هیئت منصفه بزرگ جورجیا جولیانی، گراهام و سایر اعضای تیم حقوقی ترامپ را احضار می کند

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، به یک ناهار هفتگی جمهوری خواهان در ساختمان کنگره ایالات متحده در 22 ژوئن 2022، در واشنگتن دی سی می رود (براندون بل/گتی ایماژ)

او گفت: «این انبوه احضاریه‌ها نشان می‌دهد که او به طور قابل‌توجهی بخش تحقیقات خود را در داخل کشور تکمیل کرده است و اکنون به سرعت برای گرفتن مدارک از افرادی خارج از جورجیا که ممکن است در توطئه ادعایی در داخل مرزهای آن ایالت شرکت داشته باشند، حرکت می‌کند.

در آغاز، تحقیقات ویلیس بر تماس تلفنی یک ساعته ترامپ با براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا در 2 ژانویه 2020 متمرکز بود، که طی آن او از مقام ایالتی خواست که یک رای بیشتر از آنچه برای بازگرداندن رای جورجیا لازم است بیابد. 16 رای الکترال از بایدن تا ترامپ. اما دور جدید احضاریه‌ها نشان می‌دهد که تحقیقات ویلیس فراتر از این فراخوان در تلاشی آشکار برای ایجاد یک پرونده توطئه بسیار گسترده‌تر است که می‌تواند تحت قانون گسترده‌ای که در آن ایالت به‌عنوان تجاوز جنسی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، فراتر رفته است.

احضاریه ها نشان می دهد که هر یک از شاهدان سه شنبه آینده، 12 ژوئیه، در آتلانتا حاضر شوند تا در برابر هیئت منصفه بزرگ شهادت دهند، اگرچه، با توجه به زمان کوتاه، حضور آنها در آن تاریخ بعید تلقی می شود.

احضاریه گراهام به دو تماس تلفنی او با رافنس‌پرگر پس از انتخابات اشاره می‌کند که در آن او از مقام جورجیا و کارکنانش «در مورد بررسی مجدد برگه‌های رای غایب در گرجستان به منظور بررسی احتمال نتیجه مطلوب‌تر برای پرزیدنت ترامپ» سؤال کرد. گراهام، به گفته کارشناسان حقوقی، احتمالاً احضاریه را به این دلیل به چالش می کشد که این احضاریه ناقض بند «سخنرانی و بحث» قانون اساسی ایالات متحده است که عموماً قانونگذاران را از شهادت در مورد اقدامات رسمی خود محافظت می کند. هنگامی که برای اولین بار گزارش شد، سخنگوی گراهام، کوین بیشاپ، گفت که سناتور صرفاً در جستجوی اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد روند راستی‌آزمایی رأی‌دهندگان در جورجیا بود و «هرگز از وزیر امور خارجه نخواست که رأی‌گیری توسط کسی را رد صلاحیت کند». گراهام بلافاصله به درخواست اظهار نظر در روز دوشنبه پاسخ نداد.



منبع

مشخص نیست که آیا ویلیس می‌تواند این پرونده را علیه شاهدان تازه احضار شده مطرح کند یا خیر. از آنجایی که همه افراد هدف در خارج از گرجستان زندگی می کنند، احضاریه ها به قضات خارج از ایالت تحویل داده شده است که می توانند آنها را اجرا کنند، اما اگر شاهدان به دنبال استناد به امتیازاتی باشند که به آنها امکان می دهد از شهادت دادن اجتناب کنند، ریاست خواهند کرد. حداقل، این می تواند منجر به دعواهای حقوقی جداگانه شود که جدول زمانی مورد انتظار ویلیس را به تاخیر می اندازد.

اما از نظر برخی از مفسران حقوقی، تحقیقات ویلیس در حال حاضر ممکن است جدی ترین – یا حداقل قریب الوقوع ترین – تهدید قانونی برای ترامپ باشد. ویلیس در مصاحبه اخیر با یاهو نیوز گفت که امیدوار است هیئت منصفه بتواند “در 90 روز دیگر وارد و خارج شود” و “در یک دنیای عالی، فکر می کنم ما می توانیم در ژوئیه، آگوست به پایان برسیم.”

تحقیقات شهرستان فولتون در مورد فعالیت‌های ترامپ پس از انتخابات نسبت به تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه یا وزارت دادگستری که اخیراً به نظر می‌رسد سرعت تحقیقات خود را افزایش داده و چندین متحد ترامپ را احضار کرده است، توجه کمتری را به خود جلب کرده است. که در 14 دسامبر 2020 به صورت مخفیانه در پایتخت ایالت ها گرد هم آمدند تا خود را رای دهندگان قانونی معرفی کنند، علیرغم این واقعیت که جو بایدن قبلاً به عنوان برنده در این ایالت ها تأیید شده بود.

نورمن آیزن، یکی از همکاران، گفت که تقریباً یک ماه پس از شروع شنیدن شهادت توسط هیئت منصفه بزرگ در 1 ژوئن، احضاریه‌ها نشان می‌دهد که ویلیس «پاشنه‌های خود را نمی‌کشد» و تحقیقات او با سرعت زیادی پیش می‌رود. در موسسه بروکینگز و مشاور ویژه سابق کمیته قضایی مجلس نمایندگان.

رودی جولیانی در حمایت از پسرش، اندرو جولیانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه نیویورک، در یک مهمانی نظارت شبانه انتخابات ظاهر شد.

سایر وکلای ترامپ که احضار شدند عبارتند از ایستمن، جنا الیس، کنت چزبرو و جکی دیسون، که همگی بر روی شهادت جولیانی به مجلس قانونگذاری ایالت یا بر روی طرحی برای انتخاب مخفیانه انتخاب کنندگان جایگزین تعهد شده به ترامپ از جورجیا، علیرغم پیروزی بایدن در انتخابات، کار کردند. حالت. این احضاریه‌ها این اقدامات را «بخشی از تلاش هماهنگ چند ایالتی» کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 ذکر می‌کنند.

دادستان منطقه در شهرستان فولتون، جورجیا، تحقیقات خود را در مورد تلاش های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای لغو نتایج انتخابات 2020 گسترش داد و احضاریه هایی را برای سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی و پنج عضو تیم حقوقی ترامپ از جمله رودی جولیانی و جان صادر کرد. ایستمن

رندی ایوانز، وکیل مدافع برجسته آتلانتا که در گذشته وکالت ترامپ را بر عهده داشته است، می گوید: «اگر هر یک از آنها ظاهر شوند، شوکه می شوم.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون جورجیا.
رابرت مک‌برنی، قاضی شهرستان فولتون، بر اساس دادخواست دادستان ناحیه فانی ویلیس، احضاریه‌ها را امضا کرد و اعلام کرد که طبق سوابق دادگاه، هر یک از افراد «شاهد ضروری و مادی» با «دانش منحصر به فرد» از رفتار تحت تحقیق هستند. روز دوشنبه عمومی شد و توسط Yahoo News بررسی شد.

به عنوان مثال، احضاریه جولیانی به شهادت وی در کمیته های قانونگذاری ایالتی در دسامبر 2020 اشاره می کند که طی آن وکیل ترامپ ویدئویی را به عنوان “تفنگ سیگار کشیدن” تبلیغ می کند که ظاهراً نشان می دهد کارگران شهرستان فولتون در شب انتخابات “چمدان” از برگه های رای تقلبی بیرون می آورند. . در واقع، تحقیقات ایالتی و فدرال هر دو به این نتیجه رسیدند که این ویدئو هیچ مدرکی دال بر موارد نامناسب ارائه نکرده است.

سناتور لیندسی گراهام به سمت ناهار هفتگی جمهوری خواهان در ساختمان کنگره آمریکا می رود.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون جورجیا در دفتر خود در آتلانتا در 4 ژانویه 2022. (بن گری/عکس AP)

هیئت منصفه اعظم مسئول نوشتن گزارشی است که در آن به ویلیس توصیه می‌کند که آیا ترامپ و همکارانش باید متهم شوند یا خیر. اما دادستان های ویلیس در حال حاضر با چالش های قانونی روبرو هستند. قانونگذاران جمهوری خواه جورجیا که برای شهادت در مورد شهادت مشکوک در مورد تقلب در رأی دهندگان توسط جولیانی احضار شده اند، در حال حاضر به دلیل مصونیت قانونی در دادگاه مقاومت می کنند. احضاریه‌های جدید تقریباً دور جدیدی از چالش‌های دادگاه را به همراه خواهند داشت، جولیانی و سایر وکلای خود ادعا می‌کنند که نمی‌توانند شهادت دهند به این دلیل که کار حقوقی آنها برای ترامپ تحت پوشش وکیل-موکل و سایر امتیازات است.

اما همانطور که آیزن اشاره کرد، امتیاز وکیل-موکل مطلق نیست. یک قاضی فدرال در کالیفرنیا قبلاً علیه ایستمن در تلاش برای پنهان کردن برخی از ایمیل‌هایش از کمیته 6 ژانویه رای داده است و به این نتیجه رسیده است که “به احتمال زیاد” ترامپ درگیر یک طرح جنایی برای ممانعت از روند کنگره بوده است. و بنابراین ایمیل‌های ایستمن باید به‌عنوان «استثنای تقلب در جرم» به امتیاز مشتری وکیل منتشر شود.

رودی جولیانی در 28 ژوئن 2022 در شهر نیویورک در یک مهمانی نظارت شبانه انتخاباتی در منهتن ظاهر می شود. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

رابرت کاستلو، وکیل جولیانی، در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر، در ایمیلی با یک جمله پاسخ داد: «احضاریه به ما ابلاغ نشده است».