دیوید کسلر، مقام ارشد بهداشتی واکسن کووید، دولت بایدن را ترک کرد

پس از انتخابات 2020، تیم انتقالی بایدن، کسلر را به عنوان رئیس مشترک هیئت مشورتی برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا انتخاب کرد که شامل جراح سابق ایالات متحده، ویوک مورتی، که اکنون به سمت سابق خود بازگشته بود، بود.

روز جمعه، خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی، کسلر را به خاطر کمک‌هایش در واکنش آژانس به کووید ستایش کرد و گفت که او “به نجات جان انسان‌ها کمک کرد.”

وزارت بهداشت و خدمات انسانی روز جمعه اعلام کرد، دیوید کسلر، یکی از مقامات کلیدی در تلاش‌های واکسن و درمان کووید در دولت بایدن، از سمت خود به عنوان مدیر ارشد علمی کناره‌گیری می‌کند.

کسلر 71 ساله جدیدترین مقامی است که پس از دو سال ریاست جمهوری جو بایدن از سمت خود کناره گیری کرده است. در ماه دسامبر، آنتونی فائوچی از سمت مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و مشاور ارشد پزشکی بایدن کنار رفت.

NBC News برای اظهار نظر با کسلر تماس گرفته است.

خدمات دولتی قبلی کسلر شامل کمیسر سازمان غذا و دارو از سال 1990 تا 1997 بود. در آن زمان او بر واکنش آژانس به بحران HIV/AIDS نظارت داشت و بعداً به دلیل تلاش برای تنظیم صنعت تنباکو شناخته شد.

از ژانویه 2021، کسلر نقشی پیشرو در توسعه و عرضه واکسن‌های کووید ایفا کرده است. او کنترل ابتکار عمل دوران ترامپ را به نام عملیات Warp Speed ​​برای تسریع توسعه واکسن و درمان به دست گرفت.

بسرا گفت: “برای دهه ها، دکتر کسلر خستگی ناپذیر برای رسیدگی به چالش برانگیزترین مسائل بهداشت عمومی کشورمان کار کرده است و کار او در طول همه گیری کووید-19 تفاوتی نداشته است.” کمک‌های کسلر در پاسخ ما به COVID-19 به نجات جان انسان‌ها کمک کرده است. من از خردی که او با ما به اشتراک گذاشته سپاسگزارم و برای او در تلاش‌های آینده‌اش آرزوی بهترین‌ها را دارم.»

دولت بایدن و مقامات بهداشتی مجبور به مبارزه با اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه در مورد واکسن‌های کووید در طول عرضه آن‌ها شده‌اند. آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که 78.8 درصد از بزرگسالان ایالات متحده سری اولیه واکسن های کووید را تکمیل کرده اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع