غرق در ماری جوانا غیرقانونی، اورگان به قوانین سختگیرانه نگاه می کند

در 25 اکتبر، پلیس ایالت اورگان، از جمله افسران SWAT، به ملکی در شهرستان جکسون در جنوب اورگان حمله کردند که گلدان در گلخانه ها رشد می کرد. ماموران حدود 1000 پوند (450 کیلو) ماری جوانا فرآوری شده غیرقانونی را معدوم کردند و لاشه یک خرس سیاه را به همراه اسلحه گرم و سه خودروی سرقتی کشف کردند.

سالم، اورگان (AP) – در سال 2014، رای دهندگان اورگان پس از اینکه به آنها گفته شد مشکلات ناشی از “تولید کنترل نشده” این ماده مخدر را از بین می برد، اقدامی را تصویب کردند که ماری جوانا تفریحی را قانونی می کند. تولید غیرقانونی ماری جوانا در عوض منفجر شده است.

این اقدام همچنین افراد را در قبال آسیب های زیست محیطی مسئول می داند و استفاده از آب را در مکان هایی که مجوز کشت ماری جوانا ندارند ممنوع می کند. پیش‌نویس لایحه با توجه به نیروی کار مهاجر، مصادره گذرنامه یا سند مهاجرت، تهدید به گزارش شخص به یک سازمان دولتی برای دستگیری یا اخراج، یا عدم دستمزد بدون توجیه قانونی را برای مدیران یک سایت کشت غیرقانونی جرم می‌داند.

جانسون روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم تا زمانی که دولت فدرال در سراسر کشور قانونی نشود، این مشکل باقی خواهد ماند.

گمان می‌رود میزان ماری‌جوانای غیرقانونی که مأموران مجری قانون هر سال در اورگان رهگیری می‌کنند، با تن‌های بی‌شماری که به خارج از ایالت قاچاق می‌شوند و برای سود بالا فروخته می‌شوند، کمتر می‌شود.

یک حمله در ماه اکتبر 76930 پوند (35000 کیلوگرم) ماری جوانا در شهرستان یام هیل، در جنوب غربی پورتلند به دست آمد، که بزرگ‌ترین کاسه دیگ در تاریخ در شهرستانی است که بیشتر به خاطر شراب پینو نوآر خود مشهور است.

پیش‌نویس لایحه‌ای برای جلسه قانونگذاری 2023 اورگان که از 17 ژانویه آغاز می‌شود، حداکثر مجازات زندان و جریمه را – به 10 سال زندان و 250,000 دلار – برای تولید غیرقانونی بیش از 100 گیاه و تملک بیش از 32 برابر محدودیت‌های قانونی دو برابر می‌کند. محدودیت های مالکیت شخصی در اورگان 2 اونس (57 گرم) ماری جوانا در یک مکان عمومی و 8 اونس (227 گرم) در خانه است.

برخی از بخش‌های اورگان شاهد توقیف‌های بی‌سابقه‌ای بوده است که پلیس پس از کشتزار به مزارع یورش می‌برد. پلیس می گوید باندهای جنایتکار خارجی از مکزیک، روسیه، چین و سایر کشورها درگیر شده اند.

مطمئناً، زمانی که کشت‌های غیرقانونی آب را می‌دزدند یا از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که نباید زمین ما را آلوده کند، انتظار می‌رود که ایالت و/یا دولت فدرال برای اجرای قوانین ایالتی وارد عمل شوند.



منبع

کشت‌های داخلی و خارجی از مقادیر زیادی آب در مناطق خشکسالی استفاده می‌کنند، محیط‌زیست را آلوده می‌کنند و کارگران مهاجری را به کار می‌گیرند که در شرایط فقیرانه زندگی می‌کنند.

کلانتر گفت که ارزش خرده فروشی ماری جوانا در خیابان اورگان 76 میلیون دلار خواهد بود در حالی که در ساحل شرقی 269 میلیون دلار ارزش دارد.

آنتونی جانسون، که درخواست‌کننده اصلی رای 91 بود، اذعان داشت که قانونی‌سازی – و ایجاد یک صنعت تنظیم‌شده از مزرعه تا مشتری – مانع از رشد غیرقانونی نشده است.

قانونگذاران اورگان که شکایات پلیس، کشاورزان قانونی و دیگران را شنیده اند، اکنون به دنبال قوانین سختگیرانه علیه کشاورزان غیرقانونی هستند. اورگان، یکی از اولین ایالت‌هایی که ماری‌جوانا تفریحی را قانونی کرد، می‌تواند برای سایر ایالت‌ها، از جمله مریلند و میسوری، جایی که رای‌دهندگان علف‌های هرز را در 8 نوامبر قانونی کردند، درس عبرتی باشد. این تعداد ایالت‌هایی را که استفاده تفریحی ماری‌جوانا را تایید کرده‌اند به 21 افزایش داد.

با توجه به اینکه ماری جوانای تفریحی همچنان در فدرال و همچنین در بسیاری از ایالت های دیگر غیرقانونی است، جانسون گفت که این مشکل به دلیل حاشیه سود بالای فروش در بازار سیاه در این ایالت ها برطرف نخواهد شد.

رسیدهای ملک در روستایی نیوبرگ، اورگان، حواله‌های پولی حاوی مقادیر زیادی پول از اورگان به ایالت میچوآکان در مکزیک را نشان می‌داد.

دفتر کلانتری گفت: «بازرسان دریافتند که کل دارایی برای تسهیل رشد، ذخیره‌سازی، پردازش و بسته‌بندی ماری‌جوانا برای حمل یا انتقال به خارج از منطقه تغییر کاربری داده شده است.»

جزوه رای دهندگان اورگان در سال 2014 می گوید قانونی شدن ماری جوانا تفریحی “مشکلات ناشی از ممنوعیت و تولید، تحویل و نگهداری بی رویه ماری جوانا را در این ایالت از بین می برد.”

طبق گفته کارگروه منطقه قاچاق مواد مخدر اورگان- آیداهو، تا کنون، پلیس بیش از 105 تن (95 تن متریک) ماری جوانای کشت شده غیرقانونی را در اورگان کشف و ضبط کرده است. این رقم از حداقل 9 تن (8 تن متریک) در سال 2019 افزایش یافته است.

با این حال، او گفت که مقامات باید علیه تولیدکنندگان غیرقانونی در اورگان اقدام کنند.