هیئت 6 ژانویه برای پاسخگویی به سوالات کلیدی بی پاسخ در جلسه نهایی است

کمیته منتخب، توطئه توقیف ماشین‌های رای‌گیری را – که توسط فلین در جریان یک نشست جنجالی در کاخ سفید در دسامبر 2020 پیشنهاد شد، ساعاتی قبل از ارسال توییتی از طرف ترامپ که در آن از حامیانش خواسته بود در “اعتراض وحشیانه” در 6 ژانویه شرکت کنند – به عنوان یک لحظه حیاتی در نظر گرفته است. جدول زمانی کلی

موضوع دیگری که برای بازرسان مجلس نمایندگان مطرح می‌شود این است که آیا برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع سابق ترامپ، تلاشی بود برای نصب فردی وفادار به جای او که ممکن بود هیچ مخالفتی با استفاده از گارد ملی برای توقیف دستگاه‌های رای‌گیری یا تأخیر در استقرار آن‌ها برای توقف حمله کنگره نداشته باشد.

بازرسان مجلس همچنین در هفته‌های اخیر زمانی را صرف بررسی چت‌ها و ایمیل‌های تیم‌های مایکروسافت کرده‌اند که بین ماموران سرویس مخفی درباره جزئیات امنیتی ترامپ و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق در آن روز، و همچنین بحث‌هایی در مورد استناد به حکومت نظامی حتی پس از حمله به کنگره ارسال شده بود.

انتظار می‌رود که کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه آخرین جلسه استماع عمومی خود را چهارشنبه آینده برگزار کند، در حالی که تحقیقات کنگره در مورد حمله به ساختمان کنگره آمریکا به پایان خود نزدیک می‌شود، زیرا مشاوران کارکنان آماده می‌شوند تا یک گزارش موقت از یافته‌های خود را قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 ارائه کنند.

اما انتظار می‌رود که کمیته منتخب در مورد برخی از مبرم‌ترین سؤالات مربوط به 6 ژانویه که از زمان آخرین جلسه این هیئت در ماه ژوئیه بی‌پاسخ مانده است، پیشرفت کند و اعلام کرد که دونالد ترامپ با امتناع از اقدام برای لغو حمله به کنگره، قانون را نقض کرده است. ، منابع گفتند.

کمیته منتخب همچنین شروع به تغییر تمرکز خود از جلسات استماع تلویزیونی – که مستلزم آماده‌سازی و تمرین‌های زمان‌بر است – و تنظیم یک گزارش موقت در هفته‌های آینده و همچنین گزارش نهایی تا پایان دارد. از سال.

مسائل اصلی مورد بحث عبارتند از اینکه آیا یک خط مستقیم از رئیس جمهور سابق به عوامل سیاسی مانند راجر استون و مایکل فلین که در تماس نزدیک با گروه های افراطی راست افراطی – از جمله پسران مغرور و نگهبانان سوگند بودند – وجود داشته است. به کنگره یورش بردند.

مربوط: ویرجینیا توماس موافقت کرد که با پانل مجلس 6 ژانویه مصاحبه کند

کمیته منتخب شواهد غیرمرتبه ای در مورد چنین روابطی پیدا کرده است و قبلاً فاش کرده بود که ترامپ به رئیس دفتر وقت خود در کاخ سفید، مارک میدوز، دستور داده بود که شب قبل از 6 ژانویه با استون و فلین تماس بگیرد، زیرا گروه های افراطی برنامه های خود را برای آن روز نهایی می کردند.

این منابع گفتند که هیئت در مورد جهت گیری نهایی هر یک از گزارش ها و همچنین ارجاع جنایی به وزارت دادگستری علیه ترامپ و دستیاران کلیدی او، از جمله وکیل سابق او، جان ایستمن، که طرح انتخاباتی جعلی را سازماندهی کرده بود، بلاتکلیف مانده است. .

موضوع خاص جلسه استماع نهایی که رئیس هیئت، بنی تامپسون، نماینده کنگره، از ساعت 13 بعد از ظهر تشکیل خواهد داد، نامشخص است.

<span>عکس: سارا سیلبیگر/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZWo4kWAMjQoFqodoGDwzUQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/h1KffQaBP9T3t.QCyy6HLw–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/bd826d2c46965c78c56b0de3709322ac” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZWo4kWAMjQoFqodoGDwzUQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/h1KffQaBP9T3t.QCyy6HLw–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/bd826d2c46965c78c56b0de3709322ac”/></div>
</div>
</div>
<p>در حالی که کنترل آنها بر مجلس نمایندگان و سنا در حالت تعلیق قرار دارد، این جلسه به طور گسترده در کنگره به عنوان آخرین فرصت برای دموکرات ها برای متقاعد کردن رای دهندگان به این موضوع که انتخابات میان دوره ای یک همه پرسی در مورد نقش حزب جمهوری خواه در 6 ژانویه است، دیده می شود.</p>
<p><figcaption class=عکس: سارا سیلبیگر/ رویترز

مربوط: تلاش های ترامپ برای به تعویق انداختن تحقیقات مار-آلاگو به دلیل تشدید مشکلات حقوقی تا حد زیادی با شکست مواجه شد.

به گفته منابع، جلسه استماع روز چهارشنبه احتمالاً برخی از این موضوعات را در آخرین فرصت برای کمیته منتخب برای نشان دادن مقصر احتمالی ترامپ و اعضای جمهوری خواه کنگره در تلویزیون ملی پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای در اوایل نوامبر، مورد بررسی قرار خواهد داد.

بخشی از دلایلی که انتظار می‌رود جلسه چهارشنبه آخرین جلسه باشد این است که هفته آینده آخرین جلسه مجلس تا زمان میان‌دوره است و هیئت از برنامه‌ریزی یک رویداد در طول فصل مبارزات انتخاباتی، زمانی که اعضای کمیته مانند الین لوریا تمایلی نداشتند. با نبردهای سختی برای انتخاب مجدد روبرو شوید

زمانی که اولویت اصلی بود، به نظر می رسد نیاز به چنین ارجاعی در هفته های اخیر کاهش یافته است. احضاریه های بررسی شده توسط گاردین نشان می دهد که وزارت دادگستری دست کم سه تحقیق در مورد بررسی 6 ژانویه را دنبال کرده و بیش از 30 احضاریه برای دستیاران ارشد ترامپ صادر کرده است.



منبع