پلوسی: تصمیم برای نامزدی مجدد برای رئیس مجلس به خانواده و حزب دموکرات بستگی دارد

واقعیت این است که هر تصمیمی برای نامزدی به خانواده و همچنین همکاران من مربوط می شود. و کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که به روشی کاملاً یکپارچه به جلو برویم، همانطور که به جلو می‌رویم تا برای کنگره آماده شویم و بعد از مدتی استراحت، برای انتخابات بعدی آماده شویم.» اما با این وجود چیزهای زیادی در خطر است، زیرا ما در یک انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مورد آینده خود به عنوان مقام ارشد مجلس صحبت کرد و گفت که هر تصمیمی که او برای کاندیداتوری مجدد برای این سمت می گیرد به خواسته خانواده و همتایان دموکرات مجلس بستگی دارد.

“[Democratic candidates] هدف خود را می دانستند. آنها می‌دانستند که چرا می‌خواهند: برای محافظت از دموکراسی، نجات سیاره ما، حفاظت از ارزش‌های ما و بقیه… آنها مناطق خود را می‌شناختند. آنها با رای دهندگان خود ارتباط داشتند و نتیجه بزرگی به دست آوردند.» چه کسی دو ماه پیش فکر می‌کرد که این موج قرمز به قطره‌ای کوچک تبدیل شود، اگر اصلاً اینطور باشد؟

“خب، چرا من باید در مورد چیزی که ممکن است یا ممکن است هرگز اتفاق نیفتد قضاوت کنم؟” پلوسی در مورد سخنرانی بالقوه مک کارتی گفت. “نه، من فکر نمی کنم او آن را داشته باشد. اما این به افراد خود او بستگی دارد که در مورد اینکه چگونه می‌خواهند هدایت شوند یا غیره، تصمیم بگیرند.»

سخنران روز یکشنبه گفت که شوهرش به آهستگی در مسیر بهبودی است، اما او “بهای” خشونت سیاسی را می‌پردازد که توسط جناح راست تحریک شده و فعال شده است. پلوسی افزود که مردم نه تنها از خود حمله، بلکه از “نگرش مضحک و بی احترامی” جمهوری خواهان نسبت به این حمله شوکه شده اند.

ما خواهیم دید زمانی که مردم صحبت خود را به پایان رساندند و آرا به عنوان صادر شده شمارش شد. من به نامزدهای دموکرات خود بسیار افتخار می کنم، چه نامزدهای فعلی که به دنبال انتخاب مجدد هستند، و چه رقبای قرمز-آبی ما. پلوسی در گفت‌وگو با دانا باش در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی‌ان‌ان، هیچ‌گاه از کسانی که می‌گویند: «این کار تمام شده است، دموکرات‌ها نمی‌توانند پیروز شوند چون تاریخ می‌گوید» راهنمایی نگرفتند.

پلوسی در مصاحبه ای که یک روز قبل از انتخابات با اندرسون کوپر از سی ان ان انجام داد، گفت که حمله به همسرش بر تصمیم او در مورد بازنشستگی در پایان دوره فعلی اش تأثیر می گذارد. زمانی که دموکرات روز یکشنبه در برنامه “این هفته” شبکه ABC صحبت کرد، اظهار داشت که در کنگره باقی خواهد ماند، اما پس از شمارش آرا در مورد ادامه ریاست مجدد تصمیم خواهد گرفت.

سوال در مورد آینده پلوسی به عنوان رئیس مجلس در حالی مطرح می شود که کنترل مجلس نمایندگان همچنان در هوا باقی مانده است و چندین رقابت هنوز مطرح نشده است. با عملکرد بهتر دموکرات‌ها از حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای از نظر تاریخی، مجلس نمایندگان به دنبال اکثریت بسیار ضعیفی است که می‌تواند یا به حزب جمهوری‌خواه برود یا در دست دموکرات‌ها بماند.

پلوسی نمی‌گوید اگر دموکرات‌ها اکثریت خود را از دست بدهند، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان باید رئیس مجلس شود یا خیر. اما وقتی در مورد صلاحیت مک کارتی تحت فشار قرار گرفت، رئیس مجلس به بش گفت که رهبر جمهوری خواهان از عهده وظایفش بر نمی آید.

انتخابات 8 نوامبر تقریباً دو هفته پس از آن برگزار شد که مردی به قصد تعرض به پلوسی در سانفرانسیسکو وارد خانه پلوسی شد و شوهر 82 ساله او را که برای شکستگی هایش نیاز به جراحی داشت، به شدت مجروح کرد. هیئت منصفه فدرال، دیوید دپپ 42 ساله را به اتهام حمله و تلاش برای آدم ربایی متهم کرد.

انتخابات رهبری برای 30 نوامبر برنامه ریزی شده است. پلوسی گفت که او قصد دارد تصمیم خود را در مورد انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس قبل از آن تاریخ اعلام کند.

بنابراین، تصمیم من پس از آن ریشه در خواسته‌های خانواده‌ام و خواسته‌های گروه من خواهد داشت. اما تا زمانی که نبینیم نتیجه همه اینها چه می شود، هیچ کدام از اینها خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند.» “اما انواع راه ها برای اعمال نفوذ وجود دارد. گوینده قدرت فوق العاده ای دارد، اما من همیشه تأثیر خواهم داشت.»

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع