وزیر اقتصاد گفت: آلمان نمی خواهد در جایگزینی گاز طبیعی روسیه “بیش از حد موفق” باشد زیرا می خواهد در درازمدت از سوخت دور شود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





Source link

آلمان در حال پیگیری سریع طرح‌هایی برای زیرساخت‌های جدید برای پردازش واردات گاز طبیعی مایع (LNG) است، زیرا این کشور از گاز روسیه خودداری می‌کند. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، گفت: اما برلین نمی‌خواهد در این زمینه خیلی موفق باشد.

معاون صدراعظم آلمان روبرت هابک.

هابک ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم 30 تا 40 سال آینده را صرف ساختن یک صنعت جهانی گاز طبیعی کنیم که واقعاً دیگر آن را نمی‌خواهیم».

ال ان جی – یک نسخه فوق خنک گاز طبیعی که می تواند از طریق کشتی ها حمل شود – برای برنامه برلین برای حذف گاز روسیه بسیار مهم است، اما آلمان باید پایانه هایی برای پردازش سوخت پس از تخلیه از کشتی ها بسازد.

آلمان در حال پیگیری سریع طرح هایی برای زیرساخت های جدید برای پردازش گاز طبیعی مایع (LNG) است.

  • در بحبوحه کمبود عرضه LNG جهانی، این سؤالات را نیز مطرح می‌کند که برلین چه مدت می‌تواند قراردادهای وارداتی را متعهد کند – که معمولاً بین 10 تا 25 سال است.

    هابک در اواخر ماه مه گفت: «در کوتاه مدت ما در جایگزینی گاز روسیه بسیار موفق بوده‌ایم، اما باید مطمئن شویم که خیلی موفق نیستیم».

    رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان بر تعهد این کشور به انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد.آندریاس گورا/ گتی ایماژ

    • اما نمی خواهد در توسعه صنعت LNG “بیش از حد موفق” شود.

    • آلمان به شدت به گاز طبیعی که از روسیه وارد می شود متکی است، اما تلاش می کند واردات گاز روسیه را کاهش دهد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در بحبوحه جنگ اوکراین، سوخت فسیلی را به سلاح تبدیل کرده است. در سال 2021، روسیه حدود 55 درصد از عرضه گاز آلمان را به خود اختصاص داد. هابک در اول ماه مه گفت که در اواسط آوریل، به حدود 35 درصد کاهش یافته است. هابک گفت که برلین در نظر دارد تا عرضه سوخت روسیه خود را تا تابستان 2024 به 10 درصد کاهش دهد.

      فرانک هریس، رئیس جهانی مشاوره LNG وود مکنزی به FT گفت: «آلمان می‌گوید ما همه این LNG را می‌خواهیم، ​​اما همچنین می‌خواهیم انتقال از سوخت‌های فسیلی، از جمله گاز را تسریع کنیم. “این یک پیام مختلط است.”

      بلومبرگ در 10 می گزارش داد که آلمان در حال حاضر هیچ پایانه واردات LNG ندارد، اما پیش نویس قانونی را تصویب کرده است تا روند تصویب آنها را به یک دهم زمان معمول سرعت دهد. اولین پایانه ها تا آینده به بهره برداری خواهند رسید. رویترز به نقل از رگولاتور شبکه آلمان گزارش داد.

      به این دلیل که آلمان قصد دارد تا سال 2035 تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کند.

    اما آلمان همچنین در حال گذار به انرژی پاک است، زیرا هدف آن تولید تمام برق خود از منابع تجدیدپذیر – مانند انرژی خورشیدی و بادی – تا سال 2035 است. به گفته هابک، استراتژی این کشور توسعه انرژی های تجدیدپذیر بیشتر از انرژی های LNG است. بر اساس FT.