پس از انتخابات، طرفداران ماری جوانا به ایالت های بعدی نگاه می کنند

داروهای روانگردان

ماری جوانای تفریحی برای بزرگسالان 21 سال و بالاتر در 8 دسامبر در میسوری قانونی می شود. این همان روزی است که کسب و کارهای ماری جوانای پزشکی موجود در ایالت می توانند برای پرورش، تولید، حمل و نقل و فروش حشیش برای مقاصد تفریحی درخواست مجوز کنند.

بر اساس گزارش های مالی قبل از انتخابات، کمپین های قانونی سازی ماری جوانا حدود 24 میلیون دلار در پنج ایالتی که در صندوق رای حضور داشتند جمع آوری کرد. طبق تحلیل آسوشیتدپرس، اکثریت قریب به اتفاق آن در آرکانزاس و میسوری بود، جایی که بیش از 85 درصد از کمک‌ها از سوی اهداکنندگان مرتبط با دارندگان مجوز ماری‌جوانای پزشکی انجام شد.

این ابتکار تا سال 2024 اجرایی نخواهد شد. تا آن زمان، تلاش‌های قانونی مشابه ممکن است به سایر ایالت‌ها نیز گسترش یافته باشد.

اگرچه به زودی داشتن و خوردن حشیش برای بزرگسالان قانونی خواهد شد، ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد تا آنها بتوانند به طور قانونی آن را بخرند.

نویسندگان آسوشیتدپرس، اندرو دمیلو در لیتل راک، آرک، و برایان ویت در آناپولیس، MD، به این گزارش کمک کردند.

اوکلاهاما در حال حاضر یکی از قوی ترین برنامه های ماری جوانا پزشکی کشور را با حدود 2500 داروخانه دارای مجوز دارد. حدود 380000 نفر، تقریباً 10 درصد از کل ساکنان، دارای کارت پزشکی هستند که به آنها امکان خرید، رشد و مصرف ماری جوانا را می دهد.

اصلاحیه قانون اساسی تازه تصویب شده به وزارت بهداشت ایالتی تا 6 فوریه فرصت می دهد تا درخواست ها را بررسی کند. لیزا کاکس، مدیر ارتباطات این وزارتخانه، گفت: اگرچه مقامات می توانند سریعتر عمل کنند، اما وزارت انتظار ندارد مجوزهای حشیش تفریحی را تا فوریه تایید کند.

پس از پیروزی‌های دموکرات‌ها در انتخابات پارلمانی و فرمانداری هفته گذشته، مینه‌سوتا می‌تواند سال آینده بدون نیاز به مراجعه به رای‌دهندگان، ماری‌جوانای تفریحی را قانونی کند. متیو شوایچ، معاون مدیر پروژه سیاست ماری جوانا، یک گروه حمایت از غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن، گفت: تصویب قانونی ماری جوانا تفریحی همچنین می تواند سال آینده در هاوایی تحت رهبری دموکرات ها دنبال شود.

با اضافه شدن مریلند و میسوری، 21 ایالت طی دهه گذشته ماری جوانا تفریحی را برای بزرگسالان قانونی کرده اند – حتی اگر طبق قوانین فدرال غیرقانونی باقی بماند.

حامیان ماری جوانا با تلاش های مشابه در جاهای دیگر به جلو ادامه می دهند، اما با شکست های هفته گذشته در آرکانزاس، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی ناامید نشدند.

___

دن ویتس، هماهنگ کننده گروه سیاست مواد مخدر NORML در میسوری، گفت: «هیچ کس نیازی به گفتن ندارد که چگونه یا از کجا حشیش خود را به دست آورده است تا قانونی باشد.

هر دو ایالت همچنین مقرراتی برای رفع تدریجی برخی از جرایم ماری جوانا در گذشته برای مردم دارند.

پس از صرف بیش از 4 میلیون دلار در طرح کلرادو، New Approach از اهداکنندگانی که نگران کهنه سربازان و مسائل مربوط به سلامت روان هستند انتظار دارد که با پول بیشتری برای ابتکارات آتی پیش قدم شوند.

پس از اوکلاهاما، اوهایو می تواند در مرحله بعدی در مورد قانونی شدن حشیش رای دهد. گروهی که در ابتدا به دنبال اتخاذ یک اقدام در رأی گیری ماه نوامبر بودند، به توافقی قانونی با رهبران قانونگذاری دست یافتند که می تواند به حامیان اجازه دهد تا برای رأی گیری در سال 2023 امضای طوماری ارسال کنند.

رای دهندگان در کلرادو، این ایالت را بعد از اورگان، دومین ایالتی کردند که قارچ های روانگردان را برای استفاده شخصی افراد 21 ساله و بالاتر قانونی کرد.

طرح های جدید رای گیری تحت رهبری شهروندان در فلوریدا، آیداهو، نبراسکا، وایومینگ و سه ایالتی که اقدامات رای گیری اخیراً در آنها شکست خورده است، امکان پذیر است.

در آرکانزاس، برخی از حامیان ماری جوانا با این ابتکار مخالفت کردند، زیرا این ابتکار به نفع صنعت موجود بود و در عین حال فاقد شرایطی بود که مردم بتوانند حشیش خود را پرورش دهند و محکومیت های گذشته ماری جوانا را از بین ببرند. اما مدافعان امیدوارند تا دو سال دیگر با یک طرح بازنگری شده به جمع رای دهندگان بازگردند.

شوایچ که کمپین امسال را در داکوتای جنوبی اداره می کرد، گفت: امسال «احتمالاً بدترین چرخه انتخاباتی برای اصلاحات شاهدانه از زمان تصویب اولین دوره در سال 2012 بود، اما هنوز این باور وجود دارد که می توانیم در سال 2024 ایالت های بیشتری را به دست آوریم».

در اینجا نگاهی داریم به اقدامات بعدی در تلاش برای تغییر شکل قوانین دولتی مواد مخدر.

ساکنان مریلند باید حتی بیشتر منتظر بمانند – تا اواسط سال آینده – قبل از اینکه یک اقدام تفریحی ماری جوانا تصویب شده در هفته گذشته به اجرا درآید.

مندی زوک، که اقدامات رای گیری در کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی را دنبال می کند، گفت که اقدام کلرادو “در خط مقدم روند جدیدی است”. اگر در آینده شاهد اقدامات بیشتری در رابطه با مواردی مانند سیلوسایبین و سایر داروهای روانگردان باشیم، تعجب نخواهم کرد.

“من فکر می کنم که ما در آغاز دوره بسیار امیدوار کننده ای از گسترش گزینه ها برای مقابله با سلامت روان هستیم. بوید گفت.

رای بعدی در مورد قانونی کردن ماری جوانا تفریحی برای بزرگسالان در اوکلاهما برگزار می شود. فرماندار جمهوریخواه کوین استیت پس از تأخیر در شمارش امضاهای ابتکاری و چالش های قانونی که مانع از حضور این طرح در برگه رای نوامبر شد، انتخابات ماه مارس را تعیین کرد.

ادی آرمسترانگ، رئیس گروهی که برای ابتکار آرکانزاس کمپین کرد، گفت: “من فکر می کنم مردم هنوز واقعاً می خواهند این را ببینند.”

___

اما هیچ معامله فوری وجود نخواهد داشت – حداقل از نظر قانونی.

میسوری و مریلند

اصلاحیه قانون اساسی جدید مریلند، داشتن و استفاده از ماری جوانا را برای بزرگسالان 21 سال و بالاتر از اول ژوئیه قانونی می کند و به مجمع عمومی دستور می دهد تا قوانینی را برای تنظیم آن وضع کند.

گراهام بوید، مدیر اجرایی گروه سیاست مواد مخدر رویکرد جدید، گفت که قانونگذاران در چندین ایالت، از جمله کالیفرنیا و نیوجرسی، احتمالاً در سال 2023 اقدامات مربوط به مواد مخدر روانگردان را در نظر خواهند گرفت.

JEFFERSON CITY، Mo. (AP) – علاقه مندان به ماری جوانا مطیع قانون ممکن است پس از تایید رای دهندگان از یک طرح تفریحی حشیش در میسوری، کمی در مخمصه قرار بگیرند.

پوشش خبری AP از انتخابات میان دوره ای را در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections دنبال کنید.



منبع

اوکلاهما و فراتر از آن

در همین حال، قانونی که از اول ژانویه تا 30 ژوئن اجرا می‌شود، داشتن کالای شخصی ماری‌جوانا – که تا 1.5 اونس تعریف می‌شود – یک جرم مدنی با جریمه تا 100 دلار است.

به نظر می‌رسد که پس از سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار در طرحی در کلرادو که مورد تایید قرار گرفت، تلاش‌ها برای قانونی کردن داروهای روان‌گردان برای استفاده شخصی نیز گسترش خواهد یافت.

اگرچه این داروی توهم زا طبق قوانین فدرال غیرقانونی است و در فروشگاه های کلرادو فروخته نمی شود، اما برای استفاده تحت نظارت در “مراکز شفا” تحت نظارت ایالت در دسترس خواهد بود. ساکنان همچنین می توانند قارچ های روانگردان را در خانه پرورش دهند و از آنها بدون مجازات مدنی یا کیفری استفاده کنند.

در این بین، مردم به طور بالقوه می توانند ماری جوانا رایگان از کسانی که کارت پزشکی دارند دریافت کنند یا به بازار سیاه مراجعه کنند.