پزشک ایندیانا از دادستانی کل انصراف داد

کلی استیونسون، سخنگوی دفتر روکیتا، گفت که پس گرفتن پرونده برنارد “تأیید بیشتری است که او دستور کار سیاسی خود را بالاتر از حریم خصوصی و ایمنی بیمار 10 ساله خود قرار داده است.”

هیأت صدور مجوز پزشکی این اختیار را دارد که پروانه پزشک را تعلیق، لغو یا مشروط کند. هیئت مدیره در 2 دسامبر گفت که شکایت را دریافت کرده است اما تاریخ رسیدگی تعیین نشده است.

دی‌لینی همچنین در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه گفت که تمرکز آن‌ها به شکایت با هیئت صدور مجوز معطوف شده است و به دفاع از دکتر برنارد و مجوز پزشکی او در برابر حملات بی‌اساس روکیتا ادامه خواهند داد.

اما ولش همچنین در 2 دسامبر حکم داد که روکیتا به اشتباه نظرات عمومی درباره تحقیق برنارد را قبل از ثبت شکایت در هیئت پزشکی ارائه کرده است. قاضی نوشت: اظهارات روکیتا “به وضوح نقض غیرقانونی الزامات قانون تحقیقات صدور مجوز است که کارمندان دفتر دادستانی کل رازداری در مورد تحقیقات در حال انتظار دارند تا زمانی که به پیگرد قانونی ارجاع داده شوند.”

وکیل برنارد، کاتلین دلینی، معتقد است که آزار دختر قبل از اینکه پزشک کودک را ببیند به پلیس اوهایو و مقامات خدمات محافظت از کودک گزارش شده است. یک مرد 27 ساله در کلمبوس اوهایو به تجاوز به دختر متهم شده است. سوابق عمومی به دست آمده توسط آسوشیتدپرس همچنین نشان می دهد که برنارد دوره گزارش سه روزه مورد نیاز ایندیانا را برای سقط جنینی که بر روی یک بیمار کمتر از 16 سال انجام شده بود، برآورده کرده است.

ایندیاناپولیس (AP) – یک پزشک ایندیانا از شکایتی که با هدف جلوگیری از تحقیقات دادستان کل این ایالت پس از سقط جنین یک کودک 10 ساله اوهایو که مورد تجاوز قرار گرفته بود، صرفنظر کرد.

پس از اینکه روزنامه در مقاله اول جولای در مورد بیمارانی که به دلیل قوانین محدودتر در جاهای دیگر برای سقط جنین به ایندیانا می روند، به این مورد اشاره کرد، روکیتا به فاکس نیوز گفت که اقدامات برنارد را بررسی خواهد کرد و او را یک “فعال سقط جنین که به عنوان پزشک عمل می کند” نامید.

___

دیلینی گفت: «اقدامات روکیتا سابقه خطرناکی را ایجاد می کند که ارائه مراقبت قانونی از بیمار را به خطر می اندازد و محرمانه بودن سوابق پزشکی بیمار را به خطر می اندازد. “و Rokita به انجام این اقدامات با هزینه مالیات دهندگان ادامه می دهد.”

هدر ولش، قاضی شهرستان ماریون، حکم داد که روکیتا می‌تواند به تحقیقات برنارد ادامه دهد، تصمیمی که دو روز پس از درخواست دادستان کل از هیئت صدور مجوز پزشکی ایالتی برای تنبیه پزشک اتخاذ شد. روکیتا مدعی شد که برنارد با گزارش نکردن کودک آزاری دختر به مقامات ایندیانا، قوانین ایالتی را نقض کرده و با گفتن یک خبرنگار ایندیاناپولیس استار در مورد رفتار دختر، قوانین حریم خصوصی بیماران را زیر پا گذاشته است.

آرلی راجرز عضو سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. آرلی راجرز را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/arleighrodgers





منبع

وکلای دکتر کیتلین برنارد از ایندیاناپولیس داوطلبانه شکایتی را که ماه گذشته علیه تاد روکیتا، دادستان کل جمهوری‌خواه ایندیانا ارائه شده بود، رد کردند. در این دادخواست استدلال شد که دفتر Rokita به اشتباه تحقیقات را با شکایات “بیهوده” مصرف کنندگان ارائه شده توسط افرادی که هیچ اطلاعات شخصی در مورد رفتار دختر ندارند توجیه می کند.

استیونسون در مورد نظر ولش مبنی بر اینکه روکیتا الزامات محرمانگی را نقض کرده است، گفت: «در عین حال، هر یک از سخنان غیرمجاز دادگاه در مورد اظهارات دادستان کل، همانطور که خود دادگاه تأیید کرد، ارزش قانونی نداشت.