پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، بریتانیا اکنون با چیزهای غیرقابل تصور روبرو شده است

لوئیز برانسون، نویسنده سابق سرمقاله USA TODAY، خبرنگار ساندی تایمز (لندن) در اتحاد جماهیر شوروی، چین و اروپای شرقی بود. او زندگی‌نامه‌نویس میخائیل گورباچف، رهبر شوروی سابق است. آخرین کتاب مشترک او “روزنامه نگار ناخوشایند” است که یک خاطرات بین المللی است.

بر اساس نظرسنجی ها، پادشاه چارلز سوم پادشاهی نیست که اکثر بریتانیایی ها می خواهند. تا ماه مه، از هر 10 نفر 6 نفر خواهان ادامه سلطنت بودند، اما 37 درصد طرفدار آن بودند که یک نسل به شاهزاده ویلیام رد شود، در حالی که فقط 34 درصد طرفدار چارلز بودند.

من مانند اکثر بریتانیایی ها هرگز پادشاه دیگری را نشناختم. ملکه الیزابت دوم به اندازه بیگ بن به ظاهر جاودانه بوده است.

ملکه الیزابت در زمان به تخت نشستن از مزایای بسیار بیشتری برخوردار بود. او جوان بود، فقط 25 سال.

ما به صدای ملکه خود گوش می دهیم. انگلیسی بودن به این معنی است.»

“شاه (یا ملکه) مرده است، زنده باد شاه (یا ملکه).”

رد شدن از یک نسل، البته، روشی نیست که سیستم کار می کند. شاه چارلز آینده برای بریتانیایی ها و جهان برای گرم کردن چهره دشواری خواهد بود. او در 73 سالگی سن عادی بازنشستگی را پشت سر گذاشته است. بریتانیایی ها نظرات ثابت و غالباً نامطلوبی درباره او دارند. به خصوص پس از آن که سریال بسیار محبوب نتفلیکس “تاج” بینندگان را به یاد بی وفایی چارلز به پرنسس دایانا انداخت.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مرگ ملکه الیزابت به سلطنت مردم پایان داد، دوران شاه چارلز را آغاز کرد.





منبع

بریتانیایی ها آخرین بار در سال 1952 زمانی که ملکه الیزابت دوم جانشین پدرش، پادشاه جورج ششم شد، این کلمات سنتی را در مرگ یک پادشاه شنیدند. امروز هیچ کس کمتر از 70 سال نمی تواند تاج گذاری پر زرق و برق او را در کلیسای وست مینستر در سال بعد، سی و نهمین بار در بریتانیا از سال 1066 به یاد بیاورد.

اما آیا او می‌تواند از قوانین باگهوت مادرش پیروی کند که جایگاه سلطنت را حفظ کرده است؟ شاید تاریخ درسی داشته باشد.

بیشتر از لوئیز برانسون: بیوگرافی ولادیمیر پوتین این دیکتاتور و جنگ اوکراین را به ویژه خطرناک می کند

ملکه الیزابت، در اینجا با شاهزاده فیلیپ، به طور رسمی در 2 ژوئن 1953 تاجگذاری کرد. او یک سال پیش از آن پس از مرگ پدرش، پادشاه جورج ششم، بر تخت سلطنت نشست.

لوئیز برانسون، نویسنده سابق سرمقاله USA TODAY، خبرنگار ساندی تایمز (لندن) در اتحاد جماهیر شوروی، چین و اروپای شرقی بود.

نظرات در صندوق ورودی شما: هر روز به ستون نویسان و بهترین ستون های ما دسترسی انحصاری داشته باشید

در جشن پلاتینیوم ملکه الیزابت دوم در لندن در 5 ژوئن 2022. از چپ، دوشس کامیلا، شاهزاده چارلز، شاهزاده ویلیام، دوشس کیت و فرزندانشان، شاهزاده جورج، پرنسس شارلوت و پرنس لوئیس.

احترام به سلطنت نیز در دی‌ان‌ای بریتانیایی‌ها در آن زمان وجود داشت – همانطور که پدرم به تصویر می‌کشید. او که در سال 1913 به دنیا آمد، 39 ساله بود که چهارمین پادشاه او شد. وقتی در دهه‌های 1960 و 1970 در آفریقای مستعمره بریتانیا بزرگ می‌شدم، او ما را در گرمای شدید هر کریسمس دور یک رادیوی ثابت جمع می‌کرد تا به سخنرانی روز کریسمس ملکه که از سرویس جهانی بی‌بی‌سی پخش می‌شد گوش دهیم. از دست دادن آن برای او و بیشتر بریتانیایی ها در آن زمان غیرقابل تصور بود.

از سوی دیگر، پس از بریدن سر پادشاه قبلی چارلز – شاه چارلز اول – در سال 1649، سلطنت زنده ماند.

لوئیز برانسون، نویسنده سابق سرمقاله USA TODAY، خبرنگار ساندی تایمز (لندن) در اتحاد جماهیر شوروی، چین و اروپای شرقی بود.

افول بریتانیا در طول سلطنت طولانی ملکه الیزابت دوم چشمگیر بوده است: فروپاشی امپراتوری. تبدیل از یک جامعه طبقاتی سفت و سخت به مدل سکولارتر و چندفرهنگی امروزی. کشوری که تحت تأثیر رویدادهای چالش برانگیز هویتی مانند برگزیت قرار گرفته است. ناگفته نماند که اتهامات داخلی مربوط به اختلال در عملکرد خانواده سلطنتی، ابتدا از سوی پرنسس دیانا فقید، اکنون از سوی شاهزاده هری و همسر آمریکایی او، مگان، دوشس ساسکس.

اما دوران ملکه الیزابت دوم به پایان رسیده است. او در 96 سالگی طولانی ترین پادشاه بریتانیا بود. بیماری او را از برخی نامزدی ها باز داشت. بریتانیا اکنون با چیز غیرقابل تصوری روبرو است: اینکه ملکه الیزابت دوم رفته است. و پادشاه چارلز سوم پادشاه جدید خواهد بود.

اکثرا خواهان ادامه سلطنت بریتانیا هستند

این به نظر درست نیست: چرا آمریکایی‌ها به جشن پلاتینیوم الیزابت علاقه دارند؟

البته، این یک نوع بریتانیایی بسیار متفاوت، «Downton Abbey» در زمان خودش بود. این امپراتوری هنوز هم یک امپراتوری داشت، بزرگترین امپراتوری تاریخ، که بر بیش از 20 درصد از جمعیت جهان حکومت می کرد. خورشید، به قول معروف، هرگز در امپراتوری بریتانیا غروب نکرد – به این معنی که همیشه در یکی از قلمروهای آن، خواه کانادا، استرالیا، هند، باربادوس یا جاهای دیگر، روز بود. بریتانیا، آهنگی که در آن زمان برگزار می شد، بر امواج حکومت می کند.

زوال امپراتوری بریتانیا

پس از یک سال یا بیشتر سلطنت شاهزاده چارلز، نظرسنجی ها می گویند این آزمون همان چیزی است که نظرسنجی ها می گویند. برخی از چیزهایی که او می گوید در نظر دارد، در ظاهر قابل ستایش است. بنا بر گزارش ها، او می خواهد تعداد خانواده های سلطنتی در لیست حقوق و دستمزد مالیات دهندگان را کاهش دهد. اخیراً، زمانی که باربادوس به کنار گذاشتن ملکه الیزابت به عنوان رئیس قانون اساسی خود رای داد، چارلز سخنرانی کرد که در آن از برده داری گذشته ابراز تاسف کرد.

ملکه الیزابت دوم الگوی یک پادشاه بود. سلطنت‌های دوچرخه‌سوار – به این دلیل که پادشاهان آنها اغلب دوچرخه‌سواری می‌کنند و بیشتر شبیه مردم عادی رفتار می‌کنند – کشورهای اسکاندیناوی یا هلند مناسب او نبودند. و او در طول 15 نخست وزیر به طور دقیق غیرسیاسی باقی ماند. هیچ کس، حداقل به طور عمومی، هرگز نمی دانست که او از نظر سیاسی در کجا ایستاده است.

الیزابت چهارمین پادشاه پدرم بود

داستان اخطارآمیز: من به خاطر گزارش هایم از مسکو انتقام دولتی گرفتم

شاه لوئی پانزدهم فرانسه، اگر به طور غیرمعمول، مشهور باشد، نقل شده است که از چیزی که ملکه الیزابت ممکن است از آن ترس داشته باشد، گفته است: “Après moi le déluge (بعد از من طوفان). انقلاب فرانسه در نهایت سلطنت فرانسه را لغو کرد. اگر چارلز و همسر نامحبوبش، دوشس کامیلا، نتوانند به اندازه کافی متین و غیرسیاسی باشند، سلطنت بریتانیا نیز می تواند همین مسیر را طی کند؟

نتیجه نهایی این است: آیا پادشاه چارلز سوم آنچه لازم است برای حفظ احترام بریتانیایی ها و جهان به سلطنت، حتی به عنوان مکانی گرمتر برای پادشاه ویلیام، خواهد داشت؟

در مقابل، به نظر می رسد که شاهزاده ویلیام قوانین ناگفته ای را درک کرده است که ملکه الیزابت دوم احترام خود را برای سلطنت بریتانیا حفظ می کند. او آنچه را که والتر باگهوت، سردبیر مجله معتبر بریتانیایی اکونومیست در اواخر قرن نوزدهم، استدلال می‌کرد، مورد توجه قرار داد: سلطنت بریتانیا شاخه‌ای «محترم» بود که وظیفه آن نمادسازی دولت از طریق شکوه و تشریفات بود. شاخه «کارآمد» دولت بود. با تصویب قوانین و ارائه خدمات عمومی کشور را اداره کرد.

در جشن پلاتینیوم ملکه الیزابت دوم در لندن در 5 ژوئن 2022. از چپ، دوشس کامیلا، شاهزاده چارلز، شاهزاده ویلیام، دوشس کیت و فرزندانشان، شاهزاده جورج، پرنسس شارلوت و پرنس لوئیس.

نظر بیشتر: فیلم «دانتون ابی» ملکه الیزابت به مناسبت جوبیلی، به آمریکایی‌ها فرار لازم را می‌دهد.

مشخص است که چرا. به نظر می رسد ویلیام، و همسر فتوژنیک او، دوشس کیت، و فرزندانشان به عنوان یک پادشاه و خانواده کامل شکل گرفته اند – حداقل همانطور که در دوران سلطنت ملکه الیزابت تعریف شده است. مانند ملکه، رتبه بندی محبوبیت آنها به طور مداوم بالا است. برخلاف او، آنها جوان هستند و بیشتر با دوران مدرن در ارتباط هستند. شاهزاده ویلیام حتی در سال 2013 با تیلور سویفت روی صحنه هم آواز خواند.

می‌توانید نظرات مختلفی از هیئت مشارکت‌کنندگان ما و سایر نویسندگان را در صفحه اول Opinion در توییتر بخوانید. @usatodayopinion و در خبرنامه افکار روزانه ما. برای پاسخ به یک ستون، نظر خود را به [email protected] ارسال کنید.

ملکه الیزابت، در اینجا با شاهزاده فیلیپ، به طور رسمی در 2 ژوئن 1953 تاجگذاری کرد. او یک سال پیش از آن پس از مرگ پدرش، پادشاه جورج ششم، بر تخت سلطنت نشست.