالی که از باند فرودگاه بتل کریک Executive پایین می آمدند، هنگام وقوع حادثه.

نیل دارنل، پدر دارنل، در پستی در صفحه فیس بوک جت تراک، نقص مکانیکی را عامل این حادثه دانست.

دارنل در این پست گفت: «ما خیلی غمگینیم. «تنها یک ماه پیش کریس 40 ساله شد. همه کسانی که او را می‌شناختند بسیار دوستش داشتند. کریس به تجارت نمایش هوایی بسیار علاقه داشت. همانطور که می گفت او “رویایی را زندگی می کرد”.

طبق اعلام شورای بین‌المللی نمایشگاه‌های هوایی، این کامیون توسط مرحوم Les Shockley ساخته شد که گفته می‌شود پیشگام کامیون‌های جت است و از سال 2012 توسط Darnell’s اداره می‌شود. به گفته شورا، این وسیله نقلیه بر اساس پیتربیلت 1985 ساخته شده است و با سه موتور جت J-34 نیرو می گیرد.

گفته می شود که این نیمه کامیون می تواند بیش از 300 مایل در ساعت حرکت کند. کریس دارنل ادعا کرد که رکورد سرعت کامیون جت، 375 مایل در ساعت، در پیکاپ اصلاح شده با جت فلش فایر تیمش در سال 2005 در فلوریدا را دارد.

به دنبال این سانحه که اندکی بعد از ساعت 1 بعد از ظهر شنبه گزارش شد، هیچ مصدوم دیگری گزارش نشده است.

پلیس گفت که برگزارکنندگان مابقی نمایش هوایی روز را لغو کردند اما سایر جشن ها طبق برنامه تا پایان جشنواره روز دوشنبه ادامه خواهند داشت.

این رویداد همچنین شامل اجرای موسیقی و آتش بازی است.

پلیس گفت: پلیس بتل کریک، آتش نشانی و اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی سقوط و علت آن هستند.

تصحیح: (4 ژوئیه 2022، 12:20 صبح به وقت شرقی): نسخه قبلی این مقاله نام رویداد را اشتباه بیان کرده است. این نمایشگاه هوایی و جشنواره بالون میدان پرواز است، نه میدان نور.



منبع