وضعیت زرادخانه موشکی روسیه چگونه است؟

با این حال، استفاده از آن‌ها را می‌توان با موجودی فراوان زیرگروه‌های قدیمی‌تر از این نوع موشک‌ها، که با سلاح‌های پیشرفته‌تر دفاع هوایی جایگزین شدند، و همچنین تمایل ارتش به نگه داشتن موشک‌های گران‌تر و پیشرفته‌تر دوربرد برای اهداف اولویت‌دار توضیح داد.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اخیراً ریاست جلسه ای را برای بحث در مورد برنامه های افزایش تولید تسلیحات بر عهده داشت، اما در سخنان مقدماتی که از تلویزیون پخش شد، از جزئیات دور ماند.

تارا کاپ در واشنگتن کمک کرد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که روسیه ممکن است با طولانی شدن جنگ تقریباً 8 ماهه و ضربه زدن تحریم ها به اقتصاد این کشور، ذخایر تسلیحات دقیق دوربرد خود را تمام کند و روسیه را مجبور به توسل به موشک های با دقت کمتر کند.

اما ویلیامز پیشنهاد کرد که مسکو نیز می‌تواند استراتژیک عمل کند، زیرا می‌دانست که رگبارش به اهداف غیرنظامی حمله می‌کند، به این امید که باعث ایجاد وحشت در اوکراین شود و کیف را به پذیرش آتش‌بس مطلوب روسیه سوق دهد.

در حالی که به دست آوردن اعداد و ارقام دشوار است، نحوه استفاده روسیه از تسلیحات خود گویا است. در حمله اخیر در میکولایف، از یک موشک زمین به هوا برای اصابت به هدف روی زمین استفاده شد.

روسیه اخیراً بر چه چیزی تکیه کرده است؟

نگاهی به آنچه در مورد زرادخانه روسیه شناخته شده – و ناشناخته است:

هنوز مشخص نیست که ایالات متحده فکر می کند روسیه چه چیزی را ترک کرده است. اما دو مقام گفتند که تحلیلگران دولت ایالات متحده با علاقه متذکر شده اند که روسیه پس از انفجار پل کرچ از موشک های کروز و توپخانه یا راکت های کم بردتر استفاده کرده است.

به گفته این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، آرامش نسبی که کیف قبل از حادثه پل کرچ از آن برخوردار بود، ممکن است نشانه ای از تلاش روسیه برای حفظ منابع محدود خود باشد.

ارتش روسیه نگفته است که چه تعداد موشک شلیک کرده و چه تعداد موشک باقی مانده است و هیچ داده ای برای ارزیابی مستقل وضعیت زرادخانه روسیه وجود ندارد.

ایان ویلیامز، یکی از همکاران مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن، گفت که تغییر کاربری روسیه در سیستم‌های دفاع هوایی و موشک‌های ضد کشتی نشان می‌دهد که موشک‌های پیشرفته‌تری که برای اصابت به اهداف زمینی در نظر گرفته شده‌اند، رو به اتمام است.

___

واشنگتن چه می گوید؟

داگلاس بری، کارشناس ارشد هوافضای نظامی در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن، این را “یک نشانه مطمئن از کم شدن ذخایر موشکی” خواند.

شلیک تعداد زیادی موشک نادقیق می تواند به منظور به هم ریختن پدافند هوایی باشد در حالی که روسیه از بهترین موشک های خود برای اهداف با ارزش و زیرساخت های کلیدی استفاده می کند.

او گفت: «روز به روز واضح‌تر می‌شود که، همانطور که می‌گویند، ظلم است.

در حالی که دولت بایدن بر این باور است که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه ذخایر کارآمدترین تسلیحات خود را کاهش داده است، مقامات آمریکایی می گویند هیچ نشانه ای وجود ندارد که مسکو آماده یا مایل به تسلیم شدن در رگبارهای اخیر خود علیه مناطق غیرنظامی در کیف و سایر شهرهای اوکراین است.

ویلیامز، حملات سامانه پدافند هوایی اس-300 روسی «اومف» را ندارد که واقعاً اهداف نظامی سخت‌شده را هدف قرار دهد و در نقش حمله زمینی دقت لازم برای حمله به ساختمانی را که می‌خواهید ضربه بزنید، ندارد. گفت. “این واقعاً فقط شلیک آنها به اتر و دیدن جایی است که فرود می آیند.”

نیروهای روسیه همچنین بارها از سامانه های موشکی دفاعی زمین به هوای اس-300 برای حمله به اهداف زمینی استفاده کرده اند که از نظر برخی ناظران نشانه کمبود تسلیحات روسیه است.

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

هنوز مشخص نیست که آیا روسیه تسلیحات کافی برای ادامه حملات علیه اوکراین با همان شدتی که پس از انفجار 8 اکتبر روی پل کرچ به شبه جزیره کریمه ضمیمه شده توسط مسکو آغاز شد، دارد یا خیر.

هنگامی که ارتش روسیه از روز دوشنبه حملات موشکی را در سراسر اوکراین آغاز کرد، از تمام برد تسلیحات دقیق دوربرد خود استفاده کرد: موشک های کروز Kh-55 و Kh-101 که توسط بمب افکن های استراتژیک شلیک می شوند، موشک های کروز کالیبر از دریا و زمین. پرتاب موشک اسکندر

روسیه چه می گوید؟

به گفته این مقامات، این انتخاب می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که روسیه تسلیحات میان‌برد ارزان‌تر و قابل‌اعتماد رو به اتمام است و به دلیل تحریم‌ها و اختلالات زنجیره تامین، برای تکمیل ذخایر خود با مشکل مواجه است.

واشنگتن (AP) – در حالی که روسیه در هفته جاری اوکراین را بمباران کرد، ناظران نظامی در مورد تعداد و چه نوع موشک هایی که روسیه هنوز در زرادخانه خود دارد متعجب بودند. به عبارت دیگر، کرملین تا کی می‌تواند این رگبار را ادامه دهد؟

چه چیزی در پس انتخاب اهداف نهفته است؟

—-

مقامات روسی می‌گویند ارتش دارای ذخایر کافی موشک‌های دوربرد است و کارخانه‌ها در حال تولید بیشتر هستند و ادعاهای غربی‌ها در حال کاهش است.