نماینده اسکات پری می گوید ماموران اف بی آی تلفن همراه او را ضبط کردند

پری گفته است که “ارتباطات رسمی” او با مقامات وزارت دادگستری مطابق با قانون بوده است.

شرایط مربوط به تشنج بلافاصله مشخص نشد. با این حال، پری در تحقیقات کنگره در مورد اقدامات رئیس جمهور دونالد ترامپ منتهی به شورش در 6 ژانویه 2021 در کنگره بوده است.

وزارت دادگستری هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده در پنسیلوانیا یا هر ایالت دیگر پیدا نکرد و مقامات ارشد دادگستری ادعاهای پری را رد کردند.

واشنگتن (AP) – اسکات پری، نماینده ایالات متحده گفت که تلفن همراه او صبح روز سه شنبه توسط ماموران FBI با حکم بازرسی توقیف شد.

مقامات ارشد سابق وزارت دادگستری شهادت داده‌اند که پری، جمهوری‌خواه پنسیلوانیا، «نقش مهمی» در تلاش ترامپ برای تعیین جفری کلارک – یکی از مقامات ارشد دادگستری که ادعاهای بی‌اساس ترامپ در مورد تقلب در انتخابات را مطرح می‌کرد – به عنوان دادستان کل داشته است.

این قانونگذار که نماینده ناحیه 10 پنسیلوانیا است، بیش از 50 بار در گزارش قوه قضائیه سنا منتشر شده در اکتبر 2021 مورد استناد قرار گرفت و توضیح داد که چگونه تلاش ترامپ برای لغو شکست انتخاباتی خود در برابر جو بایدن، وزارت دادگستری را به مرز هرج و مرج کشاند و مقامات ارشد را در آنجا و در کاخ سفید تهدید به استعفا کرد.

توقیف تلفن همراه اسکات اولین بار توسط کانال فاکس نیوز گزارش شد.



منبع

بازرس کل وزارت دادگستری در ماه ژوئن خانه کلارک ویرجینیا را جستجو کرد.

پری گفت: «تلفن من حاوی اطلاعاتی درباره فعالیت‌های قانونی و سیاسی و گفتگوهای شخصی/خصوصی با همسر، خانواده، انتخاب کنندگان و دوستانم است. هیچ کدام از اینها کار دولت نیست.»

در گزارش سنا، تماس پری با ریچ دونوگهو معاون دادستان کل وقت آمریکا در دسامبر 2020 بیان شده است تا بگوید این وزارتخانه وظایف خود را در رابطه با انتخابات انجام نمی دهد. در این گزارش آمده است که پری دونوگهو را تشویق کرد تا از کلارک کمک بگیرد زیرا او “از آن نوع مردی است که واقعاً می تواند وارد آنجا شود و کاری در این مورد انجام دهد.”

پری در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که سه مامور هنگامی که او روز سه‌شنبه با خانواده‌اش در حال سفر بود به ملاقات او رفتند و «تلفن همراهم را ضبط کردند». او این اقدام را «تاکتیک جمهوری موز» نامید.

پری تصمیم وزارت دادگستری برای ارائه حکم به او را “اقدامی غیرضروری و تهاجمی” به شدت محکوم کرد.

پری گفت: «آنها هیچ تلاشی برای تماس با وکیل من انجام ندادند، او هماهنگی هایی را برای آنها انجام می داد که اگر این خواسته آنها بود، تلفن من را داشته باشند. من خشمگین هستم – هرچند تعجب نکردم – از اینکه FBI تحت هدایت وزارت دادگستری مریک گارلند، تلفن یکی از اعضای کنگره را توقیف خواهد کرد.

پری که دائماً صحت پیروزی بایدن در پنسیلوانیا را مورد مناقشه قرار داده است، گفته است که او درخواست ترامپ را برای معرفی کلارک، که در آن زمان دستیار دادستان کل آمریکا بود، الزامی کرده است. پری گفت که این سه مرد در ادامه به بحث درباره نگرانی های مشترک خود در مورد انتخابات پرداختند.