میشیگان AG خواستار دادستان ویژه در مورد پرونده مخالف مورد حمایت ترامپ شده است

بر اساس تحقیقات رویترز، تاکنون حداقل هشت تلاش شناخته شده برای دسترسی غیرمجاز به سیستم های رای گیری در پنج ایالت صورت گرفته است. این شامل کلرادو می‌شود، جایی که تینا پیترز، منشی شهرستان مسا، به دلیل نقش ادعایی‌اش در اجازه دادن به افراد غیرمجاز برای نفوذ به سیستم انتخاباتی شهرستانش در جستجوی اثبات تئوری‌های توطئه، با چندین اتهام جنایت روبرو است.

دپرنو در نوامبر 2020 شکایتی را علیه شهرستان آنتریم این ایالت به دلیل خطای جدول‌بندی شب انتخابات رهبری کرد که به سرعت برطرف شد اما ترامپ و متحدانش از آن استفاده کردند و ادعا کردند کل انتخابات ریاست‌جمهوری تقلبی بوده است. از جمله شواهدی که دفتر نسل اعلام کرد که کشف کرده است، شناسه‌های دیجیتالی مطابق با دستگاه‌های رای‌گیری توقیف شده است که دپرنو از آن به عنوان مدرک در آن دعوای نهایی ناموفق استفاده کرده بود.

از آنجایی که مشخص شد که دپرنو موضوع تحقیقات است، دفتر نسل تصمیم گرفت تا از یک دادستان ویژه درخواست کند تا طبق درخواست، از ظاهر شدن انگیزه های سیاسی جلوگیری کند.

ترامپ در ماه مارس با ادعای «شبه‌گویی» در انتخابات میشیگان گفت: ما به او نیاز داریم. “این کسی است که می تواند آن را درست کند. افراد زیادی در اطراف وجود ندارند که بتوانند این کار را انجام دهند. “من با او صحبت کردم که این کار را انجام دهد.”

“تهدیدات درونی”

میشیگان کانون برخی از تلخ ترین دعواها بر سر صدور گواهینامه انتخابات 2020 بود، به طوری که ترامپ شخصاً با یکی از اعضای هیئت مدیره دیترویت تماس گرفت و حتی اعضای مجلس قانونگذاری ایالت میشیگان حزب جمهوری خواه را در دفتر بیضی احضار کرد.

درخواست نسل برای یک دادستان ویژه آخرین فصل از یک حماسه سیاسی و حقوقی است که تئوری‌های توطئه متعددی را ایجاد کرده است، تردیدهای انتخاباتی را ایجاد کرده است و می‌تواند بر انتخابات در ایالت‌های کلیدی 2024 تأثیر بگذارد.

POLITICO برای اظهار نظر با دیپرنو تماس گرفته است. رویترز اوایل یکشنبه شب به تشریح اتهامات علیه دیپرنو پرداخت.

بر اساس یک دادخواست در 5 اوت از دفتر نسل که از یک دادستان ویژه درخواست کرده بود، دپرنو، در هماهنگی با دو نفر دیگر، “یک برنامه هماهنگ برای دسترسی به جدول‌گذاران رای‌دهی را تنظیم کرد” که به طور غیرقانونی از کارمندان شهرستان ضبط شده بودند.

چند روز پس از اینکه سرانجام جدول‌نویسان در اوایل آوریل 2021 به منشی Roscommon بازگردانده شدند، دیپرنو احضاریه‌ای به Verizon صادر کرد و به دنبال اطلاعات دقیق‌تر در مورد جدول‌سازها بود. این احضاریه شامل شماره شناسه مودم دو جدول‌ساز شهر ریچفیلد و یکی از شهرستان راسکومون بود.

تحقیقات نسل در فوریه سال جاری پس از آن آغاز شد که وزیر امور خارجه از دفتر وی و پلیس ایالتی میشیگان خواست تا به گزارش‌هایی مبنی بر دسترسی غیرقانونی به ماشین‌های جدول‌بندی و هارد دیسک‌های داده توسط شخص ثالث ناشناس در Roscommon County رسیدگی کنند.

بر اساس اسناد به دست آمده توسط پولیتیکو، دادستان کل میشیگان با استناد به شواهدی که او را به یک طرح بالقوه مجرمانه برای توقیف و دستکاری دستگاه‌های رأی‌گیری مرتبط می‌سازد، درخواست می‌کند تا یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره رقیب مورد تأیید ترامپ معرفی شود.

زمانی که این تحقیقات شروع شد، تضاد منافع وجود نداشت. با این حال، در طول تحقیقات، حقایقی به دست آمد که دپرنو یکی از محرک‌های اصلی توطئه بود.» در این بیانیه آمده است: «تضاد زمانی به وجود می‌آید که «وکیل دادگستری دارای منافع شخصی (مالی یا عاطفی) در دعوا باشد».

نسل علاوه بر درخواست دادستان ویژه، خلاصه ای از یافته های اولیه را برای جوسلین بنسون وزیر امور خارجه نیز ارسال کرد.

دپرنو تنها فردی نبود که در خلاصه یافته های دفترش توسط نسل فهرست شده بود. او همچنین استفانی لمبرت را که به عنوان تنها شریک قانونی دپرنو ثبت شده بود به دادستان ویژه ارجاع داد.

در خلاصه یافته‌ها، دادستان کل مکرراً به اقدامات موفقیت‌آمیز «شخص 1» به کارمندان شهرستان برای به دست آوردن جدول‌های رأی، نرم‌افزار و درایوهای USB اشاره می‌کند و ادعا می‌کند که آنها برای تحقیق «در مورد تقلب در انتخابات» مورد نیاز بودند. در خلاصه مشخص نیست که شخص 1 کیست.

دیگر افرادی که به دادستان ویژه ارجاع داده شده اند عبارتند از دای رندون، نماینده ایالت میشیگان، که او نیز در توطئه ای برای پیشبرد فهرست نادرست انتخابات ریاست جمهوری جمهوری خواه که به دروغ ادعا می کردند ترامپ در میشیگان پیروز شده بود، دست داشت. دفتر نسل ادعا می کند که دپرنو، لامبرت و رندون تلاش برای به دست آوردن و دسترسی به جدول نویس را “سازماندهی” کردند. دار لیف، کلانتر شهرستان بری، که پس از بررسی اسناد مایکل لیندل، مدیرعامل MyPillow متحد ترامپ، «تحقیقات تقلب در رأی‌دهی» خود را دنبال می‌کند، نیز در فهرستی است که به دادستان ویژه ارجاع شده است.

دی پرنو همچنین در به اصطلاح ممیزی رای ریاست جمهوری 2020 در آریزونا شرکت داشت که در نهایت پیروزی رئیس جمهور جو بایدن را تایید کرد. در جریان شورش 6 ژانویه در کاپیتول، او با یکی از مقامات ارشد ترامپ در وزارت خارجه دیدار کرد تا درباره «چگونگی دزدیده شدن انتخابات» صحبت کند.

این دادخواست به طور رسمی به شورای هماهنگی وکلای دادستانی میشیگان، یک نهاد ایالتی خودمختار ارسال شد. در آن، دفتر نسل بیان می‌کند که دپرنو – که شخصیتی محوری در ترویج ادعاهای دروغ ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 بوده است – در اوایل سال 2021 در یکی از اتاق‌های هتل اوکلند کانتی حضور داشت که طی آن جدول‌سازها دستکاری شدند. به گفته افرادی که در این تحقیقات شرکت داشتند، این یکی از شواهد متعددی است که دپرنو را به نقض چندین دستگاه رأی گیری مرتبط می کند.

اتهامات جدید علیه دی پرنو در حالی مطرح می شود که کارشناسان امنیت انتخابات این سؤال را مطرح کرده اند که آیا افراد دخیل در توطئه های انتخاباتی ترامپ می توانند «تهدیدهای درونی» یا سوء استفاده از موقعیت خود در انتخابات آینده را مطرح کنند. علاوه بر دی پرنو، بسیاری از نامزدهای دیگر مورد حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت های میدان نبرد کلیدی مانند آریزونا و نوادا پیروز شده اند و خود را برای نظارت بالقوه بر انتخابات و فعالیت های مجری قانون مرتبط قرار داده اند.

با گذشت زمان، تحقیقات دادستان کل گسترش یافت و مجریان قانون در نهایت به این نتیجه رسیدند که گروهی از افراد واقعاً دسترسی غیرمجاز به ماشین‌ها در چندین شهرستان پیدا کرده‌اند.

در نامه آمده است که یکی از نمایندگان شرکت تولید کننده ماشین‌ها، سیستم‌های انتخاباتی و نرم‌افزار، به دفتر دادستان کل تایید کرد که تنها راهی که می‌توان این شماره‌های شناسایی را به دست آورد، «شکستن مهر و موم‌های امنیتی و برداشتن فیزیکی پانل‌های بیرونی» است. .

ما درخواست تعیین یک دادستان ویژه (“SPA”) را برای بررسی پرونده برای صدور اتهامات جنایی احتمالی علیه چندین نفر از افراد درگیر کرده ایم. ما اقدامات این افراد را بسیار جدی می‌دانیم.» نسل در این نامه نوشت.

دپرنو قرار است پس از کسب تاییدیه نمایندگان حزب در ماه آوریل، در اواخر این ماه به طور رسمی نامزد حزب جمهوریخواه برای دادستان کل را دریافت کند. بر اساس این نامه، قانون میشیگان “به دست آوردن ناروا از ماشین رای گیری که در انتخابات استفاده می شود” را برای یک فرد جرم پنج ساله می داند.

از آخر هفته گذشته، دیپرنو هنوز پیوندی در وب سایت شرکت حقوقی خود داشت به مصاحبه ای که در ماه می 2021 با شبکه خبری محافظه کار One America انجام داد که در آن «یک متخصص آسیب پذیری سیستم ها» با استفاده از یک جدولگر پوشانده شده با نوار قرمز برای نشان دادن اینکه آرا چگونه می تواند باشد. برگردانده شد. از ویدیو مشخص نیست که آیا این یکی از ماشین های در معرض خطر بوده است یا خیر. دفتر دادستان کل از اظهار نظر خودداری کرد.

توالی رویدادها

ترامپ در مقابل، دپرنو را از حمایت خود غرق کرده است. او تقریباً یک سال پیش کمپین دادستان کل خود را تأیید کرد. در ماه مارس، او برای دپرنو در محل سکونتش در مار-آ-لاگو یک جمع آوری کمک مالی برگزار کرد و یک ماه بعد برای او در میشیگان تلاش کرد.

لیف سعی کرد از «کلانترهای قانون اساسی» همکار خود برای تصاحب دستگاه های رأی گیری Dominion دعوت کند. لمبرت بخشی از یک تیم حقوقی بود که شکایت هایی را برای رقابت در انتخابات 2020 از دادگاه مطرح کرد. لامبرت و مشاوران همکارش، از جمله وکیل سیدنی پاول، نیز به دلیل تلاش قانونی ناموفق برای لغو نتایج انتخابات میشیگان توسط یک قاضی فدرال تحریم شدند. ترامپ به دنبال این بود که پاول را به عنوان یک بازرس ویژه برای تحقیق در مورد تقلب در رأی گیری و توقیف دستگاه های رأی گیری منصوب کند.

دپرنو صدها هزار دلار جمع آوری کرد و ادعاهای ساختگی او در مورد آنتریم به پیش نویس فرمان اجرایی ترامپ در کاخ سفید ختم شد که به ارتش دستور داده بود دستگاه های رای گیری را در سراسر کشور توقیف کند. این دستور هرگز صادر نشد، اما به عنوان بخشی از تحقیقات مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد شورش کنگره آشکار شد.

این تصمیم پس از تحقیقات چند ماهه پلیس ایالتی میشیگان و دادستان کل، دانا نسل، در مورد تخلفات دستگاه رأی گیری که در چندین شهرستان میشیگان رخ داده است، اتخاذ شده است. این تحقیقات به طور غیرمنتظره ای به متیو دی پرنو وکیل کالامازو منتهی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علاقه زیادی به ارتقای او به عنوان دادستان کل بعدی میشیگان داشت.

در آن زمان، حامیان ترامپ در این ایالت ادعا می کردند که ارتقای سیستم رای گیری به دستور ایالتی یا تعمیر و نگهداری دستگاه های رای گیری می تواند شواهد احتمالی دال بر تقلب در انتخابات 2020 را پاک کند. آنها استدلال می کردند که دسترسی به آن ماشین ها می توانست به آنها در اثبات این ادعاها کمک کند.

نسل در نامه خود به بنسون خواستار ارائه آموزش های بیشتر به همه کارمندان ایالتی شد که “وظایف قانونی آنها برای حفاظت از تجهیزات انتخاباتی را مشخص می کند”، از جمله درخواست شناسایی از “هر فردی که ادعا می کند یک افسر مجری قانون است و به دنبال بازرسی یا توقیف تجهیزات انتخاباتی است.” “



منبع

ES&S همچنین به دادستان کل تأیید کرد که هیچ مدرکی در دستکاری نرم‌افزار یا سفت‌افزار حاصل نشده است. همه جدول‌سازان مورد بحث قبل از انتخابات مقدماتی 2 اوت از کار افتاده بودند و به عنوان مدرک برای یک دادستان ویژه نگهداری می‌شوند.

مدعی همدستی

ادعاها در مورد Antrim همچنین منجر به گزارشی شد که اکنون افشا شده است و ادعا می‌کند که دستگاه رأی‌گیری بی‌نظمی بوده است. این گزارش به عنوان مدرکی در چندین پرونده قضایی ناموفق در به چالش کشیدن انتخابات در میشیگان و سایر ایالت های نوسانی گنجانده شده است. همانطور که دی پرنو ادعا کرده بود، صدها ممیزی شهرستانی در سراسر ایالت هیچ مدرکی دال بر «دستکاری فنی» دستگاه های رأی گیری پیدا نکردند.

در خلاصه آمده است: «در زمان به دست آمدن جدول‌نویس‌ها، شخص 1 به هر منشی جداگانه اطمینان داد که ظرف چند روز دیگر بازگردانده خواهند شد. در ادامه به حداقل یک منشی، میشل استیونسون، منشی شهرستان راسکومون اشاره می‌کند که پس از هفته‌ها و عدم بازگرداندن تجهیزات، انگیزه و اقتدار افرادی را که جدول‌بندی رای را به دست آورده بودند، زیر سوال برد.