مقامات اطلاعاتی ایالات متحده اعتراف می‌کنند که ارتش روسیه را «نیروی توخالی» نمی‌دانستند. در اینجا چیزی است که آنها دیدند و چگونه آن را از دست دادند.

در حالی که سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده کارآیی نظامیان روسیه و اوکراین را اشتباه تفسیر کردند، آنها اطلاعات دقیقی در مورد نیات روسیه در ماه های قبل از حمله روسیه که در 24 فوریه آغاز شد، ارائه کردند.

تحلیلگران اطلاعاتی هنگام ارزیابی توانایی های یک دشمن با موانع متعددی روبرو هستند.

ارزیابی نادرست در اوکراین پس از ارزیابی بسیار ضعیف پنتاگون از ارتش افغانستان صورت می‌گیرد، ارتشی که رهبران ایالات متحده فکر می‌کردند می‌توانند طالبان را برای ماه‌ها پس از خروج ایالات متحده مهار کنند.

یکی از نیروهای طرفدار روسیه از یک تانک در شهر ولنوواخا در منطقه دونتسک اوکراین تحت کنترل جدایی طلبان، 11 مارس 2022 می پرد.الکساندر ارموچنکو/ رویترز

آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده برای تغذیه فرآیند تحلیلی بر چندین روش جمع‌آوری اطلاعاتی تکیه می‌کنند.

بریر درباره اوکراینی‌ها گفت: «ما ارزیابی کردیم که ظرفیت آن‌ها برای رویارویی با حجم نیروهای روسی که در مرزهایشان جمع شده‌اند برای آنها بسیار دشوار است».

سربازان اوکراینی اسلحه تک تیرانداز RPG Irpin

در جریان جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا در ماه مه، قانونگذاران از آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی، و ژنرال اسکات بریر، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی، در مورد مفروضات آژانس هایشان در اوکراین با تمرکز بر ارزیابی هایی که کیف سه تا چهار روز دیگر سقوط خواهد کرد و جنگ تنها دو هفته طول خواهد کشید.

نیروهای اوکراینی در 13 مارس 2022 به سمت شهر ایرپین در شمال غربی کیف می روند.DIMITAR DILKOFF/AFP از طریق گتی ایماژ

ارزیابی های معیوب نشان دهنده مشکل ارثی تجزیه و تحلیل قابلیت های نظامی دیگر است.

این ارزیابی‌های دقیق – که بسیاری از آنها را کاخ سفید برای متحدان و مردم منتشر کرده است – به جلب حمایت بین‌المللی از اوکراین و تضعیف اعتبار ایالات متحده کمک کرد.

ارزیابی ایالات متحده از نظامیان خارجی

رژه روز پیروزی روسیه

ون لندینگهام افزود: «در هر صورت، بسیاری از سیاستگذاران اطلاعات بیشتری از آنچه شما می‌توانید به دست آورید مطالبه می‌کنند، یا یک «ناشناخته شناخته‌شده» انتقادی وجود دارد که مانع از اعتماد بالای یک تحلیلگر به قضاوت می‌شود.

ون لندینگهام افزود: «تحلیل‌گران دائماً باید سعی کنند خود و یکدیگر را از طریق انواع روش‌های تحلیلی رسمی و غیررسمی بررسی کنند تا مطمئن شوند که در قضاوت اشتباه نمی‌کنند.»

ون لندینگهام، بنیانگذار تجزیه و تحلیل ریسک و تحقیق، گفت: “شکاف های مجموعه ناشی از فقدان اطلاعات کامل است. شاید شما دسترسی به یک منبع فنی را از دست داده اید یا هرگز آن را نداشته اید. شاید شما فاقد دیدگاه انسانی در مورد مشورت های سطح بالا هستید.” اقدامات فعال شرکت

چیزی در ارزیابی‌های ایالات متحده از ارتش روسیه ناموفق بود و پنتاگون و جامعه اطلاعاتی اعتراف کرده‌اند که نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مسکو در واقع یک “نیروی توخالی” مستقر کرده است را از دست داده‌اند.

یک ضربه و یک گل

یک تانک روسی با

مایکل ای. ون لندینگهام، تحلیلگر سابق روسیه در مرکز تحقیقاتی روسیه، می‌گوید: «وقتی با یک بازیگر خارجی سروکار دارید، تحلیل‌گران می‌توانند طعمه چندین تله ذهنی شوند، از سوگیری تأیید، سوگیری در دسترس بودن، یا حتی ترجیح دادن خطوط تحلیلی موجود بر اطلاعات جدید». سیا به اینسایدر گفت.

با نزدیک شدن به ماه چهارم درگیری، این مقامات آمریکایی در حال بازنگری در فرضیات خود هستند.

  • اطلاعات منبع باز، بچه جدید در بلوک اطلاعاتی، اطلاعات در دسترس عموم را از منابعی مانند گزارش های مطبوعاتی یا رسانه های اجتماعی جمع آوری می کند. اطلاعات تصویری از تصاویر گرفته شده توسط ماهواره ها یا هواپیماها برای ثبت حرکات دشمن استفاده می کند.

    گروه های جنگی روسی در منطقه آموزشی پوگونوو در 26 ژانویه 2022.تصویر ماهواره ای ©2022 Maxar Technologies

  • جامعه اطلاعاتی آمریکا پس از دست کم گرفتن عزم اوکراین و دست کم گرفتن توانمندی های نظامی روسیه، در حال بررسی داخلی فرآیندهای خود است.

    بیش از 100 روز پس از آن که روسیه حمله خود به اوکراین را از سر گرفت، و جهان مشاهده کرد که ارتش روسیه آن چیزی نیست که تصور می شد.

    بسیاری از مقامات آمریکایی تصور می کردند که حمله روسیه به اوکراین یک پیروزی سریع برای مسکو خواهد بود.

  • نیروی روسی که ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند دشمنی نزدیک به همتا هستند، ظاهر نشده است. نیرویی که ظاهر شد، نیروی اصلی خود را توسط واحدهای کوچکتر اوکراینی کاهش داد. مسکو پس از تلفات سنگین و دستیابی به اهداف کمی، نیروهای خود را عقب کشید و جاه طلبی های خود را کاهش داد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    شکاف‌های جمع‌آوری معمولاً در برخورد با دشمنانی که در فریبکاری و ضد جاسوسی مهارت دارند، بیشتر و مبهم‌تر است، به‌ویژه سرویس‌های امنیتی روسیه که به روش‌های تهاجمی و پیچیده‌شان معروف هستند.

    حرف Z که به نماد روسیه برای جنگ تبدیل شده است، در یک APC دمیده شده روسی در نزدیکی کوتوزیوکا، شرق اوکراین، جمعه، 13 می 2022 دیده می شود.

    یک نفربر زرهی روسی در نزدیکی کوتوزیوکا در شرق اوکراین، 13 مه 2022.عکس برنات آرمانگو/AP

    • استاوروس اتلامازوگلو روزنامه نگار دفاعی متخصص در عملیات های ویژه، کهنه سرباز ارتش یونان (خدمات ملی با گردان 575 تفنگداران دریایی و ستاد ارتش) و فارغ التحصیل دانشگاه جان هاپکینز است.

      بریر درباره روس‌ها گفت: «آنچه از درون ندیدیم، نوعی نیروی توخالی بود» که فاقد یک گروه افسری مؤثر، آموزش رهبری و دکترین‌های مؤثر بود. “اینها چیزهای نامشهودی هستند که ما باید به عنوان یک جامعه اطلاعاتی دست به دست کنیم تا واقعا درک کنیم.”

      بریر که توسط قانونگذاران تحت فشار قرار گرفت، گفت که DIA آنچه را که از قلم انداخته است، بررسی خواهد کرد و تاکید کرد که “در کل عملیات، موفقیت های بسیار بیشتر از شکست ها بوده است.”

      سربازان روسی در رژه روز پیروزی برای هفتاد و یکمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، در میدان سرخ مسکو، 9 مه 2016.رویترز/گریگوری دوکور

      تحلیل‌گران برای اطلاع‌رسانی به سیاست‌گذاران به همه روش‌های بالا تکیه می‌کنند، اما تحلیل‌گران – و سیاست‌گذاران – باید بپذیرند که به ندرت تصویر کامل را می‌دانند.

      هوش انسانی، سنتی‌ترین روش، بسته به منبع، می‌تواند با ارزش‌ترین باشد، زیرا می‌تواند بینش مستقیمی از برنامه‌ها و نیات دشمن ارائه دهد. اطلاعات سیگنال ها از رهگیری ارتباطات الکترونیکی جمع آوری می شود.

      نمایی از گروه های جنگی روسی در منطقه آموزشی پوگونوو در 26 ژانویه 2022.