همسر گرینر WNBA به AP می گوید که تماس برنامه ریزی شده هرگز اتفاق نیفتاده است

“من پریشان شدم. من آسیب دیدم. چرل گرینر در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که چگونه سالگردی را که مشتاقانه پیش بینی کرده بود، در عوض با گریه سپری کرد. من تقریباً مطمئن هستم که به نماینده BG پیام دادم و اینگونه گفتم: “من نمی خواهم با کسی صحبت کنم.” یک دقیقه طول می کشد تا احساساتم را جمع و جور کنم و فقط به همه بگویم که در حال حاضر در دسترس نیستم. چون فقط منو ناک اوت کرد حالم خوب نبود، هنوز خوب نیستم.»

غروب قبل از تماس، او ساعت 5 بعد از ظهر به خواب رفت تا نیمه شب بیدار و هوشیار باشد تا تماس مورد انتظار روسیه به فینیکس را دریافت کند که هرگز نرسید.

وزارت امور خارجه در ماه مه او را به عنوان بازداشتی غیرقانونی معرفی کرد و پرونده او را تحت نظارت فرستاده ویژه ریاست جمهوری در امور گروگان ها، که عملاً مذاکره کننده ارشد دولت در امور گروگان ها بود، منتقل کرد. خبرگزاری دولتی روسیه تاس هفته گذشته گزارش داد که بازداشت وی تا سوم ژوئیه تمدید شده است.

فاینبرگ از نیویورک گزارش داد. متیو لی، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.



Source link وی افزود: «من آن را غیرقابل قبول می دانم و در حال حاضر به دولت خود اعتماد ندارم. اگر نمی‌توانم به شما اعتماد کنم که در خارج از ساعات کاری با شما تماس بگیرید، چگونه می‌توانم به شما اعتماد کنم که واقعاً از طرف همسرم برای بازگشت به خانه مذاکره می‌کنید؟ زیرا این یک درخواست بسیار بزرگتر از دریافت تماس شنبه است.»

شرل گرینر گفت که همچنان امیدوار است با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کند یا با او دیدار کند، اما «در این مرحله احساس می‌کنم یک نه».

وزارت امور خارجه روز دوشنبه گفت که از این موضوع آگاه است و در حال بررسی آن است. Cherelle Griner گفت که یک تماس در دولت ایالات متحده از او به دلیل اشتباه عذرخواهی کرده است. او گفت که از آن زمان دریافته است که شماره‌ای که به بریتنی گرینر گفته شده است شماره‌گیری کند، معمولاً تماس‌های زندانیان را روزهای دوشنبه تا جمعه پردازش می‌کند، اما نه آخر هفته.

این تجربه باعث تشدید ناامیدی های در حال حاضر در مورد واکنش دولت ایالات متحده به پرونده همسرش شده است. مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند که در پشت صحنه تلاش می‌کنند تا خانه دو المپیکی را از روسیه بگیرند و پرونده او را به عنوان اولویت اصلی در نظر بگیرند. اما Cherelle Griner گفت که او همچنان از این اسنافو “بسیار عصبانی” است، به خصوص که این تماس به مدت دو هفته در برنامه بود و با این حال هیچ کس در این مدت به او هشدار نداد که ممکن است به دلیل آخر هفته از نظر تدارکاتی غیرممکن باشد.

بریتنی گرینر، ستاره هفت‌گانه WNBA که برای تیم فونیکس مرکوری بازی می‌کند، در 17 فوریه در فرودگاهی روسیه بازداشت شد، پس از اینکه مقامات آنجا گفتند که در بازرسی کیف او کارتریج‌های ویپ حاوی روغن شاهدانه کشف شد.

تا کنون، Cherelle Griner می گوید که او باید منحصراً به ارزیابی های دیگران در مورد وضعیت همسرش تکیه کند. وکلا و مسئولان امور کنسولی توانسته اند با این ستاره بسکتبال صحبت کنند، اما همسرش نتوانسته است.

روز دوشنبه، او گفت که از وکلای همسرش حقیقت ناراحت کننده تری را آموخته است: بریتنی گرینر در واقع تلاش کرده بود 11 بار در یک بازه زمانی چند ساعته با شماره ای که در سفارت آمریکا در مسکو به او داده شده بود، تماس بگیرد. گفته شده بود که پس از آن تماس را با Cherelle Griner در Phoenix انجام خواهد داد. اما هر بار تماس بی پاسخ ماند زیرا ظاهراً روز شنبه میز سفارتی که تلفن در آن زنگ خورده بود پرسنل نبود.

شرل گرینر گفت: «این لحظه بسیار بزرگی بود، زیرا این اولین باری بود که واقعاً می‌توانستم بگویم حالش خوب است یا نه. بدانم حالش خوب است یا اینکه چند ثانیه با نبودن دیگر فاصله دارد.»

____

واشنگتن (AP) – شرل گرینر روز دوشنبه گفت، بریتنی گرینر، ستاره WNBA، در چهارمین سالگرد این زوج، روز شنبه، تقریباً ده ها بار از طریق سفارت آمریکا در روسیه با همسرش تماس گرفت، اما آنها هرگز وصل نشدند زیرا خط تلفن در سفارت پرسنل نبود. .

این زوج در چهار ماه پس از دستگیری گرینر در روسیه به اتهامات مربوط به مواد مخدر، تلفنی صحبت نکرده اند. قرار بود روز شنبه تغییر کند، زمانی که بالاخره قرار بود تماسی که مدت ها منتظرش بودیم انجام شود. اما آن روز بدون هیچ تماسی آمد و رفت، و باعث شد شرل گرینر مضطرب به این فکر کند که چه اشتباهی رخ داده است و حداقل در ابتدا مشکوک شود که مقامات روسیه این تماس را خنثی کرده اند.

شرل گرینر در مصاحبه گفت: «اما توجه داشته باشید، این تماس تلفنی برای تقریباً دو هفته برنامه ریزی شده بود – با تاریخ آخر هفته.»