والدین کایلی گونکالوز، دانش آموز مقتول آیداهو می گویند که او قبل از قتل در حال آماده شدن برای نقل مکان به تگزاس بود.

استینچفیلد گفت که با نگاهی به گذشته، او معتقد است که تغییر در عادات درجه‌بندی کوهبرگر «بسیار خوب» با زمان قتل‌ها مطابقت دارد.

استیو و کریستی گونکالوز گفتند که با این فکر و امید که دخترشان با ربودن غلاف چاقویی که در نهایت برای بستن کوهبرگر به قتل‌ها استفاده می‌شد، به حل مرگ او کمک کرده باشد، احساس راحتی می‌کنند.

تصویر: استیو و کریستی گونکالوز در طول مصاحبه با Dateline در NBC. (NBC)

استیو گونکالوز گفت: «او بارها و بارها تصمیم گرفت که به زندگی مردم پایان دهد و این باید به حساب بیاید.

او گفت: «هر وقت که دستش را بالا می‌برد، قطعاً پاسخ دادن به سؤال را بر عهده می‌گرفت، اما با این حال، تمام جزئیاتی را که احتمالاً می‌توانست برای کمک به پیشبرد نظرش بیان می‌کرد.» “همیشه مثل این بود که “اوه، برایان به این سوال پاسخ می‌دهد. این کل کلاس را در بر خواهد گرفت.»

والدین یکی از دانشجویان دانشگاه آیداهو که به همراه سه نفر دیگر کشته شدند، گفتند که او اخیراً از خانه ای که در آن قتل در ماه نوامبر اتفاق افتاد نقل مکان کرده بود، اما به آنجا بازگشته بود تا به دوست نزدیکش ماشین جدیدش را نشان دهد و در یک مهمانی در آن نزدیکی شرکت کند.

از بالا سمت چپ: کیلی گونکالوز، مدیسون موگن، اتان چاپین و زنا کرنودل.

یکی از همکلاسی های سابق عدالت کیفری کهبرگر در دانشگاه دی سیلز، جایی که مدرک لیسانس روانشناسی و کارشناسی ارشد هنر در عدالت کیفری فارغ التحصیل شد، گفت که وقتی خبر دستگیری کوهبرگر را شنید، شوکه شد.

کیلی گونکالوز که به تازگی یک رنجروور جدید خریده بود، به والدینش گفت که می‌خواهد به مسکو، آیداهو برگردد تا آن را به مدی نشان دهد و با هم در یک مهمانی نزدیک شرکت کنند.

هیدن استینچفیلد، دانشجوی جوان در برنامه عدالت کیفری در WSU، کوهبرگر را به عنوان دستیار تدریس داشت.

در 13 نوامبر، کیلی، موگن و دو نفر دیگر در خانه‌ای در کالج روستایی مسکو با ضربات چاقو کشته شدند.

او گفت: “در یک نقطه خاص، او شروع به دادن 100 نمره به همه کرد و دوست داشت نمرات فوق العاده بالایی داشته باشد.” “تا پایان ترم، هیچ کس در مورد کسرهای کوچک قبلی فکر نمی کرد.”

کریستی گونکالس گفت: “امیدوارم که شاید در یک مبارزه، او این کار را از دست او خارج کند.”

پلیس یک مظنون به نام برایان کریستوفر کوهبرگر 28 ساله را حدود هفت هفته پس از قتل دستگیر کرد. او به چهار فقره قتل درجه یک و سرقت از جنایت متهم شده است.

برایان کوهبرگر، که متهم به کشتن چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو است، پس از یک جلسه استرداد در دادگاه شهرستان مونرو در استرودزبورگ، پانزدهم ژانویه 2023، آنجا را ترک می‌کند. (مت رورک / AP)

مدیسون، همکلاسی اش، به Dateline گفت: «مطمئناً مرا شوکه کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

پلیس انگیزه این قتل را فاش نکرده است یا اینکه کوهبرگر ممکن است قربانیان را بشناسد یا خیر.

کیلی گونکالوز به تازگی از خانه ای که با بهترین دوست قدیمی اش، مدیسون “مدی” موگن 21 ساله مشترک بود، نقل مکان کرده بود.

ادامه این داستان را در NBCNews.com و “Dateline” را جمعه ساعت 9 شب به وقت شرق / 8 بعد از ظهر CT برای پخش ویژه دو ساعته تماشا کنید.

استیو گونکالوز افزود: «این یک لحظه از نوع مات است.

او گفت: “او به ما خیره می شد. او قطعاً چشمان بسیار برجسته ای داشت.” من همیشه او را نگاه می‌کردم که به ما خیره شده بود. او واقعاً سعی نمی‌کرد با ما صحبت کند.

برایان کوهبرگر، که متهم به کشتن چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو است، پس از یک جلسه استرداد در دادگاه شهرستان مونرو در استرودزبورگ، پانزدهم ژانویه 2023، آنجا را ترک می‌کند. (مت رورک / AP)

اما ناگهان تغییر کرد.

کوهبرگر که اهل پنسیلوانیا است، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی واشنگتن در همان نزدیکی بود که در بخش عدالت کیفری و جرم شناسی تحصیل می کرد.

او همچنین احساس کرد که کوهبرگر به او و دوستانش خیره خواهد شد.

او گفت که این دو با هم زندگی کرده بودند و “دوستان واقعی و نهایی بودند.” مدی بخش بزرگی از زندگی ما بود.

تصویر: استیو و کریستی گونکالوز در طول مصاحبه با Dateline در NBC.  (NBC)

استینچفیلد به Dateline گفت: «او مرد فوق‌العاده‌ای نبود.

کریستی گونکالوز گفت: «این دختران از کلاس ششم بهترین دوستان بودند، مثل جدایی ناپذیر.

مدیسون که از ترس آزار و اذیت درخواست کرد از نام خانوادگی او استفاده نشود، گفت که پاسخ های مفصلی که کوهبرگر در دوره جرم شناسی که با هم در سال 2018 گذرانده بودند را به خاطر می آورد.

مقامات کوهبرگر را از طریق DNA مردی که روی غلاف چاقو در صحنه باقی مانده بود و همچنین با ردیابی ماشین کوهبرگر و سوابق تلفن همراه او به این پرونده گره زدند.

آن دو گفتند که به محکومیت و مجازات اعدام امیدوارند.

مادرش گفت: «این آخرین باری بود که کیلی را دیدم.

همچنین در این حمله اتان چاپین، 20 ساله، از کانوی، واشنگتن و زانا کرنودل، 20 ساله، از آواندیل، آریزونا کشته شدند.

از بالا سمت چپ: کیلی گونکالوز، مدیسون موگن، اتان چاپین و زنا کرنودل.

کریستی و استیو گونکالوز به Dateline گفتند که دخترشان، کیلی گونکالوز 21 ساله، قرار است زودتر از دانشگاه فارغ التحصیل شود و در یک شرکت فناوری اطلاعات در آستین، تگزاس مشغول به کار شده است.