هواپیمای ناتو موشکی را که وارد لهستان شد، ردیابی کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان صحبت کرد و حمایت کامل ایالات متحده و کمک به تحقیقات لهستان را ارائه کرد.

  • جزئیات: هواپیماهای ناتو از زمان آغاز تهاجم روسیه به طور منظم در اطراف اوکراین نظارت دارند. هواپیمایی که روز سه شنبه بر فراز لهستان پرواز می کرد وقایع اوکراین را رصد می کرد.

    وزارت امور خارجه لهستان اعلام کرد که یک موشک ساخت روسیه در بعدازظهر 15 نوامبر در خاک این کشور سقوط کرده است.

  • نقل قول از مقام ناتو: «اینتل با مسیرهای رادار [of the missile] در اختیار ناتو و لهستان قرار گرفت».

    قبلاجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که بعید است موشکی که باعث انفجار روز سه شنبه در لهستان و کشته شدن دو غیرنظامی شد، از داخل روسیه شلیک شده باشد.

    این مقام ناتو نگفت چه کسی موشکی را پرتاب کرد که در لهستان فرود آمد و از کجا شلیک شد.

    یک هواپیمای ناتو که روز سه‌شنبه بر فراز حریم هوایی لهستان پرواز می‌کرد، موشکی را که در این کشور فرود آمد، ردیابی کرد.

    روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. پشتیبانی Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



    منبع

    خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر گزارش داده بود که منابع اطلاعاتی آمریکا تایید کرده اند که موشک های روسی وارد خاک لهستان شده و در آن دو نفر کشته شدند. با این حال، پنتاگون به طور رسمی این نسخه از رویدادها را تایید نکرده است.

  • زمینه:

    • روسیه در بعدازظهر 15 نوامبر یک حمله موشکی گسترده به اوکراین انجام داد. چندین موشک روسی وارد لهستان شدند و در فاصله ای نزدیک از مرز لهستان و اوکراین فرود آمدند. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، جلسه کمیته شورای وزیران برای امنیت ملی و دفاع را فوری تشکیل داده است.

    • منبع: سی ان ان به نقل از یک مقام نظامی ناتو

      در یک سخنرانی در شب 15 و 16 نوامبر، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان گفت که ورشو تایید نکرده است که موشکی که در خاک لهستان فرود آمده است توسط چه کسی پرتاب شده است، اما گفته است که این موشک ساخت روسیه است.