کلیساهای لوئیزیانا فرقه متدیست را در میان شکاف ترک می کنند

نیواورلئان، لا. (AP) – کلیسای متحد متدیست، ستون اصلی چشم انداز مذهبی آمریکا، در کنفرانس لوئیزیانا خود با 58 کلیسا در بحبوحه شکاف سراسری در فرقه پروتستان قطع رابطه کرد.

این فرقه بارها این ممنوعیت ها را در کنفرانس های عمومی قانونگذاری تایید کرده است، اما برخی کلیساها و روحانیون ایالات متحده از آنها سرپیچی کرده اند. در بهار امسال، جناح محافظه کار کلیسا کلیسای متدیست جهانی جدیدی راه اندازی کرد که در آن مصمم به حفظ و اجرای چنین ممنوعیت هایی هستند.

به گزارش سرویس خبری یونایتد متدیست، در گردهمایی‌های منطقه‌ای سالانه در سراسر ایالات متحده در اوایل سال جاری، متحد متدیست‌ها درخواست‌های حدود 300 جماعت را برای ترک این فرقه تأیید کردند. بر اساس گفته‌های گروه مدافع محافظه‌کار انجمن میثاق وسلیان، جلسات ویژه در نیمه دوم سال انتظار می‌رود که در مورد 1000 نفر دیگر رأی‌گیری شود.

شش کلیسا که کنفرانس را ترک می کنند از منطقه نیواورلئان هستند. هفت کلیسای دیگر از منطقه باتون روژ هستند. The Advocate گزارش داد که سنت تیموتی، که با 6000 عضو یکی از بزرگترین جماعت های متدیست در لوئیزیانا است، در 1 نوامبر به پیگیری عدم وابستگی رأی داد.

کلیسای متحد متدیست جدیدترین فرقه از چندین فرقه اصلی پروتستان در ایالات متحده است که در بحبوحه بحث های مربوط به جنسیت و الهیات شروع به شکسته شدن کرد. نقطه اشتعال این فرقه ممنوعیت ازدواج همجنس گرایان و انتصاب روحانیون دگرباشان جنسی آشکار است – اگرچه بسیاری این موارد را نشانه هایی از تفاوت های عمیق تر در دیدگاه ها در مورد عدالت، الهیات و مرجعیت کتاب مقدس می دانند.

عدم وابستگی‌ها که در جلسه کنفرانس مجازی روز شنبه تصویب شد، آخرین مورد از مجموعه تصمیماتی بود که بسیاری از کلیساهای لوئیزیانا در هفته‌های اخیر برای ترک جماعت ملی اتخاذ کرده‌اند. تنش های درونی بر سر مسائل جنسی و الهیات کلیسا را ​​به هم ریخته است.

بر اساس آمار اخیر UMC، کسانی که در حال عزیمت هستند هنوز کسری از 30000 جماعت تخمین زده شده در ایالات متحده هستند و نزدیک به 13000 جماعت دیگر در خارج از کشور وجود دارد.

مقامات کلیسا گفتند که عدم وابستگی های لوئیزیانا پس از 31 دسامبر اعمال خواهد شد. کنفرانس لوئیزیانا همچنین در سال جدید شاهد اسقف جدیدی به نام دلورس ویلیامستون خواهد بود. او اولین اسقف زن سیاه پوست کنفرانس است.



منبع

پیشنهادی برای تقسیم دوستانه فرقه و دارایی های آن، که در اوایل سال 2020 رونمایی شد، پس از سال ها تأخیر مرتبط با بیماری همه گیر در کنفرانس عمومی قانونگذاری، که برای تصویب آن نیاز به رأی بود، حمایت گسترده خود را از دست داد. اکنون جدایی و مذاکرات به صورت تکه تکه اتفاق می افتد – یک کنفرانس منطقه ای در یک زمان.

نمایندگان جماعت با 487 رای موافق در برابر 35 رای موافق به خروج رای دادند. عدم وابستگی نیاز به حمایت دو سوم نمایندگان داشت.