پسر خدمتکار به قاضی الکس مردا گفت که برای مرگ او 4 میلیون دلار گرفته است

وکیل مدافع جیم گریفین در بازجویی متقابل فقط چند سوال پرسید، اما به این نکته اشاره کرد که چگونه ساترفیلد از تاریخ دقیق گفتگو در ژوئن 2021 اطلاعی نداشته است. همسر و پسر مرداو در 7 ژوئن 2021 کشته شدند. به پل مرداگ دو گلوله با تفنگ ساچمه ای و مگی مرداگ چهار یا پنج بار با تفنگ مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

نیومن هنوز تصمیم نگرفته است که چه مقدار از شواهد جرایم مالی را به هیئت منصفه اجازه می دهد تا بشنوند. هیئت منصفه اواخر صبح جمعه برای شنیدن سخنان یک مامور دولتی که اثر انگشت را بررسی کرده بود به دادگاه بازگشت.

حتی اگر گلوریا ساترفیلد در یک تصادف درگذشت، مرگ او هرگز به پزشکی قانونی شهرستان همپتون گزارش نشد. ماموران بخش اجرای قانون ایالتی حدود یک سال پس از مرگ پسر و همسر مرداگ، جسد او را نبش قبر کردند، اما هرگز هیچ یافته‌ای مبنی بر بازگشایی تحقیقات درباره مرگ او اعلام نکردند.



منبع

مرداو، 54 ساله، در تیراندازی به همسر 52 ساله اش، مگی، و پسر 22 ساله اش، پل، در 7 ژوئن 2021 در خانه شان در شهرستان کالتون محاکمه می شود. او در صورت محکوم شدن به قتل با 30 سال تا حبس ابد مواجه است.

دادستان کریتون واترز روز جمعه پرسید: “آیا تا به حال یک سنت از الکس مردا دریافت کرده اید؟”

ساترفیلد تا زمانی که در ژوئن 2021 صحبت کردند، از مرداف کمی شنیده بود. او گفت که مرداف به آنها گفت که امیدواریم تا پایان سال بر روی یک توافق کار کنند. سوابق دادگاه نشان می‌دهد که بیمه‌گران موردا بیش از ۴ میلیون دلار برای سقوط پرداخت کرده‌اند.

ساترفیلد پاسخ داد: «نه.

مرداو متهم است، اما محاکمه نشده است، به طیفی از حدود 100 جنایت دیگر، از جمله دزدی، اداره یک باند مواد مخدر و پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری از بیمه به دلیل تلاش برای ترتیب دادن مرگ خود برای پسر بازمانده اش. 10 میلیون دلار بیمه عمر پلیس گفت که گلوله مرگبار فقط به سر مرداگ خورده است.

ساترفیلد شهادت داد که بعد از اینکه مرداو قول داد از خانواده خانه دارش مراقبت کند، به آنها پیشنهاد داد که یکی از دوستانش را – که هم اتاقی دانشگاه و پدرخوانده یکی از پسرانش بود – به عنوان مجری املاک مادرش استخدام کنند.

او پاسخ داد: «نه.

در بسیاری از محاکمه دو قتل الکس مرداگ، وکیل کارولینای جنوبی، شاهدان درباره مردی سخاوتمند و دوست داشتنی صحبت کرده اند – اما دادستان ها از هیئت منصفه می خواهند بدانند که همان مرد پس از مرگ خانم خانه دارش در محل کار، بیش از 4 میلیون دلار از بستگان خانه دارش دزدیده و همسرش را کشته است. و پسر برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش.

واترز از ساترفیلد پرسید: “آیا به او اجازه دادی پولت را بدزدد؟”

دادستان‌ها از قاضی کلیفتون نیومن می‌خواهند تا به آنها اجازه دهد تا شواهدی مبنی بر سرقت پول از مشتریان و شرکت حقوقی‌اش را ارائه کنند تا این فرضیه را تقویت کنند که مردا خانواده‌اش را کشته تا همدردی کند و زمان بخرد، زیرا دزدی‌ها و بدهی‌های هنگفت او در شرف کشف بود.

دادستان روز جمعه از یک قاضی خواست تا اجازه دهد پسر خانه دار قدیمی مرداگ به اعضای هیئت منصفه بگوید که چگونه پس از مرگ او در سقوط در خانه مرداو، به خانواده او قول داد که از آنها مراقبت کند و سپس میلیون ها نفر را در شهرک های خود با بیمه گذارانش سرقت کرد.

مایکل ساترفیلد می‌گوید که مادرش خانه مرداو را تمیز می‌کرد، اما از دو پسرشان نیز مراقبت می‌کرد و هر کاری که در طول 20 سال از آنها خواسته بودند انجام می‌داد. او چند هفته پس از سقوط سرش در فوریه 2018 روی پله های خانه خانواده در سن 57 سالگی درگذشت.