نیو پمپئی زندگی طبقه متوسط ​​را در شهر محکوم شده برجسته می کند

پارک باستان شناسی پمپئی، یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا، کشفیات اخیر را روز شنبه اعلام کرد. مدیر آن، گابریل زوکتریگل، گفت که حفاری اتاق‌هایی در یک «دوموس» یا خانه، که برای اولین بار در سال 2018 کشف شد، جزئیات ارزشمندی را در مورد محیط خانگی شهروندان عادی شهر که در سال 79 پس از میلاد ویران شد، آشکار کرد.

زوکتریگل گفت: «در امپراتوری روم، تعداد زیادی از جمعیت وجود داشت که با موقعیت اجتماعی خود دست و پنجه نرم می‌کردند و «نان روزانه» برای آنها چیزی جز یک امر خاص بود. یک طبقه آسیب پذیر در طول بحران های سیاسی و کمبود مواد غذایی، اما همچنین بلندپروازانه برای بالا رفتن از نردبان اجتماعی.”

در یک اتاق خواب، باستان شناسان بقایای یک قاب تخت را با ردی از پارچه از بالش پیدا کردند. نوع تخت مشابه سه تخت تختخوابی است که سال گذشته در اتاق کوچکی در یک اقامتگاه دیگر کشف شد که به عقیده باستان شناسان به عنوان یک انبار و محل خواب برای یک خانواده از ساکنان برده شده پمپئی دو برابر شد.

با افشای انبار یک کمد چوبی مشخص شد که تخته پشتی آن هنوز دست نخورده بود اما قفسه‌ها فرو رفتند. باستان‌شناسان معتقدند کمد حداقل چهار در پانلی داشت و ظروف و ظروف آشپزی برای آشپزخانه مجاور در آن قرار داشت. حفاری ها یک لولا از محوطه پیدا کردند.

در دهه‌های گذشته، کاوش‌ها عمدتاً بر روی ویلاهای مجلل و با نقاشی‌های دیواری استادانه ساکنان طبقه بالای پمپئی متمرکز بود. اما فعالیت‌های باستان‌شناسی در این مکان گسترده، نزدیک ناپل امروزی، به طور فزاینده‌ای بر زندگی طبقه متوسط ​​و همچنین خدمتکاران و دیگر افراد برده متمرکز شده است.

رم (AP) – تنه ای که درب آن باز مانده است. کمد ظروف چوبی که قفسه‌های آن فرورفته است. میزهای سه‌پایه با کاسه‌های تزئینی. این آخرین اکتشافات باستان شناسان دانش را در مورد زندگی طبقه متوسط ​​در پمپئی قبل از فوران خشمگین کوه وزوو که شهر روم باستان را در زباله های آتشفشانی مدفون کرد، غنی می کند.

یافته‌های اتاق خواب که روز شنبه اعلام شد همچنین شامل بقایای یک تنه چوبی با درب باز بود. اگرچه وزن تیرها و پانل های سقفی که در پی انفجار آتشفشانی فرو ریختند، به شدت به تنه آن آسیب وارد کرد، اما در میان اشیایی که در داخل آن یافت شد، یک چراغ نفتی تزئین شده با نقش برجسته ای بود که زئوس خدای یونان باستان را در حال تبدیل شدن به عقاب نشان می داد. در همان نزدیکی یک میز گرد کوچک و سه پایه قرار داشت که شبیه به میزهای برجسته امروزی بود.

دیگر اشیاء یافت شده در خانه شامل قطعه بزرگی از یک بشقاب نیمه شفاف و لبه‌دار به رنگ‌های درخشان آبی کبالت و زمرد و یک دستگاه بخور به خوبی حفظ شده به شکل گهواره است.



منبع

اکتشافاتی که روز شنبه رونمایی شد شامل اثاثیه و اشیای خانگی در گنبدی است که به عنوان خانه لاراریو برای منطقه ای از خانه اختصاص داده شده به ارواح خانگی معروف به لارس نامیده شد. خانه کشف شده در سال 2018 یک خانه در حیاط دارد.

زوکتریگل خاطرنشان کرد که در حالی که حیاط دارای یک آب انبار بسیار زیبا نیز بود، “بدیهی است که منابع (مالی) برای تزئین پنج اتاق خانه کافی نبود.” ذخیره سازی.