وکیل دادگستری مدعی شد ترامپ حتی اگر بگوید کنگره را آتش بزند مصونیت خواهد داشت

وکیل او در دادگاه تجدیدنظر فدرال به طرز خیره کننده ای استدلال کرد که سپر مصونیت دونالد ترامپ آنقدر قدرتمند بود که حتی اگر از پیروانش می خواست در زمان ریاست جمهوری خود کنگره را به آتش بکشند، از او در برابر شکایت محافظت می شد.

این شکایت‌ها بر توئیت‌های ترامپ مبنی بر تشویق حامیانش برای آمدن به واشنگتن، دروغ‌های او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات و سخنان او به هواداران در سخنرانی در روز قیام مبنی بر «مثل جهنم جنگیدن» و راهپیمایی به سمت کاپیتول متمرکز شده است.

او مدعی شد که لفاظی‌های تحریک‌آمیز ترامپ علیه انتخاباتی که شکست خورد، به سادگی بخشی از حق او برای بیان دیدگاه خود از «منبر قلدر» ریاست‌جمهوری بود.

حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1982 اعلام کرد که نمی توان از روسای جمهور به دلیل اعمال رسمی خود شکایت کرد. اما قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا در ماه فوریه حکم داد که سخنرانی تحریک آمیز ترامپ قبل از شورش های کنگره بخشی از وظایف رئیس جمهور وقت نیست و اجازه داد تا شکایت ها ادامه یابد. بینال روز چهارشنبه این حکم را به چالش کشید.

دادگاه در حال تعیین این موضوع است که آیا دو افسر پلیس و 11 دموکرات کنگره می توانند از ترامپ به دلیل آنچه که آنها توطئه ای برای جلوگیری از صدور گواهینامه کنگره از نتایج انتخابات 2020 در 6 ژانویه سال گذشته توصیف می کنند، شکایت کنند.

با این حال بینال اصرار داشت که رئیس جمهور مشمول دعوای مدنی نخواهد شد، حتی اگر مشخص شود که رئیس جمهور “به دنبال تخریب نظام قانون اساسی ما است.”

جسی بینال، وکیل دادگستری تاکید کرد که ترامپ در یک رشته سناریوهای افراطی که روز چهارشنبه در جلسه دادگاهی متشکل از سه قاضی دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا به او ارائه شد، از هرگونه شکایت مصون خواهد بود.

بلومبرگ گزارش داد که بینال در پاسخ به سوال رئیس قاضی سری سرینیواسان که آیا رئیس جمهور از شکایت ها مصون خواهد بود، حتی اگر از حامیانش بخواهد شهروندان را در مراکز رای گیری بترسانند تا از رای دادن جلوگیری کنند، بینال گفت بله، در حالی که همچنین اعتراف کرد که چنین رفتاری “وحشتناک” خواهد بود. .

به گزارش ای بی سی نیوز، جوزف سلرز، وکیل شاکیان، استدلال کرد که ترامپ «حق مصونیتی را که به دنبال آن است ندارد، زیرا رفتار او انتقال مسالمت آمیز قدرت را مختل کرد».

زمانی که قاضی گرگ کاتساس درباره رئیس‌جمهوری که فرضاً خواستار «سوزاندن کنگره» شده است، بینال از مصونیت مدنی رئیس‌جمهور دفاع کرد. رویترز گزارش داد، با این حال، بینال خاطرنشان کرد که یک رئیس‌جمهور از نظر تئوری ممکن است در چنین پرونده‌ای پس از ریاست‌جمهوری مورد اتهامات جنایی قرار گیرد (البته نه پرونده قضایی).

کاتساس خاطرنشان کرد که پرونده علیه ترامپ شامل «حداقل قابل رنگ‌آمیزی» – احتمالاً موجه – ادعاهایی است مبنی بر تحریک اوباشی که سال گذشته به ساختمان کنگره یورش بردند.

دعواهایی که در مرکز درخواست تجدیدنظر قرار دارند، نقض قانون Ku Klux Klan است که از مقامات و کارمندان فدرال در برابر اقدامات توطئه آمیز برای جلوگیری از انجام وظایفشان محافظت می کند.

مربوط…



منبع