پلیس آلبوکرکی به دنبال ماشین در قتل 4 مرد مسلمان است

پلیس از گفتن اینکه آیا قتل جمعه شب به روشی مشابه سایر مرگ ها انجام شده است خودداری کرد.

تیم کلر، شهردار آلبوکرکی، یکشنبه گفت: “ما یک پیوند بسیار بسیار قوی داریم.” ما یک وسیله نقلیه مورد علاقه داریم… باید این وسیله نقلیه را پیدا کنیم.»

پلیس آلبوکرکی اعلام کرد که عکس‌هایی از خودروی مظنون به استفاده در این چهار قتل را منتشر کرده است، به این امید که مردم بتوانند به شناسایی خودرو کمک کنند. پلیس گفت خودروی مورد نظر یک فولکس واگن چهار در خاکستری یا نقره ای تیره با شیشه های تیره رنگی است و به نظر می رسد جتا باشد.

پلیس همچنان در تلاش است تا مشخص کند آیا ارتباطی بین این قتل ها وجود دارد یا خیر. یک مرد مسلمان جمعه شب در آلبوکرکی کشته شد و تیراندازی های کمین باعث کشته شدن سه مرد مسلمان در 9 ماه گذشته شد.

دو نفر از این افراد – محمد افضل حسین 27 ساله و آفتاب حسین 41 ساله – در هفته گذشته کشته شدند و هر دو از پاکستان و اعضای یک مسجد بودند. سومین مورد مربوط به قتل محمد احمدی، 62 ساله، مرد مسلمان اهل جنوب آسیا است.

پلیس نگفت که این تصاویر از کجا گرفته شده است یا چه چیزی باعث شده است که این خودرو مشکوک شود که در هر یک از جنایات دست داشته است.

این مرد که هویتش هنوز توسط بازرسان تایید نشده است، پس از دریافت تماس پلیس مبنی بر تیراندازی، جسدش پیدا شد.

پلیس روز شنبه گفت که قربانی آخرین قتل، مسلمانی از جنوب آسیا بوده که گمان می‌رود حدود 20 سال دارد.

میشل لوژان گریشام، فرماندار روز یکشنبه گفت: “ما این شخص یا این افراد را به دست عدالت خواهیم آورد.”



منبع

در اوایل این هفته، پلیس تأیید کرد که کارآگاهان محلی و افسران مجری قانون فدرال به دنبال ارتباط احتمالی در میان جنایات جداگانه هستند.

آلبوکرکیه، NM (AP) – مقامات در حال تحقیق در مورد اینکه آیا قتل چهار مرد مسلمان مرتبط است یا خیر، روز یکشنبه گفتند که برای یافتن خودرویی که گمان می‌رود با مرگ‌ها در بزرگترین شهر نیومکزیکو مرتبط باشد، به کمک نیاز دارند.

مقامات گفتند تا زمانی که مظنون را شناسایی نکرده و انگیزه آن را مشخص نکنند، هنوز نمی توانند بگویند که این تیراندازی ها جنایات ناشی از نفرت بوده است یا خیر.