پلیس می‌گوید کاندیدای حزب جمهوری‌خواه خواستار تیراندازی در خانه‌های دموکرات‌های NM شد.

پنا “من مخالفم.” توییت کرد در 9 نوامبر. “من پادشاه MAGA هستم.”

کمتر از یک ماه قبل از تیراندازی در خانه باربوآ، پنا در رقابت برای منطقه چهاردهم نیومکزیکو هاوس، که بر منطقه دره جنوبی آلبوکرک نظارت دارد، با 47 درصد شکست خورد. رقیب دموکرات او، نماینده ایالت میگل گارسیا، با کسب 5679 رای در مقابل 2033 رای پنیا به دست آورد. مجله.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

سوابق دولتی به دست آمده توسط سانتافه نیومکزیکی روزنامه گزارش داد که در ماه آگوست 19 جنایت را در برگه رپ پنا منعکس کرد، از جمله “سرقت، سرقت، کمک به بزهکاری یک خردسال و دریافت اموال مسروقه”.

به گفته پلیس، یک نامزد شکست خورده جمهوری خواه برای مجلس ایالت نیومکزیکو روز دوشنبه در ارتباط با یک رشته تیراندازی اخیر در خانه ها و دفاتر مقامات محلی دموکرات دستگیر شد.

اولین مورد از چهار حادثه مرتبط با پنا در 4 دسامبر رخ داد، زمانی که هشت گلوله به خانه جنوب شرقی آلبوکرک، کمیسر ناحیه برنالیلو، آدریان باربوآ شلیک شد. در 10 دسامبر، دفاتر کمپین سابق رائول تورز، دادستان کل جدید ایالت، با شلیک گلوله مورد حمله قرار گرفتند. تنها یک روز پس از آن، بیش از ده ها گلوله به خانه دبی اومالی، کمیسر سابق شهرستان برنالیلو اصابت کرد.

هارولد مدینا، رئیس پلیس آلبوکرکی، گفت که سلیمان پنا، 39 ساله، متهم به توطئه با چهار مرد دیگر است که گفته می شود به آنها پول داده تا به خانه های دو کمیسر شهرستان و دو قانونگذار ایالتی شلیک کنند. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، مدینه گفت: گمان می‌رود که او مغز متفکر پشت این ماجرا باشد.

توییتر

پلیس گفت که هیچ مدرکی برای ارتباط پنا با دو تیراندازی مشابه دیگر در هفته‌های اخیر در دست ندارد – حادثه 10 دسامبر در خانه خاویر مارتینز، رئیس منتخب مجلس ایالتی، و گزارش 5 ژانویه از خارج از دفاتر سناتور ایالتی تازه منصوب شده. آنتونیو “مو” ماستاس.

سرانجام، در 3 ژانویه، 8 گلوله به خانه سناتور ایالتی لیندا لوپز شلیک شد که در بیانیه ای گفت که سه گلوله از اتاق خواب دختر 10 ساله اش عبور کرده است.

در روزهای پس از شکست، پنا بارها تاکید کرد که در انتخابات شکست نخورده است. توییت کردن در 15 نوامبر که او “هرگز مسابقه HD 14 من را واگذار نکرد” و اینکه “[n]او در حال تحقیق در مورد گزینه های من است.

برای اظهار نظر توسط مکزیکی جدیدپنا در ابتدا از امتیازات متمم پنجم خود علیه خود اتهامی استفاده کرد، پیش از آن که بعداً به خبرنگار گفت که معتقد است تنها انواع خاصی از جنایتکاران، مانند «یک متجاوز به کودک»، باعث می‌شوند رأی‌دهندگان از پای صندوق‌های رأی مخالفت کنند. او بعداً به خبرنگار پیام داد: “امیدوارم ثروتمند باشی. در آرامش باش.»

تیم کلر، شهردار آلبوکرکی، دوشنبه گفت: «APD اساساً متوجه شد که همه ما از آن می ترسیدیم، و همه ما به آن مشکوک بودیم، که این تیراندازی ها در واقع انگیزه سیاسی داشتند.

توییتر

در طول تابستان، گارسیا با این استدلال که محکومیت این مرد 39 ساله به خاطر موجی از سرقت‌ها که چندین فروشگاه بزرگ را در سال 2008 هدف قرار داده بودند، او را رد صلاحیت کرد. پنا به خاطر این طرح هفت سال زندان سپری کرد. در ماه سپتامبر، یک قاضی منطقه حکم داد که قانون ایالتی که جنایتکاران سابق را در اکثر شرایط منع می‌کند، خلاف قانون اساسی است و راه را برای نامزدی پنا باز می‌کند.

به گزارش KOAT-TV، پنا در آن زمان گفت: “من چیزی جز آرزوی بهبود بخشیدن به زندگی ام نداشتم.”

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

در رابطه با هیچ یک از شش تیراندازی هیچ آسیبی گزارش نشده است.

پس از اینکه شواهد بالستیک از یکی از تیراندازی ها باعث شد بازرسان او را به پرونده مرتبط کنند، پنا پس از یک بن بست کوتاه توسط یک تیم SWAT در آلبوکرکی بازداشت شد. فیلم دستگیری توسط یک مجله آلبوکرکی خبرنگار مردی را نشان داد که عینک‌پوش و عرق‌پوشی داشت که با ملایمت به سمت خودروی گروه اسکورت می‌شد، قبل از اینکه او را نوازش کنند و داخل خودرو قرار دهند.