نیروی دریایی مکزیک برای کمک به گراز دریایی واکیتا قلاب های توری را تنظیم می کند

سال گذشته، دولت مکزیک سیاست دور نگه داشتن قایق های ماهیگیری از منطقه «تحمل صفر» در خلیج فارس را کنار گذاشت. سپس در صورت مشاهده بیش از 60 قایق ماهیگیری در منطقه در موارد متعدد، مقیاس کشویی مجازات را معرفی کرد.

تعداد کمی از گرازهای دریایی کوچک و گریزان در خلیج فارس باقی مانده اند که به عنوان دریای کورتز نیز شناخته می شود. این تنها جایی است که آنها زندگی می کنند و نمی توان آنها را گرفت و در اسارت پرورش داد.

دولت مکزیک تا حد زیادی از تلاش‌ها برای دور نگه داشتن قایق‌های ماهیگیری کوچک از یک منطقه 110 مایل مربعی (288 کیلومتر مربعی) در نزدیکی سن فیلیپ، باخا کالیفرنیا، جایی که تعداد کمی از واکیتاهای باقی‌مانده در آن دیده شده است، دست برداشته است.

مکزیک با انجام تحقیقات موافقت کرده است. بر اساس این معاهده که در سال 2020 اجرایی شد، این شکایت می تواند منجر به تحریم های تجاری شود.



منبع

اولیورا ابراز تردید کرد. او گفت: «آنها نمی توانند هر روز این بلوک ها را بررسی کنند.

با توجه به سرپیچی ماهیگیران و ماهیت سودآور تجارت غیرقانونی مثانه های خشک توتوآبا، همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که ماهیگیران ممکن است مکان بلوک ها و ماهی های اطراف آنها را – چه به صورت فیزیکی و چه با GPS – علامت نزنند.

این یک غافلگیری کامل است، زیرا بیانیه اثرات زیست محیطی در زمان بی سابقه، در شش هفته تصویب شد. الکس الیورا، نماینده مکزیک برای مرکز تنوع زیستی گفت: این برای اظهار نظر عمومی باز نشد.

در اوایل سال جاری، ایالات متحده اولین شکایت زیست محیطی مبتنی بر تجارت را بر اساس پیمان تجاری ایالات متحده-مکزیک-کانادا با این استدلال که مکزیک در حفاظت از این گونه شکست خورده است، ارائه کرد.

مکزیکو سیتی (AP) – نیروی دریایی مکزیک روز سه‌شنبه اعلام کرد که طرحی بحث‌برانگیز برای انداختن بلوک‌های بتنی در ته خلیج کالیفرنیا را آغاز کرده است تا تورهای غیرقانونی را که باعث غرق شدن گرازهای دریایی واکیتا در حال انقراض می‌شوند، ببندد.

توری را می‌توان روی این قلاب‌ها بست، و ما نمی‌دانیم، ما در مورد تورهایی صحبت می‌کنیم که صدها یارد (متر) طول دارند، بنابراین نمی‌دانیم که آیا توری که در آنجا گیر کرده است ممکن است دو برابر باشد. اولیورا گفت: شمشیر لبه دار، و واکیتاس تله.

اما او اضافه کرد که برای نیروی دریایی بسیار مهم است که به طور منظم تورهای گیر افتاده را پاک کند، “وگرنه سایر گونه ها ممکن است در آنجا کشته شوند.”

محیط بانان روز سه شنبه گفتند که طرح غرق کردن 193 بلوک بتنی بدون اظهار نظر عمومی تصویب شد و ابراز نگرانی کردند که قلاب های فلزی متصل به بلوک ها ممکن است بقایای شبکه هایی را انباشته کند که می تواند به درهم پیچیده شدن و غرق شدن حیات دریایی ادامه دهد.

یکی دیگر از کارشناسان، که به دلیل نگرانی از انتقام‌جویی، نخواست نامش ذکر شود، گفت: این طرح ممکن است ماهیگیران غیرقانونی را با از دست دادن توری‌های آنها به دام‌ها دلسرد کند.

تورهای رها شده که به عنوان «شبکه‌های ارواح» شناخته می‌شوند، می‌توانند برای سال‌ها به کشتار حیات دریایی ادامه دهند.

واکیتاس ها در تورهای آبششی که ماهیگیران به طور غیرقانونی برای توتوآبا تنظیم کرده اند، به دام می افتند و غرق می شوند.

دپارتمان محیط زیست مکزیک اذعان کرد که هیچ اظهارنظر عمومی در این مورد وجود نداشته است، اما گفت که این به این دلیل است که کسی درخواستی نکرده است. این وزارت به دلیل امضای سریع پروژه های دولتی معروف شده است.

در بیانیه ای که این طرح را اعلام کرد، نیروی دریایی به «بازیابی تورهای توقیف شده» اشاره مبهمی کرد. در عمل، احتمالاً غواصان باید هر چند روز یکبار فرود بیایند و به صورت دستی تورهای هر یک از 193 بلوک را قطع کنند.

شک و تردید در مورد طرح زیاد است. این یک بلوک را با یک قلاب فلزی در هر یک کیلومتر در منطقه تحمل صفر پراکنده می کند. مشخص نیست که چگونه یا اینکه آیا تورهای گیر افتاده از زیر آب بازیابی می شود یا خیر.